Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Body Attack avklarat, och jäklar i min lilla låda vad det suger i benen! Jag trodde att mina vader skulle gå av på mitten där ett tag, men de höll faktiskt. Inget illamående eller något sådant heller, så himla gött! Något sjuuukt irriterande är dock att jag fick kramp i hålfoten ungefär 20 minuter in i passet, och när jag får kramp i hålfoten släpper det inte på flera timmar. Detta ledde till att jag inte kunde hoppa och flänga riktigt så mycket som jag ville, men med tanke på hur svettig och slutkörd jag var när vi var klara gjorde det nog inte så mycket... Räknar kallt med träningsvärk imorgon, för mina ben är inte vana vid att bli utsatta för sådant här! :D

Jag skulle också behöva träna rumpan. Har riktigt platt röv... Tänk om jag kunde få den rutinen att göra knäböj några dagar i veckan, även armhävningar :)

Låter som ett riktigt bra pass @Mineur! :)

Kl

Nu är jag på väg till gymmet för att träna med en vän. Ska sola en stund först, sen träna antingen på gymmet eller något pass, och där efter eventuellt basta :)

Tack för alla fina kommentarer om mitt lopp! :)

Lite blodad tand här och ska beställa en löparklocka..Någon som har erfarenhet? Om inte annat kanske ni kan hjälpa mig att välja på dessa 2 (båda har gps inbyggd)

GARFOR10PINK

NIKERUNNERW

Jag har en garmin, men en äldre modell än den där, som jag trivs bra med, även om den är lite klumpig. Jag använder nog bara en femtedel av funktionerna, så egentligen skulle jag nog kunna ha en enklare. Min kollega som är en sån här klassikermänniska har nyligen köpt en tomtom, så jag tänker att den nog också är rätt ok. Jag kan be henne utvärdera den imorgon.

Om jag har saknat mjölksyran så har jag kanske inte lika mycket saknat den därpå följande träningsvärken... fast det är lite gött det också, hellre träningsvärk än reningsverk :D

@Mineur Ja gör gärna det! Jag kör på bulgarien Squats som jag tycker känns i rumpan, men annars har jag svårt att hitta några bra övningar. Ser fram emot dunderövningar :)

Har varit ute och sprungit. Blev först 3 km (upptäckte efteråt att jag sprungit för fort så jag blev trött :p), sen 500 m där jag blandade gång, stretch och löpskolning. Sen 1 km jogg och en knapp km promenad hem. Premiär för 3/4-tights, men istället hade jag för mycket på mig på överkroppen :meh: Underlaget idag var ungefär 50/50 asfalt/grusväg, ska ju springa Tjejmilen (~90 % asfalt) så då går det inte an att bara springa i skogen.

Nu ska jag åka och rida! :)

@zassoo, jag är också ganska bra på att ta på mig alldeles för mycket, vad jag än ska göra. Utom när jag ska på hockey, då spelar det ingen roll hur mycket jag byltar på mig, det blir ändå för lite. :p Idag tog jag ändå av mig tjocktröjan innan jag började rida, och red med "bara" T-shirt, säkerhetsväst och tunn vår/sommarjacka (måste nästan ha jackan för mobilen, den går drygt nog inte ner i fickorna på ridbyxorna :mad:), men det var varmt. Väldigt varmt. :wtf:

Min motion idag har alltså varit ett ridpass på banan. Galoppen har tjabbat lite sista tiden, så idag lät jag henne mest galoppera på när hon väl fattade galopp, utan krav och i lätt sits. Roligt tyckte ponnyn, jobbigt tyckte mina ben, men förmodligen väldigt nyttigt för båda.

Jobbiga skoldagar har gjort susen för promenaderna, är tvungen att rensa skallen vid dagens slut. Har således blivit en del promenerande och även inslag av jogg/löpning, främst i uppförsbackar. :) Det är ett ganska bra sätt att inte gå ut för hårt eftersom backarna är ganska få jämfört med det plana. Vågar egentligen varken säga bu eller bä ännu angående vad kroppen tycker om aktiviteterna men knoppen mår bra av det, det märks!

HUR lyckas man sträcka framsidan av låret när man leker lite fotboll i trädgården med barnen?? :banghead: Aja, barnet sover nu och jag ska få i mig en shake och sen MÅSTE jag få till lite hemmaträning ändå. Får väl skippa squats och så med tanke på låret ändå. Suck vilken klant jag är! :D

Jag har en garmin, men en äldre modell än den där, som jag trivs bra med, även om den är lite klumpig. Jag använder nog bara en femtedel av funktionerna, så egentligen skulle jag nog kunna ha en enklare. Min kollega som är en sån här klassikermänniska har nyligen köpt en tomtom, så jag tänker att den nog också är rätt ok. Jag kan be henne utvärdera den imorgon.

Jaa det får hon gärna göra!

Jag sprang 5k på löpbandet. Helt omotiverad men det var väldigt skönt när jag väl var där. På fredag ska jag försöka köra mitt gymprogram.

Om det finns några stockholmare (eller om always fitness finns någon annanstans, men jag hittade den på stockholmssidan) här hittade jag en fin deal på letsdeal. Gymkort 3 mån för 199.

Så nu är alltså gymkort #3 införskaffat. :o

Hade tänkt göra mitt andra maxtest på armhävningarna dag, men min rygg är helt jäkla kaputt så det sket sig :(

Jag började dagen med armhävningar, gjorde första passet på vecka 2.

Nu på kvällen har jag gått Vårruset, väldigt rask promenad. Jag gick även till och från bilen som stod kvar på jobbet så det blev lite drygt sju kilometers promenad totalt. Duktigt blåbär!

Jag fick skorna i dag dessutom.
HERREGUD vad fina all out rush är. Så kär!

10372001_10152839479198761_7375539081775647376_n.jpg

I morgon lyfter planet mot Kroatien.
Jag har packat 16 par trosor, hahaha :D

Helt underbar kväll igår med bästa bandet på scenen. Den uteblivna träningen får anses kompenserad av svetten och dansen. Den uteblivna sömnen tänkte jag försöka ta igen nu på tåget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 329
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 106
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka