C'mon let's twist again (Ulvlek)

Förstår hur du tänker och det är faktiskt riktigt bra tänkt IOM att vi verkligen inte kan veta (numera ) om bm ens hade med resultatet i gårdagens Lynch att göra öht.
( obs jag heter qitis - q it is - inte quitis men förstår att autocorrect kan ställa till det.:))
Lite där mina tankar fick med. Hur kan man veta att BM verkligen stoppade lynchen igår? Isåfall har någon info som jag och andra i leken inte har. För jag är inne mer på ditt spår. Att det likaväl kunna vara stoppat lynch idag då? Den enda som vet fakta är ju BM.

Förstår hur du tänker och det är faktiskt riktigt bra tänkt IOM att vi verkligen inte kan veta (numera ) om bm ens hade med resultatet i gårdagens Lynch att göra öht.
( obs jag heter qitis - q it is - inte quitis men förstår att autocorrect kan ställa till det.:))
Sorry, Qitis it is! 🤗

Lite där mina tankar fick med. Hur kan man veta att BM verkligen stoppade lynchen igår? Isåfall har någon info som jag och andra i leken inte har. För jag är inne mer på ditt spår. Att det likaväl kunna vara stoppat lynch idag då? Den enda som vet fakta är ju BM.
När, spionen vet ju?

Jag tror vi behöver släppa BM? Alltså, det kan hända EN gång och som det är kanske vi tills vidare får utgå ifrån att den som ser död ut är det. Eller, det tänker iaf jag göra. Dvs - jag kommer inte rösta på bollen igen...
Jag håller med, rent teoretiskt kan ju bollen i och för sig vara BM och ha räddat sig själv, men ja alla kan ju inte göra det så Boll__ rullar nog inte mer. Hon får inte mer röster av mig heller tills motsatsen är bevisad.

När, spionen vet ju?
Förstår hur du menar, men jag har inte läst till mig någon info som ser ut som det i tråden. Nu har jag inte lekt jätte mycket men det kändes snabbt som att alla igår antog att BM stoppade lynchen. Jag kan ha missat något, men det blev lite så jag tolkade det hela. Jag kanske är dålig på att avläsa det hela men det kändes inte som att spionen delgav info gällande det det :) men mer att alla lite antog läget. Det är iaf lite så mina tankar går just nu.

Men en eller två lär väl ha varit döda sen innan bollen__ lynchades. Räknas deras röster då? Eller blev det nån lottning?

Jag säger dom ord jag brukar när jag leker, känner mig förvirrad :p.

Okej, lite sista tankar innan jag tänker sova (och nej jag tänker inte lägga till "utifall att jag inte överlever natten" för oavsett om en gör det eller inte får en ju fortsätta teoria).

Jag tror nog att vi fått bekräftat för oss att LL inte tänker avslöja vem som dött och inte heller vilken roll personen kan tänkas ha. Jag kan bara läsa mig till en roll som kan stoppa lynch och det kan bara göras en gång. Nu har vi två kvällar i rad fått uppdateringen att "resultatet är registrerat", men lynchen kan inte blivit stoppad både igår och idag.

Jag tror också att bollen__ är död nu eftersom hon hade 6 röster. QL hade näst mest röster med sina 2 röster. Så även med fårulvens röst, BM extra röst samt extra rösten från brevbäraren, kan QL komma upp i max 5 röster. För att det ska bli lottning så kräver det då att fårulvens röst i tråden låg på bollen__ & dolt på QL. MEN med lite sannolikhet så känns det faktiskt ganska osannolikt att fårulvens röst låg på bollen__, fårulvens dolda röst på QL, BM använde sin extra röst på QL och att brevbäraren skickat iväg den extra rösten, vilken mottagaren använde och la på QL + att lotten slutligen föll på QL.
Speciellt eftersom det verkade som att många hakade på om att ge en person stor majoritet av rösterna, så känns det konstigt om de dolda rösterna då samlades på någon annan: då försvinner ju hela poängen med att samla rösterna i tråden.

Nej, jag vet så klart inte om bollen__ de facto är död, men jag tycker att oddsen för att hon inte skulle vara död är såpass små att det går att förutsätta att hon är död tills att motsatsen är bevisad. Dvs jag planerar inte att lägga några fler röster i den här leken på bollen__ som det ser ut nu.

Enda utfallet jag kan se som är en möjlighet till att bollen__ skulle vara levande fortfarande är om hon själv stoppade lynchen (vilket i sin tur förutsätter att lynchen inte blev stoppad igår kväll). Men även det känns mindre troligt eftersom hennes efterhandsröst postades i tråden 21.07, dvs 7 min efter DL. I det inlägget skriver hon att hon inte har någon aning om hur det stod till och det gick ju ganska snabbt på slutet med alla röster och röständringar som trillade in, så jag ser det faktiskt som mindre sannolikt att hon hann se rösterna och lägga in ett lynchstopp innan DL. Men visst, det är inte omöjligt.

Finns inte så mycket att nysta i så här långt. Mest förvirring om någon dött (kan man inte få rösta på LL? Står det något om det i reglerna ?:confused: )

Har ägnat några minuter åt att försöka kolla efter vinkar från ledarvargen utifrån gårdagens röstning

Utifrån teorin att ledsrvargen följer en ulvs röst så skulle @queenlilth kunna vara ledarvarg som lägger lekens första andraröst på @Harrysen , i så fall följa ulven @cirkus första röst på densamma

@LenaH skulle kunna vara ledarvarg då hon lägger första andrarösten (på mig dessutom :meh:) hon skulle i så fall följa en ulvig Bsf som la första rösten på nog

@Niyama skulle kunna vara ledarvarg som i så fall följer ulven @Lobelias första röst på cirkus

Tredje rösten på mig från @Kilauea känns lite som en lätt hämndröst för jag röstade på henne, svag röst det medges from min sida dock.
Men kan givetvis vara ulv eller ledarvarg men i så fall borde cirkus vara i lyan och hon försökte rädda henne tycker jag.

Annars har ledarvargen lagt en uddaröst för att inte synas.eller rentav lagt en uddaröst på en ulv ? Ffa om min tanke nedan skulle ha en bäring

Jag kan inte låta bli att undra om det var tre goda uppe för Lynch igår (menar de som hade mest synliga röster ) hur många gånger har vi inte sett det i lekarna att goda hamnar i fokus och blir de med mest röster ?
Och ulvarna lutar sig tillbaka och har roligt -då det oftast dessutom är goda som röstar på goda som därigenom hamnar under lupp nån eller några DL framåt.
I så fall är det i uddarösterna vi ska leta ulvar i stort sett
Tack för att du sammanställde:)
Ska fundera vidare på det lite. Det kan ju mycket väl vara då att virkning skett på annat sätt, eller inte alls.
DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen

För sent - Bollen röstar på QueenLillith
Jag tänker förutsätta att vi har 3 spöken i leken nu. Iom att uppdateringarna ser ut som de gör. Visst kan BM varit i farten, eller Ängeln skyddat rätt, eller för all del så kan bollen ha varit käkad för att sedan bli utröstad .... men det känns osannolikt.
Så. Jag utgår från den enklaste förklaringen helt enkelt.

I DL 2 känns det som att bollen__ som sagt åkte ut. Om jag inte räknat fel och en kombination av fårulvsröst, BMröst, paket(?) och döda spelare kan ha påverkat resultatet - men återigen väljer jag för tillfället den enklaste förklaringen.

I DL1 har qitis, cirkus eller möjligen Harrysen åkt ut tänker jag. Cirkus har nämnt flera gånger att hon inte vet om hon fortfarande lever - och med tanke på att hon troligtvis var uppe i lottning plus att jag teoriade kring att hon kan ha varit triligaste kandidaten till BM under natten när just stoppad lynch kändes troligast så är det väl inte omöjligt att hon käkades ifall hon överlevde lynchen.

Så tänker jag just nu. Vad det ger mig i upvletandet känns oklart. Men bollen__ och typ qitis och cirkus, kanske även Harrysen, känns inte som toppar att rösta på då de kan ha åkt ut redan.

Enda anledningen att bollen inte är dog igår är väl om hon blev käkad natten innan, men hur som helst så är hon ju dubbeldöd i så fall.

Undrar hur Ulvarna tänker med val av käk?

Enda anledningen att bollen inte är dog igår är väl om hon blev käkad natten innan, men hur som helst så är hon ju dubbeldöd i så fall.

Undrar hur Ulvarna tänker med val av käk?
Eller om hon är BM och stoppade lynchen. Men känner att jag släpper BM-tankarna just nu. Alla är ju möjliga BM.

Deltagare:
1. Niyama
2. bollen__ - troligtvis död
3. cirkus - kanske död
4. Blacksmithfarm
5. QueenLilith
6. qitis - kanske död
7. Kilauea
8. Lobelia
9. Lena!
10. heffaklumpen
11. Harrysen - möjlig död
12. fio - borta?

Plus troligtvis 1-2 käkade?

Deltagare:
1. Niyama
2. bollen__ - troligtvis död
3. cirkus - kanske död
4. Blacksmithfarm
5. QueenLilith
6. qitis - kanske död
7. Kilauea
8. Lobelia
9. Lena!
10. heffaklumpen
11. Harrysen - möjlig död
12. fio - borta?

Plus troligtvis 1-2 käkade?
Njaä??
Vi har haft två lyncher och ett käk så totalt 3 troligt döda. Plus kommande käk då.

Varför skriver du kanske på Q och cirkus, men möjlig på dig själv? Att du markerar bollen__ som troligtvis död är jag med på, men ninandra tre är mer en grupp där en bör vara lynchad DL1. Plus såklart att nån kan var käkad då..

Njaä??
Vi har haft två lyncher och ett käk så totalt 3 troligt döda. Plus kommande käk då.

Varför skriver du kanske på Q och cirkus, men möjlig på dig själv? Att du markerar bollen__ som troligtvis död är jag med på, men ninandra tre är mer en grupp där en bör vara lynchad DL1. Plus såklart att nån kan var käkad då..
Ja men det var väl möjligt att jag dog? Därför skrev jag så. Troligtvis är någon av Q och cirkus döda men troligtvis inte båda?

Fio röstade inte igår?

Ja men det var väl möjligt att jag dog? Därför skrev jag så. Troligtvis är någon av Q och cirkus döda men troligtvis inte båda?

Fio röstade inte igår?

Ok, då är jag med. Håller med om att det nog är troligare att q eller cirkus är döda än du.

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen

För sent - Bollen röstar på QueenLillith
Fio röstade visst igår? 20:56

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 577
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar