Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså åååååh, svensk försommarvärme är ju så fantastisk. Jag har ägnat denna söndag åt att cykla 93 km inklusive glasspaus efter halva vägen ungefär - en kula valnötsglass och en med jordgubbscheesecake. Livskvalitet! Dock tog mitt vatten slut med ca 15 km kvar så nu ligger jag i soffan och hinkar i mig detta livelixir. Ord kan inte beskriva hur mycket jag längtade efter att hälla något kallt i strupen de sista kilometrarna.

Vi har haft helt fantastiskt väder idag! :love: Har fixat och donat i trädgården hela dagen, klippt gräset bland annat och det är ju som ett helt träningspass. Utöver det ingen träning, och till middag blir det pizza, hej och hå :D Men vi orkar inte laga mat och sambon åker ju som sagt imorgon (buhu :cry:) så det får bli så. Ibland finns det saker som är viktigare än att vara nyttig helt enkelt :)

Alltså åååååh, svensk försommarvärme är ju så fantastisk. Jag har ägnat denna söndag åt att cykla 93 km inklusive glasspaus efter halva vägen ungefär - en kula valnötsglass och en med jordgubbscheesecake. Livskvalitet! Dock tog mitt vatten slut med ca 15 km kvar så nu ligger jag i soffan och hinkar i mig detta livelixir. Ord kan inte beskriva hur mycket jag längtade efter att hälla något kallt i strupen de sista kilometrarna.

Åh vad skoj det låter!!!!! Jag vill också ut och fincykla!!

Jag hoppar in igen här, mest för att jag vill skryta om gårdagens göteborgsvarv :p, men också för att jag vet att det är fint att läsa och dras med av er här :), femte gången gillt för mig kanske i denna tråd! Kom in i mål igår på 1:58:44, vilket kändes fett bra, eftersom jag: 1. Haft en segdragen förkylning hosta som pajat träningen
2. bråkat med en löparhöft under stora delar av våren
3. rockat en 10%-ig viktökning sen jag slutade snusa i mars.

Denna first-time-experience av långlopp gav mersmak!!!! Vad tror ni om att springa lidingöloppet? Skulle jag kunna träna upp mig för att orka det? Det är ändå 131 dagar kvar och jag har tillgång till bra backar?

Jag bröt ihop en stund på dagen. Orkade till sist ta tag i att rensa upp kläderna i sovrummet och garderoben + tömma de rena tvättpåsarna. Sen bröt jag ihop en stund till, bytte om och gav mig ut och sprang. Hann 100 m innan en vän ringde och ville komma förbi och krama lite på mig. Sprang en dryg km i 7 min tempo, snabbaste nånsin :D Men vad gör man inte för lite kramar? ;) Så nu känns det ok i kroppen inför morgondagen och själen mår lite bättre efter kramarna.
Avslutade skrotdagen med att dela en pizza med dottern :love: Nu ska jag reboota mentalt inför morgondagen!

Träningen funkar hyfsat - men jag har insett att det är maten som är problemet. Är liksom sugen kvällarna igenom, och när det finns hemma så äter jag allt möjligt skit fast jag inte ens är hungrig. Ett jäkla otyg. Måste helt enkelt börja kaloriräkna för att få ordning på det här känner jag.

Klassiskt känsloätande. Antingen äter jag ingenting när jag är ledsen, eller allt i hela världen. Men jag måste försöka tänka att när jag mår bättre så kommer jag göra bättre. Träningen är nyckeln just nu tror jag.

2. bråkat med en löparhöft under stora delar av våren

Denna first-time-experience av långlopp gav mersmak!!!! Vad tror ni om att springa lidingöloppet? Skulle jag kunna träna upp mig för att orka det? Det är ändå 131 dagar kvar och jag har tillgång till bra backar?

Först: grattis till en fin tid!:bump: Och till din fråga ang Lidingöloppet, det beror kanske på hur det ligger till med din höft? Känns ju som ganska stor skaderisk att öka träningen om du har/nyligen har haft problem med detta? Men om det är ett problem som gått över så klart att du klarar det! Du verkar vara en naturbegåvning vad gäller löpning med tycker jag:)

Avslutade veckan med 5 km-slingan på berget som vanligt men USCH vilken hemsk runda:p Huvudet var absolut inte med, var helt osugen på att springa öht, kroppen var trött, minsta pulstopp gjorde mig superflåsig och det ösregnade hela rundan och jag hade för lite kläder på mig:p Haha, det sög!! Sprang dessutom med grus i skorna i 4 km pga vill ej stanna för att tömma det:p Var jätteglad när det var slut iaf, tur jag hade pappa med som drog, annars hade jag nog skitit i det:D Vi höll typ strax under 6 min-tempo men det kändes så sjukt jobbigt. Ganska skumt egentligen. Har sällan så här kassa pass faktiskt, men nu blev det så av någon anledning.

Strax över 5 h träning totalt denna veckan! 15 km löpning, militärhinderbana, Functional Moves-pass och 2 pass styrketräning på gymet. Nöjd!

Danspasset på gymmet var riktigt roligt. Annars brukar jag tycka det är svårt att hänga med på pass som innehåller mycket koreografi, eftersom jag inte är så värst koordinerad... Men det funkade rätt bra och jag tryckte bort alla tankar om att jag såg fånig ut. Svettig blev jag, det var gött. Tog en omväg hem sen, för första gången på hela dagen var det lite sol. Det blev inte den planerade långpromenaden, men en skön sväng ändå.

Totalt sett har det varit en bra vecka med någon aktivitet varje dag. Däremot lyckas jag inte alls komma ihåg armhävningsutmaningen...... :p

@snow ditt inlägg sjuder av livsglädje! Härligt :)

kl
Dålig dag här... Sjukt stel i nacken (vet inte om jag gjorde nåt skumt när jag red igår) vilket ledde till både huvudvärk och illamående.
Till slut blev det i alla fall en "kort" (var tanken) promenad som slutade på ca 1½ timme. Mysigt. Lagade ost- och skinkpaj med champinjoner till middag, sjukt gott (men kanske inte jättenyttigt ;))

I dag har det varit vilodag här. Dagen startade med vattengympa och sen så vi har "bara" bestigit ett berg. Det tog "bara" två och en halv timme. Det var "bara" så brant och jobbigt att jag ville dö en smula efter två tredjedelar av vägen upp.

Men kolla liksom:

10308305_10152849346943761_664327162981550145_n.jpg

Jag behöver lite input känner jag.

Tränade igår em/kväll och det var jättefint. Nu har jag ont i nacken. Det har jag haft till och från under våren. Åkte av en häst för några år sedan och har haft lite problem med mina nackmuskler sedan dess. Fick sjukgymnastik och har sedan hållit det i schack med hjälp av styrketräningen. Varit symptomfri tills för några veckor sedan. Då fick jag asont, och det blev bättre med massage men gick inte över förrän jag gick till gymmet och körde rygg. Antagligen spänner jag mig på något vis när jag åker som ger det.

Men nu hade jag derbyträning jag igårkväll och har nu ont. :( Visst hinner jag nog förbi gymmet imorgon för att köra lite rygg (testa nya gymmet :up:), men det känns ju drygt att behöva förlita sig på att jag ska hinna till gymmet inom rimlig tid efter varje träning. Så jag har insett att jag behöver hjälp.

Har funderat på att gå tillbaka till min sjukgymnast men tja, han känns inte helt hundra. Så jag funderar på om jag antingen ska gå till tjejen i klubben som är nästanfärdigutbildad naprapat.
Fördelar: Kan derby.
Nackdelar: Måste kolla om hon har koll på löparhöft och vad en naprapat egentligen gör.
Annars känns det som att jag måste börja leta efter en sjukgymnast som har derbyerfarenhet. Eftersom jag hade tänkt be om hjälp med både nacken, höften och hjälp att få tips om hur jag ska bygga kroppen för att klara derbyn bra känns det som att jag vill ha någon med koll på derby. Låter det bra tycker ni? Vad hade ni gjort i min sits?

PS: Derby är såååå roligt! Det finns i typ alla städer nu: BÖRJA! :D

@Mammas Jobbig grej! Jag skulle gå och prata med tjejen i klubben och se vad hon säger. Även om hon inte har koll på det andra så kanske du kan få lite input om derbyt, kan det vara din teknik i åkningen som ställer till det eller vad det nu kan vara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 297
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
788
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
57 58 59
Svar
1 173
· Visningar
32 836
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka