mizz_beauty
Trådstartare
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd
Jag tycker det verkar vara trevlig stam. Fendth är väl inte använd så mycket i aveln. Men både han och Dale Haze har ju tävlat framgånsrikt.
Du kan ställa ut henne igen. Men eftersom hon redan är stambokförd så är det inte nödvändigt. Det beror på hur ni känner.
När ni skabetäcka så kan det vara bra att kolla upp om hon har BEC (albino)anlag.
Jag får börja med att erkänna att jag inte är särskilt insatt i avel överhuvudtaget men jag har en connemara ponny som vi börjar fundera lite smått på att ta föl om ett antal år eftersom det är en så himla trevlig ponny.
hon är e: Dale haze och ue:Fendth vad säger ni om den stammen?
hon är utställd med 39 poäng som 3-4 åring hur funkar det med poäng och sånt kan dom höja sig om man ställer ut dom igen när dom är äldre (hon är nu 11 år)?
hoppas nån vill ta sig tid och svara på mina funderingar!
Jag tycker det verkar vara trevlig stam. Fendth är väl inte använd så mycket i aveln. Men både han och Dale Haze har ju tävlat framgånsrikt.
Du kan ställa ut henne igen. Men eftersom hon redan är stambokförd så är det inte nödvändigt. Det beror på hur ni känner.
När ni skabetäcka så kan det vara bra att kolla upp om hon har BEC (albino)anlag.