Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni några bra rumpövningar som ni kör med? Jag vill ha en snyggare bakdel! :D
Har du tillgång till några redskap? T.ex. pilatesboll och fotledsvikter?

Körde en av mina hatfavoriter igår. Ligg på rygg med böjda ben (fötterna i marken), tryck upp höften mot taket (spänn rumpan ordentligt!) så kroppen vilar på fötterna och axlarna, armarna håller du längs med kroppen. Ifrån den positionen lyfter du sedan ett ben i taget och sträcker ut det i luften (glöm inte att spänna rumpan), ner med benet och byt till nästa. Upprepa så länge du orkar. Kan du så gå även upp i brygga på slutet, med ordentligt spänd rumpa hela tiden, den ska inte tappas någon gång under hela övningen.

Har ni några bra rumpövningar som ni kör med? Jag vill ha en snyggare bakdel! :D

Squats, gärna med vikter. Övningen som cili tipsade om är grym. Man kan variera den genom att sätta fötterna på ngt upphöjt med, tex en stol.
En annan effektiv övning är att ligga på mage, spänn rumpa och rygg. Lyft upp bröstet från golvet och benen en bit ovanför golv. Sen sparkar man upp och ner samtidigt som man spänner rumpa och rygg :).

Jag klickade precis hem en gpsklocka, oooom den nu finns kvar vill säga. Det var en fyndprodukt och vad jag vet så ligger dom även framme i butiken = jag kan ha otur att någon annan köpt den i butik och den inte hunnit tas bort från hemsidan. Så nu ska jag hålla tummarna för att jag var först.

Edit: Det var jag tydligen inte. Fan

En annan effektiv övning är att ligga på mage, spänn rumpa och rygg. Lyft upp bröstet från golvet och benen en bit ovanför golv. Sen sparkar man upp och ner samtidigt som man spänner rumpa och rygg :).
Den gjorde vi på gårdagens pass! Fram och ihop med armarna, och så långsamt sparkande med raka ben (ett ben upp/ner i taget, men aldrig nudda golvet) så det kändes som om man var ute och simmade :D . Som instruktören sa: "rörelsen ska komma från rumpan!"

Idag känner jag verkligen av gårdagens CT-pass! :o ujujuj :p Tyvärr hinner jag nog inte med någon direkt träning idag, men jag ska iaf ta en promenad med dottern hem från dagis sen :)

@cili Jag har pilatesboll, lite vikter och så där! Låter som en superbra övning! Ska prova det imorgon!

@Blueberry Jisses! Haha den där är jag sugen på att köra varje dag. :D

@snow Då fortsätter jag med dom! Jäklar vad det tar i min kropp när jag gör dom dock. :o

@Lillstrumpa Tack för ännu en övning. Nu ska man få en snyggare röva!

Funderar på om man ska lägga in en före bild på kroppen idag och sedan fortsätta ta bilder en gång i månaden för att se om det blir resultat. Känns som om det skulle kunna vara motiverande!

Senast ändrad:
@cili Jag har pilatesboll, lite vikter och så där! Låter som en superbra övning! Ska prova det imorgon!
Ooh pilatesboll är bra! Då kan du nämligen ligga på rygg, med vaderna på bollen. Lyft rumpan mot taket och du rulla in bollen mot dig genom att böja benen.
Hittade en bild:
slide-4-swiss-hip-raise.jpg

@cili Åh! Tusen tack, vilka toppentips jag får. :love: Ni är så himla gulliga i den här tråden.

Jag har mot alla odds blivit av med en del rumpa då jag gått ner i vikt, normalt så stannar den kvar, men inte den här gången! Men såhär ser det ut i dagsläget. Jobbar på min hållning med, då jag har världens svank. :p Ska bli intressant att se om det är någon skillnad om en månad! :)
3_zps23ceb3cc.jpg

@IronWill

Jag är supersvankare, så för att inte ländryggen ska ta stryk när jag tränar har jag fått lära mig att tänka "In med svansen!" då blir det genast bättre. Tips :)

Jag hade tänkt träna idag men får erkänna mig besegrad av livet osv. Hoppas på nya tag imorgon. Längtar efter löpbandet och min axel skriker efter maskinerna i gymmet.

Idag har jag balanserat på en knäpphäst. Hon betedde sig inte alls som hon brukar, var allmänt stissig och vrång. Så efter en stunds trilskande utomhus hoppade jag av, ledde henne tillbaka till stallet (efter att först ha gått en liten bit åt det håll hon vägrade ta ett steg åt innan) och fortsatte passet på ridbanan, där hon gick helt okej.

Kollade även min lönespec för kommande lön, och konstaterade att jag utan minsta problem kan unna mig en gps-klocka - och att jag lika gärna kunde inhandla den nu direkt. Så jag köpte en online på ett ställe där jag fick 100kr rabatt eftersom köpet gick på över 500kr, det är ju alltid trevligt! Nu väntar jag bara på att den ska komma hem, hoppas att den dyker upp innan helgen eftersom jag är ledig då och har gott om tid att testa den :bump:

Idag har jag balanserat på en knäpphäst. Hon betedde sig inte alls som hon brukar, var allmänt stissig och vrång. Så efter en stunds trilskande utomhus hoppade jag av, ledde henne tillbaka till stallet (efter att först ha gått en liten bit åt det håll hon vägrade ta ett steg åt innan) och fortsatte passet på ridbanan, där hon gick helt okej.

Alltså jag läste ju då käpphäst istället för knäpphäst och tänkte att nu är det väl ändå fröken cili som gått och blivit lite tokig...

Alltså jag läste ju då käpphäst istället för knäpphäst och tänkte att nu är det väl ändå fröken cili som gått och blivit lite tokig...
Haha! Det hade varit väldigt intressant med en käpphäst som vägrar gå och backar ner i diken :D

@cili Haha, ja jag kom väl ungefär till hälften av tredje meningen innan jag kände att jag nog var tvungen att börja om från början igen för att fatta vad du bubblade om :p

Här blir det ingen träning idag tyvärr. Jag hade tänkt köra Upper Body Blast samt lite löpning, men med tanke på hur pissigt illa jag mått de senaste dagarna skippade jag det. Har inte fått i mig så mkt mat idag heller, så jag vilar och hoppas på bättre lycka imorgon då jag är inbokad på Body Attack. Sedan blir det nog vila igen på torsdag, för på fredag har jag ett PT-pass inbokat och då jävlar ska jag vara i utvilad, icke-illamående och i bra form! Längtar sååå efter ett riktigt skönt träningspass där jag verkligen kan pusha mig själv, det har jag inte alls kunnat göra de senaste två-tre gångerna känner jag. Fredag fredag fredag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 302
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 094
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka