Åh, tack alla för era snälla, kloka och allmänt underbara kommentarer, ingen nämnd och ingen glömd! Jag babblar lite till.
Visst har ni rätt i att det är det allmänna måendet som spökar. Skolan är en stor skurk i det hela, för samtidigt som det är hur intressant och givande som helst så är det jättetungt nu.
@Praeterea , om jag säger processrätt, vad säger du då..?
Jag har sen sent i vintras levt på att "När det blir vår kommer det bli bättre", sen kom våren och så blev det inte bättre. "Bara det blir varmare och mer sol så blir det bättre", "Bara jag tar mig igenom förvaltningsrätten", "Bara jag tar mig igenom...", ja ni förstår. När jag häromdagen kom på mig själv med att tänka "Bara jag tar mig igenom det här fram tills vi flyttar till nya lägenheten..." och då kändes det bara heltokigt. Dels får vi inte nya lägenheten förrän i höst, dels så kommer den inte fixa något. Eller, det kommer lösa ETT problem, dvs det problemet att jag fullkomligt hatar lägenheten vi bor i nu (och jag använder inte ordet "hatar" om jag inte menar det). Förvisso är det ett stort problem eftersom jag inte känner att jag får energi av att vara hemma, jag är en "Mitt hem är min borg"-person, men det löser ändå inte allt.
Skolan är slut för den här terminen om tre veckor (fast troligtvis inte, jag misstänker att jag kommer åka på min första omtenta) och det gör ju att en del av stressen lättar under sommaren, men jag har ju fem terminer till sen. Jag brukar inte ha svårt att hantera stora mängder jobb, det gjorde jag ofta på min gamla arbetsplats, men när många bäckar små blir en stor å så sätter det sig direkt på t.ex. sömnen och då går det snabbt utför sen.
Jag funderar på att strunta i Halvvättern och Halvvansbro, jag känner inte att jag orkar. Jag har ingen stolthet på så sätt att jag känner att jag måste göra det för att annars kommer andra ha åsikter, men jag blir samtidigt lite besviken på mig själv. Helt oförtjänt, faktiskt, det är inte som att jag legat på sofflocket istället för att träna, jag har helt enkelt pluggat jävligt mycket samt prioriterat att umgås med min sambo när tillfälle bjuds. Har som sagt inte varit helt inaktiv, men jag har inte Halvklassiker-tränat, liksom. För även det blir ett stressmoment, jag vet att jag borde vara ute och cykla åtminstone 50-80 km-rundor men jag har varken tid eller ork till det...
Lidingö 15 km ska jag dock springa, men där är jag så trygg i löpningen att det skulle jag kunna springa imorgon, och så ska jag ju springa med
@zassoo .
Som flera sagt så vet jag ju hur jag ska göra, så jag har i alla fall som ett första steg startat upp mitt Viktklubb-abonnemang igen. Det finns andra sidor/appar som är lika bra eller rent av bättre - och framförallt gratis -, men jag trivs på Viktklubb av någon anledning så det får vara värt det. De 6 kg som jag gått upp typ sedan nyår är väl i sig inte så farliga, men med de 5 kg jag redan låg över min målvikt så gör det att jag väger 11 kg mer än vad jag vill. Jag vet hur jobbigt det är att gå ner 11 kg, det är fan ingen barnlek. Men, igen, som ni säger så vet jag ju hur jag ska göra. Livet är långt och jag kommer nog alltid behöva kriga med stress-, trist- och tröstätandet.
Har spenderat hela dagen ute hos svärföräldrarna, mestadels suttit i en solstol (hej bränd panna...) och tjötat med en god vän. Det gav enormt med energi och jag mådde så bra när jag var där, men jag känner redan nu efter en halvtimme hemma att det börjar klinga av. Funderar på att gå ut och gå en sväng bara för att slippa vara hemma. Blir inte bättre av att jag är själv heller, sambon är verkligen ett enormt stöd i det här men just nu är han iväg med hemvärnet och utbildar sig.
Jisses vad det snurrar i skallen... Det är då för tur att den här tråden och alla dess underbara medlemmar finns.