Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle behöva få lite inspiration på bra, beachig mat som är god och enkel att göra efter jobbet/träningen och som är lite roligare än ceasarsallad och varma mackor med fetaost vilket jag äter i princip varje kväll. Jag handlar massor av olika saker i affären men orkar aldrig göra nåt av det. Dessutom räknar jag ju lite kalorier och vill helst att huvudmålet på dagen ska vara lunchen (med kött, potatis, sås, salladsbuffé, bröd osv) och att middagen ska vara lite mindre/kalorisnålare. Tips?

Jag borde också få till lite hemmaträning. Men jag måste städa först. :p Imorgon ska jag få min mediadator inkopplad! :love:

Skulle behöva få lite inspiration på bra, beachig mat som är god och enkel att göra efter jobbet/träningen och som är lite roligare än ceasarsallad och varma mackor med fetaost vilket jag äter i princip varje kväll. Jag handlar massor av olika saker i affären men orkar aldrig göra nåt av det. Dessutom räknar jag ju lite kalorier och vill helst att huvudmålet på dagen ska vara lunchen (med kött, potatis, sås, salladsbuffé, bröd osv) och att middagen ska vara lite mindre/kalorisnålare. Tips?

Blomkålssoppa! :D
Lök, potatis, blomkål och grönsaksbuljong. Koka mjukt, mixa och i med en ask Philadelphiaost i valfri smak. För mer protein, ät kokt ägg till eller stek bacon och klipp över. :d

Bra matdag idag med!
Hade tillochmed plats över för två Singoallakex efter middagen(som bestod av varma mackor med makrill - MUMS!)

Ingen träning, för idag har jag hängt med den sötaste på jorden, nämligen min systerdotter! :love:

Nu har jag sprungit Blodomloppet, mitt första riktiga 5km lopp. Hamnade på en 12:e plats i damklassen!

Den första km gick dock på minst 7min då vi var lite sena till start (fastnade i en bilkö) så jag startade låååångt bak i ledet och fick typ jogga på stället och springa om hur många som helst. Så nästa lopp ska jag ställa mig längst fram och kriga!

Nu har jag sprungit Blodomloppet, mitt första riktiga 5km lopp. Hamnade på en 12:e plats i damklassen!

Den första km gick dock på minst 7min då vi var lite sena till start (fastnade i en bilkö) så jag startade låååångt bak i ledet och fick typ jogga på stället och springa om hur många som helst. Så nästa lopp ska jag ställa mig längst fram och kriga!
Men jääävlar, vad grymt! Heja! :)

Heja vad du är grym! :bow: :)

@zassoo, var köpte du din löparryggsäck? Och vad kostade den?
Är du nöjd?

Köpte den på Intersport, den kostade 499 kr (men med 10 % studentrabatt blev det lite billigare :D). Har bara hunnit använda den en gång än så länge men jag är nöjd! Ska trixa lite med remmarna så att jag får den att sitta så bra som det går. Jag skulle säkert kunna hitta en ryggsäck som sitter perfekt, men då pratar vi dubbla priset... Och det har jag helt enkelt inte råd med så jag får nöja mig :p

Linsgryta! Gott, nyttigt, billigt och linser innehåller bra med protein :) brukar servera med hemmagjort majsbröd och ris!

Vill du ha receptet så kan jag lägga in det när jag är vid en dator.

Wohoo, bra jobbat!

Fy tusan vad jag har saknat att träna på riktigt. Idag var första passet på typ tre veckor, har inte hunnit pga tjänsteresor och finbesök och ont i halsen. Har visserligen inte varit direkt stillasittande heller, rätt mycket promenader och cykelturer till stallet. Men att få känna hur svetten droppar och mjölksyran pumpar, det har det varit dåligt med. Nu är det en hyfsat vanlig vecka på jobbet, så jag borde hinna en del träning. Jag gillar mina rutiner...

Ok, då vet jag, tack @zassoo!

Lite sugen på att skaffa en, men vet inte hur mycket jag skulle använda den..

Jag och sambon funderar på att gå och springa hem till hans föräldrar i sommar och dit är det ca 4 mil :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 329
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 105
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka