Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Linsgryta! Gott, nyttigt, billigt och linser innehåller bra med protein :) brukar servera med hemmagjort majsbröd och ris!

Vill du ha receptet så kan jag lägga in det när jag är vid en dator.

@ananya
Nu har jag en dator finally!
Jag gör aldrig grytan efter nåt recept, men kan försöka knåpa ihop iallafall :)

Du behöver:
- 3 dl röda linser
- Kokosmjölk
- 2 tomater
- En påse bladspenat (70 gram)
- Spiskummin, örtsalt/salt, gurkmeja
- Ingefära
- Vitlök
- 1 gul lök
- 1 chili

Koka linserna.
Hacka löken fint och fräs ihop med pressad vitlök, häll ner kokosmjölken. Häll sen på linserna och hackade tomater, har i bladspenaten sist av allt och låter sen puttra på 2:an tills det har blivit en krämig gryta :)
Krydda efter smak, min smakar olika varje gång :D

10299830_1561271404099241_308364212_n.jpg

Jag har precis gymmat i två timmar (!) :D Första 20 minuterna fick jag träna själv eftersom syrran fastnat i en bilkö, resten körde vi tillsammans. Hela kroppen fick sig en genomkörare, SÅ underbart efter att ha suttit och räknat foderstater en hel dag. Tröttheten i huvudet har släppt och ersatts med en gosig trötthet i kroppen :up:

@Ninnurur Är inte easytone mer promenadskor, eller har jag fattat fel då? :o Ska du springa låter ett par vanliga löparskor som en bra ide :)
Jag har ju använt dem när jag sprungit intervaller och gillar rörelsemönstret jag får i dem. Idag när jag hade vanliga skor kändes det som att jag nästan smällde ner fötterna i marken. Men det kan också bero på att skorna är slut i sulan såklart. Men, jag var förbi xtra och pratade med min PT och hon rekommenderade ett par vanliga också. Så nu är ju frågan bara om jag ska köpa nya uteskor eller inneskor :D

Förresten! Den där lekparken vi brukar vara i där dottern leker och jag springer runt ni vet? Den med backen? Där ska det sättas upp ett utegym! :) Det kommer ju bli asnajs i sommar! Gå dit, springa några varv, gymma lite, gå hem. :)

Just nu är jag superledsen. Det hände nåt i baksida lår igår när jag sprang intervaller och jag känner fortfarande av det :(. Känns mest som stelhet och liksom ömt inuti muskeln när jag spänner den eller trycker hårt på den. Gissar nån sorts muskelbristning men jag har aldrig haft den här typen av smärta förut så jag har egentligen ingen aning.

Är extremt besviken då jag tränat mer medvetet den här våren än någonsin tidigare. Jag är stark och genomtränad och ändå får jag en skada. Usch nu är jag nära tårarna, det betyder så himla mycket för mig att få vara skadefri.

@snow andas, ta ngn värktablett och vänta med oron, du kanske är helt ok efter en natts sömn

Själv längtar jag till imorgon bitti när jag ska få inviga den här:
10369563_275562272625921_2058712052_n.jpg

Fördelen med att det förmodligen blir en del dötid på jobbet idag är att jag kan lära mig hur denna pryl fungerar :D
2014-05-16%2008.40.38.jpg

@_Peplis_ Det blev en tomtom alltså? Ser fram emot en recension sen! :)

@_Peplis_ @zassoo @ananya Tack för pepp! Jag har en massagetid på måndag och mailade just en sjukgymnast. Har inte tålamod nog att bara vänta utan att få veta vad det är som har hänt, så lika bra att få det utrett. Ååååh varför just nu, har ju en halvmara inplanerad nästa lördag...

Mvh,
i-lands problem

(PS. Kul med GPS-klockor förresten. Jag har en Garmin 310XT som jag gillar skarpt! Den är inte lika snygg som era men väldigt funktionell.)

@snow Testa att värma, kyla, värma, kyla. I intervaller. Gör det flera gånger om dagen om du kan. Några minuter på varje innan du ändrar temperaturen. Enklast är att göra det i duschen. Då stimulerar du blodflödet på ett bra sätt och kan skynda på läkning

@snow - hoppas det inte är nån stor skada! Min egen lilla sträckning känns redan bättre efter ett par dagar med lugn motion :)

Vad ska alla beachisar hitta på idag? Själv ska jag lämna barnet hos farmor om några timmar och sen se om jag kan hitta något att ha på mig imorgon då jag ska ut på restaurang och fira en 50-åring. Känner att jag vill hitta nåt trevligt som jag kan använda i sommar också :) Sen ska jag träffa en av de som brukar vara med på gruppträningarna och göra en egen cirkelträning. PTn är ju sjukskriven halvtid så det kommer bara vara gruppträning varannan tisdag ett tag framöver :( Men då bestämde vi att vi träffas och tränar ändå! :)

Imorgon väntar som sagt restaurangbesök på kvällen och jag har lite dåligt med barnvakt innan så träningen blir nog promenad med häst och barn på förmiddagen :)

Jag har inte tänkt göra så mycket alls idag :) Jobbar till kl 16, sen hämta dottern på dagis och hem och äta tacos! :D Efter maten ska vi passa på att vara ute i det underbara vädret tills dottern ska lägga sig. Ska rensa ogräs i grusgången och påbörja plantering av blommor i två stora krukor som ska stå bredvid trappan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 302
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 097
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka