Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan Oj det var ingen dålig distans! :D Nej jag vet inte heller hur mycket jag kommer använda min, men det känns rätt fiffigt att ha när man är ute på långpass, speciellt i skogen. Planen är ju att det ska bli mycket sånt i sommar, vissa gånger tänkte jag åka iväg med bussen och springa på andra platser och då är det ju super att ha med en ryggsäck med lite bra att ha-grejer :)

Ok, då vet jag, tack @zassoo!

Lite sugen på att skaffa en, men vet inte hur mycket jag skulle använda den..

Jag och sambon funderar på att gå och springa hem till hans föräldrar i sommar och dit är det ca 4 mil :)

Jag röstar för att ni ska vandra ner till mig också, så kan ni få mat och skjuts hem :)

Linsgryta! Gott, nyttigt, billigt och linser innehåller bra med protein :) brukar servera med hemmagjort majsbröd och ris!

Vill du ha receptet så kan jag lägga in det när jag är vid en dator.

Åh, låter perfekt! Jag gör ibland kikärtscurry, men tar gärna recept på nya varianter för att komma tillbaka till inspirationen.

@Sleepan Oj det var ingen dålig distans! :D Nej jag vet inte heller hur mycket jag kommer använda min, men det känns rätt fiffigt att ha när man är ute på långpass, speciellt i skogen. Planen är ju att det ska bli mycket sånt i sommar, vissa gånger tänkte jag åka iväg med bussen och springa på andra platser och då är det ju super att ha med en ryggsäck med lite bra att ha-grejer :)

Ja, sen får vi väl se hur det blir med det... Kanske begär hämtning mitt i skogen, haha. :p

Men precis, kan vara skönt med en rygga att stoppa fika i... :D

Perfekt idé! :)
Till dig är det väl inte så långt heller va? :)

Vet faktiskt inte hur det är med det. Men bohusleden går ju hela vägen från Skatås tills det övergår i hallandsleden och jag bor ca 2 mil från starten på Hallandsleden (faktiskt så bor jag på leden så det är lätt att hitta iaf ;) ) Så det är väl kanske ganska långt, säg närmare 5 mil än 4.

Vet faktiskt inte hur det är med det. Men bohusleden går ju hela vägen från Skatås tills det övergår i hallandsleden och jag bor ca 2 mil från starten på Hallandsleden (faktiskt så bor jag på leden så det är lätt att hitta iaf ;) ) Så det är väl kanske ganska långt, säg närmare 5 mil än 4.

Åh fy fan. Haha.
Nåja, vi får se hur det blir med det där helt enkelt :p

Gym idag! Ryggpass och första gången jag körde igenom det nya passet på riktigt nu när ryggontet är borta. Märks att jag inte hade så mycket stabilitet sist, kunde lassa på betydligt mer vikt idag.

Tack för alla fina kommentarer om mitt lopp! :)

Lite blodad tand här och ska beställa en löparklocka..Någon som har erfarenhet? Om inte annat kanske ni kan hjälpa mig att välja på dessa 2 (båda har gps inbyggd)

GARFOR10PINK

NIKERUNNERW

Ikväll är det Vårruset! Har laddat upp med en rejäl ägg och räkbaguett som jag får äta på jobbet innan jag slutar. Sen snabbt hem och byta om och få med mig mina systrar och sen drar vi! :) Solen har kommit fram och hoppas den stannar så det blir en fin kväll för 5 km löpning :)

Ikväll är det Vårruset! Har laddat upp med en rejäl ägg och räkbaguett som jag får äta på jobbet innan jag slutar. Sen snabbt hem och byta om och få med mig mina systrar och sen drar vi! :) Solen har kommit fram och hoppas den stannar så det blir en fin kväll för 5 km löpning :)

Jag har också Vårruset i kväll, men tänker gå (i min superorange kommuntröja... herregud. De är ju inte snygga alls.)

Jag har också Vårruset i kväll, men tänker gå (i min superorange kommuntröja... herregud. De är ju inte snygga alls.)

Är det Karlstad kommun som har orange tröjor? :P

Vi gick förra året och då sa vi att vi skulle ha som mål att springa i år. Men det är bara jag som tränat så mina systrar kommer nog gå, i alla fall för det mesta så ses vi i målet sen :)

Tack för alla fina kommentarer om mitt lopp! :)

Lite blodad tand här och ska beställa en löparklocka..Någon som har erfarenhet? Om inte annat kanske ni kan hjälpa mig att välja på dessa 2 (båda har gps inbyggd)

GARFOR10PINK

NIKERUNNERW
Vad jag läst mig till så har garmin bättre rykte än tomtom. Mitt tips är att kolla recensioner på dom, och att lista de funktioner du tycker känns viktigast.
Mitt val föll på garmin forerunner 210, den kändes värd de extra kronorna pga funktioner som saknades i modellerna under den (har för mig att det var nåt med intervaller, minns inte exakt just nu)

Mina lår gör ont! Däremot känner jag inte av rumpan alls så antingen så har jag stark rumpa och svaga lår eller så är det en bra övning för lår och inte rumpa. Squats alltså.

Djupet gör att det blir mer i rumpan, men går du redan djupt är du nog ojämntmusklad. (Varför fick jag inte lägga in mellanslag mellan de sista två orden?

Jag gick lika långt ner som i filmen, så jag antar att det är rätt? Ojämntmusklad (fantastiskt ord) är jag säkerligen:D

@Emtherlia Jag tycker också att det brukar vara svårt att komma åt rumpan (ehh, det där lät ju jätteskumt taget ur sitt sammanhang) och känner väldigt sällan något där medan jag kan vara hur trött som helst i resten av underkroppen. Nu har jag dock inte testat just det programmet i filmen, men rent generellt känner jag att rumpan är den svåraste muskeln att träna och den jag har minst koll på. Tänkte fråga herr PT om det på fredag, återkommer om jag får några dunderövningar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 329
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 105
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka