Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Darlings!

Jag är i Kroatien nu, det är lite mulet och mycket underbart. Har nyss kört första passet och laddar för ett corepass nu innan lunch. ÄLSKAR ATT VARA HÄR! Jag kommer inte starta datorn förrän i kväll, men jag har öppen profil på instagram om ni vill spionera på mig och om ni vill se bilder redan nu. Ni hittar mig om ni söker på #kmtiträningsresor eller @lisasfanclub :)

Hotellet är fantastiskt, restaurangen är helt otrolig... Lovar att ta massor av bilder!

Kram på er alla! :love:
Gud vad hääärligt det låter! :) :D

Jag har lite ångest i förväg här, för jag vet att jag kommer att göra min kropp en fet otjänst om typ en timme... Vaknade i natt med världens värk i halsen, vilket nu har gått över till vanligt förkylningshalsont och lite lite hosta sådär. Jag har dock ett PT-pass inbokat sedan två veckor tillbaka för den här eftermiddagen, något jag verkligen inte vill ställa in och som jag smsade om senast igår kväll och bekräftade att det fortfarande funkade.

Jag tänker alltså gå dit ändå men säga att jag har en förkylning på ingång, så kan vi förhoppningsvis ta det lite lugnt men ändå få något gjort sas. Usch vad jag har velat fram och tillbaka om det här sedan i natt, men jag är så in i bänken träningssugen och nyfiken att jag helt enkelt inte kan med att ställa in! Och jag har ju verkligen ingen feber, snuva eller andra symptom så... Snälla säg att detta inte kommer att döda mig? :p

Idag blir det gym! 4 veckor sen sist... :o :o Måste fundera på hur jag ska göra med gymkortet, de kommande månaderna kommer jag ha svårt att motivera mig att åka dit. Vill bara vara utomhus ju! Dessutom som sagt, 3 mil enkel väg... Får se. Kanske får räkna på det och se om jag tjänar på att säga upp det ett par månader.
PÅ mitt gamla gym går det att frysa/pausa för en liten summa, kanske kan vara något?

Jag har lite ångest i förväg här, för jag vet att jag kommer att göra min kropp en fet otjänst om typ en timme... Vaknade i natt med världens värk i halsen, vilket nu har gått över till vanligt förkylningshalsont och lite lite hosta sådär. Jag har dock ett PT-pass inbokat sedan två veckor tillbaka för den här eftermiddagen, något jag verkligen inte vill ställa in och som jag smsade om senast igår kväll och bekräftade att det fortfarande funkade.

Jag tänker alltså gå dit ändå men säga att jag har en förkylning på ingång, så kan vi förhoppningsvis ta det lite lugnt men ändå få något gjort sas. Usch vad jag har velat fram och tillbaka om det här sedan i natt, men jag är så in i bänken träningssugen och nyfiken att jag helt enkelt inte kan med att ställa in! Och jag har ju verkligen ingen feber, snuva eller andra symptom så... Snälla säg att detta inte kommer att döda mig? :p

http://xn--frkylning-07a.eu/halsont-traning/ :D

Men så länge du tar det lugnt och inte tar ut dig så borde det säkert gå bra, om det verkligen inte går att skjuta på?
Jag har som regel att aldrig träna med halsont iaf.

http://xn--frkylning-07a.eu/halsont-traning/ :D

Men så länge du tar det lugnt och inte tar ut dig så borde det säkert gå bra, om det verkligen inte går att skjuta på?
Jag har som regel att aldrig träna med halsont iaf.

Men hallååå, det där var ju inte schysst ju! ;) Men jo, du har rätt och det är verkligen inget att skämta om eller ta lätt på. Jag klarade mig dock fint verkar det som, och han la upp passet så att det var mycket muskelstyrka och nästan ingen cardio alls. Få reps med tyngre vikter helt enkelt!

Kändes hur bra som helst och vi kan ju säga som så att jag mesar lite för mycket när jag tränar själv, men så är det väl alltid antar jag... Höjde vikterna med minst 4 kg på både shoulder press (6 kg blev 10) och chest press (4 kg blev 12) och körde 6 reps istället för mina vanliga 15. Sedan fick jag testa att använda mig av the squat rack, som jag alltid varit nyfiken på, för första gången och fick bla en riktig killer-övning för rumpan och baksidan av låren. Ska se om jag kan hitta den på nätet, för det blir svårt att förklara i skrift...

Allt som allt en mycket nöjd Mineur, och halsen känns knappt alls just nu! :)

Nu kommer några bilder! :)

Här bor jag (och min kompis).
Hotellet har typ Lavendel som tema så allt är olika nyanser av lavendellila. :D

2014-05-16-1258_5375ef5eddf2b33dfd87b903.jpg

Här är ett svettigt blåbär efter första passet, FXC.
Det var SJUKT jobbigt men väldigt, väldigt roligt. Jag var helt dallrig efteråt...
2014-05-16-1258_5375ef71e087c3129ea3bc91.jpg

Redo för corepass (i ena paret nya skor, som jag tog av mig direkt eftersom core görs bäst barfota)
2014-05-16-1259_5375ef829606ee35d96e674e.jpg

Jag testar en bildidé under tiden jag stretchar ena höftböjaren, satans perkele vad det kändes :o
2014-05-16-1259_5375ef8ce087c3129ea3bc9a.jpg

Laddar upp inför passet i löpteknik med denna färgchock :D
2014-05-16-1816_537639ccddf2b35069d467b5.jpg

Är så himla nöjd med den här dagen. FXC var helt nytt för mig, men verkligen skitroligt.

Just nu har jag tråkigt ont i benhinnan på vänsterbenet, men det är inte så konstigt med tanke på att allt här nere vid havet bara är sten, sten och sten varvat med typ cement. ;) Löpteknikspasset var skitbra för mig, jag sprang fyra av fem spurter – alla med olika fokus och det kändes fantastiskt sista spurten (med undantag av otäck smärta i beneländet, då). När de andra sprang femte spurten satt jag och tryckte och knådade på benhinnan tills jag näääästan började gråta, och efter det har det faktiskt blivit lite bättre. :angel:

Vädret är mulet, men det börjar lätta upp och jag tror på sol i morgon :)

*slut på rapport från Kroatien*

@Blueberry, herregud vad underbart det låter som att du har det! Vi har visserligen haft sol, sommartemperaturer och årets första båttur här idag, men värme kan jag aldrig få för mycket av. :)

Jag har gjort klart vecka 3 på armhävningsutmaningen nu, och är alltså halvvägs igenom. :bump: Jag hoppas att det innebär att jag kommer lyckas köra hela vägen in i mål, jag brukar annars alltid ge upp. Hoppas jag fick med den sista versionen nu, letade ett bra tag. Men annars får ni uppdatera den igen. :o

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 3.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1.
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå - klar med vecka 1. Orkade som mest 11 på tå i sista setet.
LindgrenV - 5 på tå

Det var inte senaste listan :D
Jag inväntar mitt efter-vecka-2-maxtest. Ryggen hugger sönder mig just nu. Blev inte bättre av att behöva springa till tåget med packning. Jag går fan av!

cili - 16 på knä. Klar med vecka 2.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 3.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1.
Mammas - 7 på tå
LindgrenV - 5 på tå

Har fått svar på mina sköldkörtelprover idag (tog ju bara en månad...), och dom ligger inom referensvärdena. Så varför har jag då en helvetes massa symptom på just hypotyreos? :( Övriga blodvärden är också bra...

Just det. Körde mitt maxtest nyss trots dum rygg. Skrapade ihop 34 armhävningar på knä :D

cili - 16 på knä. Maxtest 2: 34 på knä.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 3
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1
Mammas - 7 på tå
LindgrenV - 5 på tå

Alltså, fan. Jag står med morgondagens klänning på mig och jo, den är fin. Men den hänger sig lite på höfterna...
Funderar på att ge mig ut och snabbshoppa en gördel eller något imorn, hjälper de?
Tänkte att någon här kanske har koll... :)

Idag har jag för övrigt gymmat!
Biceps och bröst!

@Sleepan - satsa på strumpbyxor med lite hålla in effekt som också är glansiga. Då får du både lite formhjälp och minskar friktionen :)

Nu outar jag mig själv på bild här men jag ska ju ut på middag imorrn och hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig, sen hittade jag den här:
10375963_10152502615955712_6693830012021461705_n.jpg

Fynd på Lidl för 49,90:- :D Känns lagom till den middag jag ska på!

För övrigt gjorde jag och träningskamraten ett grymt tabata/cirkelträningspass idag. Svetten sprutade och nu gör det ont i benen när jag ska sätta mig ner :p

@Sleepan - satsa på strumpbyxor med lite hålla in effekt som också är glansiga. Då får du både lite formhjälp och minskar friktionen :)

Nu outar jag mig själv på bild här men jag ska ju ut på middag imorrn och hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig, sen hittade jag den här:
10375963_10152502615955712_6693830012021461705_n.jpg

Fynd på Lidl för 49,90:- :D Känns lagom till den middag jag ska på!

För övrigt gjorde jag och träningskamraten ett grymt tabata/cirkelträningspass idag. Svetten sprutade och nu gör det ont i benen när jag ska sätta mig ner :p

Vilket fynd! :D
Och vad fin du är! :)

Strumpbyxor vill jag nog inte ha tror jag. Har tänkt vara barbent... Suck. Jävla klänning. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 302
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 097
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka