Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra jobbat med vårrruset båda två! Och @Mineur, ditt pass lät härligt men jobbigt.

@Chili visst gör det underverk för psyket med promenader? :)

Kl
Sista jobbdagen innan tre dagars ledighet :banana: välbehövligt, har tagit på mig lite för mycket senaste tiden så helgen ska ägnas åt vila, sambo och en ridtur. Hoppas på att få in lite träning också, är anmäld till bodypump och har planer på en springtur idag, men vi får se. Måste verkligen se till att gå ner några kg igen dock :/

Idag blir det gym! 4 veckor sen sist... :o :o Måste fundera på hur jag ska göra med gymkortet, de kommande månaderna kommer jag ha svårt att motivera mig att åka dit. Vill bara vara utomhus ju! Dessutom som sagt, 3 mil enkel väg... Får se. Kanske får räkna på det och se om jag tjänar på att säga upp det ett par månader.

Idag blir det gym! 4 veckor sen sist... :o :o Måste fundera på hur jag ska göra med gymkortet, de kommande månaderna kommer jag ha svårt att motivera mig att åka dit. Vill bara vara utomhus ju! Dessutom som sagt, 3 mil enkel väg... Får se. Kanske får räkna på det och se om jag tjänar på att säga upp det ett par månader.

Kolla upp hur det blir med medlemsavgift, och om priset höjts sedan du började. Jag tex betalar mindre för mitt kort än de som tecknar nu, så jag kommer vela länge innan jag byter om jag byter, haha!

Trött och vill ha helg...
Sista dagarna på denna avdelningen på jobbet, börjar på nytt ställe på måndag och tre veckor framöver...
Ska bli spännande :)

Jäkla träningsvärk i benen efter gårdagens träning vilket känns gött!
Ikväll blir det hoppning på fin häst!

Dock är jag bitter. Tycker jag räknar så ordentligt så, men inte fan händer det något på vågen...

Fortfarande sjuk träningsvärk i benen, aj!

Dessutom så vägde jag mig i morse, gått upp 0,5 kg. Iofs inte så konstigt med tanke på vad jag ätit:p

Trött och vill ha helg...
Sista dagarna på denna avdelningen på jobbet, börjar på nytt ställe på måndag och tre veckor framöver...
Ska bli spännande :)

Jäkla träningsvärk i benen efter gårdagens träning vilket känns gött!
Ikväll blir det hoppning på fin häst!

Dock är jag bitter. Tycker jag räknar så ordentligt så, men inte fan händer det något på vågen...

Vågen är inte allt. Du är ju normalviktig, tycker det är bättre att ta bilder/mäta istället.
Tycker många är så fixerade vid siffrorna, och märker inte att kroppen ändå tajtar till sig p.g.a ex. styrketräning.

Vågen är inte allt. Du är ju normalviktig, tycker det är bättre att ta bilder/mäta istället.
Tycker många är så fixerade vid siffrorna, och märker inte att kroppen ändå tajtar till sig p.g.a ex. styrketräning.
Det vet jag :)
Men jag vet också att när min kropp låg på 58 förra året var den betydligt snyggare och jag trivdes mycket bättre med den, än vad jag gör nu :)

Dessutom är det ju inför ett bröllop i helgen som jag velat gå ner lite grann och lagt lite energi på det, eftersom jag behöver få på mig en klänning.

@Jenka Promenader är bäst! :) Går ofta och lyssnar på fågelsången men nu har jag vandrat omkring med musik i öronen och det har varit riktigt gött att bara slappna av och skärma av sig en stund. Släpper skolarbetet direkt och lämnar det vid datorn. :)

Känner att det inte vore fel med styrketräning också men det får nog komma naturligt på sommarjobbet istället. Släpa på elfiskeutrustning och klättra omkring bland vattendragen får bli min träning. :p

@Sleepan, @Emtherlia: här är en till som inte riktigt är nöjd med vad vågen visar;) Ngt kilo upp senaste veckan så ska skärpa till mig igen tänkte jag! Och @pepp, du har ju såklart en poäng, och vi är ju absolut normalviktiga och ett kilo upp eller ner gör ju verkligen ingen skillnad, men har man inget viktigare för sig så;)

Jag startade denna härliga lediga dag med sovmorgon och en kopp kaffe i tv-soffan. Sen ut på 8 km lugn löpning, så sjukt vackert ute! Alla träd gröna, blommor blommar, havet glittrar:love: Helt utslaget och ser ut som full sommar men 12-13 grader varmt så perfekt väder att springa i! Bjussar på ett par mobilbilder från rundan:

20140515105934-83.254.253.131.jpg

20140515110000-83.254.253.131.jpg

De blir som vanligt på fel håll på datorn men rätt från mobilen så fattar ej riktigt det:p

Jag och min man ska försöka få till att ta en springtur tillsammans under helgen! :) Är ju inte bara bara då vi behöver barnvakt, men det ska nog gå att lösa i en timme! Längesen vi gjorde något tillsammans bara jag och han så det ska bli kul! Ska ta en tur i skogen där jag tror det kan bli en fin ridväg :)

Hoppar in här!

Jag har börjat vara mer noggrann med mat och träning, mitt mål är att gå ner ca 3-4 kg och tajta till kroppen lite.

Försöker gå minst 5 km 3 gånger i veckan. Jogga är jag urusel på och så vill jag gärna ha med mig mina hundar och dom är inte så förtjusta i att jogga så då får det bli promenad eftersom dom ändå ska ha sina långpromenader. Kör 3 pass styrketräning (olika muskelgrupper) + mage i veckan (ca 45 min).

Har gjort så i ca 1 månad nu (plus försökt skippa onyttiga saker som godis och sånt) Men jag tycker inte att det händer något! :p

Alltså tränat har jag gjort längre men det här med att kombinera kondition med lite mer seriös styrketräning har jag börjat med nu :)

Nu har jag funderingar som ni gärna får hjälpa mig med.
Badhuset har ett asbra pris för att bada fritt från imorgon till sista augusti: 335kr. Ska jag slå till eller inte?

För:
+läkare och sjukgymnaster rekommenderar att jag tränar i vatten
+jag har ändå busskort och kan ta mig dit smidigt
+det är asskönt att vara i en motionssimbassäng när det är asvarmt ute
+jag kan ta en sväng i bassängen de dagar jag är i stan för att gymma, och hinner till och med en stund efter jobbet om jag vill
+jag har massa lediga dagar där jag hinner simma
+poledaneträningarna tar slut nu på söndag, det "behöver" ersättas med något
+det kostar vanligen 80/100kr per gång = jag behöver inte simma ihjäl mig för att tjäna på det

Emot:
-jag vill även köpa en stång för poledance
-jag är dålig på att simma (kan ta mig framåt och drunkar inte)
-kanske blir mycket folk?
-jag äger ingen baddräkt (kan man motionssimma i bikini?)

Alltså själva summan är ju inte så stor och kommer jag iväg 4-5 gånger så har det lönat sig. Nån som kan komma med lite input?

@cili, du har ju fler för än emot och det är ett bra pris så jag tycker det låter som en bra idé!
Och motionssimma i bikini går utmärkt! :)

Kl

Jag behöver tips på mat!
Jag vill laga något hyfsat enkelt som är:
Gott, nyttigt, varmt och gärna med sås. Haha. Hjälp?

@cili, du har ju fler för än emot och det är ett bra pris så jag tycker det låter som en bra idé!
Och motionssimma i bikini går utmärkt! :)

Kl

Jag behöver tips på mat!
Jag vill laga något hyfsat enkelt som är:
Gott, nyttigt, varmt och gärna med sås. Haha. Hjälp?
Sant. Dessutom behöver jag jobba med min vattenrädsla (bassäng går rätt bra, men jag vill komma till det stadiet där jag känner mig avslappnad och säker).

Köp grillad kyckling och ät med en god sallad!

@cili - köp! För det kommer nog dottern och jag att göra så då kan vi ju sällskapa :)

Angående bikini/baddräkt så går det utmärkt att motionsimma i bikini. Känner du att du vill ha en baddräkt så kolla i Simshopen i entrén, de brukar ha en reasnurra utanför där du kan fynda bra träningsbaddräkter till vettigare priser :)

*kl*
Jag började dagen med ett 25 min skrittpass i ridhuset. Det tar i musklerna när man renodlar hjälper :D Sen gjorde jag ett till c25k-pass och trots att det kändes tungt i benen i början så piggnade jag på mig och tog mig iaf 700m längre den här gången. Alltid något!
Däremot så insåg jag att mina vanliga uteskor är slut. :( Frågan är då om jag klarar mig med bara EasyTone som uteskor? Eller ska man ha ett par vanliga att varva med? Och om man ska ha det, ska jag då köpa nya uteskor eller ta ut mina inneskor och köpa nya inne? Hjälp mig att välja! :p

Sant. Dessutom behöver jag jobba med min vattenrädsla (bassäng går rätt bra, men jag vill komma till det stadiet där jag känner mig avslappnad och säker).

Köp grillad kyckling och ät med en god sallad!

Då så, skaffa kort! :)

Grillad kyckling med sallad åt jag till middag igår, och lunch idag, så.... Nä. :p
Men tack för förslaget! :)
Blir kasslergryta istället. Kanske inte det nyttigaste, men GOTT!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 329
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 106
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka