Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med @snow; samtidigt som det såklart är oerhört tråkigt att folk mår dåligt och har det svårt tycker jag det är så fint att se när det ventileras i den här tråden. Dels vet jag hur mycket lättare jag själv tycker att det blir att hantera situationer då, och dels känns det fint att jag själv kanske kan vara med och stötta när någon annan behöver det.

Imorgon är det dags för sista poledancelektionen :( Jättetråkigt, men samtidigt kul att få ha testat något nytt och som jag dessutom vill fortsätta med. Dock blir det i så fall med egen stång, eftersom jag inte tål nickel.
Ska även in till badhuset för att köpa sommarkortet så det är gjort :bump:

Sen är det bara att fila fötter och placera plåster på strategiska ställen inför vårruset på måndag :D Jäkla skoskav annars!

@Tassetass - bara att du nu inser och analyserar din prokrastinering är ett stort första steg i att bryta det negativa mönstret. Heja dig helt enkelt!

@cili - jag har insett att det var över ett halvår sen jag gjorde 5 km i sträck. Så jag vet vad jag ska roa mig med imorgon :angel: :D

*kl*
Kvällens middag var fantastisk! 4 rätter, 5 viner och så kaffe på det :d Men jag känner mig ändå inte så där däst och dan för det var så fräsch och god mat. Men kaloriinnehållet vill jag inte ens fundera på :angel: Får ta igen det imorgon! Dottern ska till farmor och farfar typ hela dagen och jag är dessutom hästledig. Bara städning och träning på schemat alltså!

Känns som en typiskt dålig idé att ta sig igenom 5 km för första gången på evigheter dagen innan ett 5km-lopp. Skadar du dig så springer jag ifrån dig :p
Äh, jag tänker ju inte springa och pressa en bra tid på 5 km utan jag vill bara veta att jag tar mig igenom det i ett sträck. Annars kommer jag vara toknervös imorrn!

@Ninnurur Inte behöver du vara nervös :) Det kommer gå fint, och även om du inte skulle orka 5 km i sträck, so what? Jag lovar dig att ingen bryr sig! Njut av stämningen och satsa på att ha en trevlig resa runt banan :)

Idag är det skitväder här (igen) så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på? Men det blir säkert en promenad eller nåt kan jag tänka mig.

Alltså det här med att hjärnan inte hänger med när kroppen förändras. Jag har tydligen gått och blivit en storlek 36 i överdelar..! O_o Hade beställt hem några klänningar och alla var för stora, jag tänkte att mindre än storlek 38 kan jag ju inte ha... Haha. Mina systrar tyckte det var självklart att jag skulle ha 36 så uppenbarligen är det bara jag som inte har hängt med.

Igår var det kalas så jag har ätit en hel del godsaker. Ingen träning heller. Idag är det superväder här, får se om jag tar mig ut och springer en sväng. Mycket att förbereda bara eftersom sambon åker utomlands på kurs imorgon och blir borta i några veckor :(:(

Hoppas ni har en bra dag allihop! :)

@Mineur @snow

Jag förstår vad ni menar, det är så lätt att se alla de peppiga, duktiga personer som finns i den här tråden och glömma att alla brottas med mer eller mindre elände.

Igår var en bra dag, rent känslomässigt (och även matmässigt, och framförallt solmässigt!). Nu ska jag försöka ha en till bra dag. Har ätit frukost och tittat på tv med katten, nu ska jag ut i solen.

En dag i taget.

Idag är jag riktigt vrång. På kasst humör ända sen jag klev upp, vill typ sparka in en dörr.
På väg till poledancen som lär gå skit eftersom jag inte ätit nåt mer än två ägg idag. "Jag ska fan inte äta, jag har inte gjort mig förtjänt av det".
Ryggjäveln gör ont. Har inte sovit bra på en vecka pga det. Vaknar flera gånger per natt av att det hugger i ryggen.
Katten vrålar varje gång jag vaknar, för då ska hon ha frukost (även fast hon nu får överdriven kvällsmat så det finns kvar i skålen när det väl är morgon på riktigt).

"Ta diklofenak" säger vården. "Jag kräks av diklofenak" svarar jag. "Jaha, vad synd, då får du äta alvedon". Men alvedon hjälper inte!!!

Jag blir dum i huvudet av att inte kunna sova. När jag inte sover orkar jag inte träna, när jag inte tränar vill jag absolut inte äta mer än minimalt. Sen blir jag så jäkla slut att jag måste äta nåt med socker för att hålla kroppen upprätt, vilket leder till att jag drar ner ännu mer på maten för att "ha råd" med dom kalorierna.
Idag sa en del av hjärnan åt mig att bara lägga ner skiten och bli fet istället. Varför ens försöka träna när jag bara drar på mig skador (mestadels olycksfall, så jag kan inte förhindra det) så fort jag kommer igång.

@zassoo - du har rätt. Jag får se vad det blir idag. Har lämnat barnet hos farmor och farfar och åkte till graven sen. Stenen är på plats nu och då var det som att jag fick ett slag i magen. Det blev så definitivt när jag såg hans namn där. Så nu sitter jag hemma rödgråten och allmänt opepp på att göra något över huvud taget... :cry:

@Ninnurur Kraaam!

Jag hade tänkt gå långpromenad innan nån slags danspass på gymmet idag. Vaknade av att regnet slog mot fönstret. Vädret har blivit lite bättre sen dess, men det är ju inte helt strålande direkt. Men jag känner att jag behöver komma ut och få luft, så det blir nog en promenad.

Alltså det här med att hjärnan inte hänger med när kroppen förändras. Jag har tydligen gått och blivit en storlek 36 i överdelar..! O_o Hade beställt hem några klänningar och alla var för stora, jag tänkte att mindre än storlek 38 kan jag ju inte ha... Haha. Mina systrar tyckte det var självklart att jag skulle ha 36 så uppenbarligen är det bara jag som inte har hängt med.

Igår var det kalas så jag har ätit en hel del godsaker. Ingen träning heller. Idag är det superväder här, får se om jag tar mig ut och springer en sväng. Mycket att förbereda bara eftersom sambon åker utomlands på kurs imorgon och blir borta i några veckor :(:(

Hoppas ni har en bra dag allihop! :)

Visst är det härligt! För mig var det dock lite tråkigt att handla bikini, fanns ännu mindre att fylla ut den med, men hey, jag väger upp det med ett vadderad bikini och magrutor :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 297
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
788
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
57 58 59
Svar
1 173
· Visningar
32 836
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka