Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev 5 km löpning idag varav större delen var improviserade intervaller. Killen var med och eftersom han är fotbollsspelare så är detta lite av hans paradgren = jag blir skitsur för att jag är mycket sämre än honom:p

Intervallerna bestod av springa allt jag orkar till en viss punkt, gå lite och sen göra samma sak igen. Kramp i låren! Fyfaan vad jobbigt, men det var nog riktigt nyttigt för mig:)

@Emtherlia Grymt med intervaller ju! jobbigt när killen är bättre, men sjukt bra motivation ;)

Bodypump idag! Välbehövligt efter en hel dag med uppsatsskrivande.

Jag är så himla nöjd med min dag faktiskt!

Bra, nyttig mat - fyra mål allt som allt.
Spinning med bästa @Killaloe på eftermiddagen vilket var jobbigt som tusan, men kul var det och det gör vi om igen! :)
Avslutade kvällen med att göra blomkålssoppa (SÅ GOD idag!) och se på Game of Thrones!

Wiho, blev just bestämt att jag, min kille, en kompis och min lillebror ska springa terränglopp i Norrköping nästa helg :). Jag tänker nog kuta 21 km, blir ett riktigt bra långpass det. Kul med utflykt, kul med bra sällskap, kul med terränglöpning och kul med lite tävlingsstämning.

@snow Åh vad roligt!! :) Salomon trail tour? Låter himla kul! Lite avis här borta.

---

Apropå terränglopp/traillöpning så såg jag att Team Nordic Trail ska starta träningar i Uppsala! Måste måste måste försöka vara med någon gång.

Att äta för lite kan leda till illamående. Testa att äta smörgåsrån eller nåt liknande snällt. Jag åt massa mariekex när jag hade det problemet för några år sedan, det liksom neutraliserade klimatet i magsäcken en aning så att illamåendet försvann och då gick det att äta vanlig mat sen. Men för långt mellan måltiderna blev snabbt till illamående igen. I mitt fall berodde det på att jag stressat för mycket och tagit alldeles för mycket värktabletter under lång tid vilket påverkat slemhinnorna i magen, men det problemet kan uppstå även i andra fall.

Tack för tips! Jo det är nog lite av en ond cirkel tror jag - jag mår illa för att jag inte äter men jag vill inte äta för att jag mår illa... Jag har försökt äta lite åt gången av sådant som känns snällt mot magen och mår i alla fall inte illa längre, men äta vill jag fortfarande inte. Ska prova något litet snällt nu bara för att du skrev sådär, för när jag tänker efter har jag inte ätit sen 15...

Antar att du inte är preggo? :D
Jag får sådär ibland, då beror det mest på stress/för lite sömn. Brukar försöka att undvika att träna de gånger jag tappar matlusten totalt och fokuserar bara på promenader dom dagarna/veckorna.

Nä det hoppas jag sannerligen inte att jag är! I så fall ska jag stämma... vemdetnuär som tillverkar mina p-piller :p Det kan nog ha lite med stress att göra dock, fast sedan i onsdags har mitt liv lugnat ner sig markant och gått från 15 superbusy timmar per dygn till typ 10... kanske är någon slags efterreaktion dock? Ska försöka fortsätta äta i babyportioner och skippar träningen imorgon, men en promenix som du säger kan nog bli skönt. Tack för svar!

Hej hallå *kikar in* jag vill också vara med!

Försöker få ihop träningslivet så bra en kan i de sista hektiska veckorna i skolan men det är svårt. Har dessutom försökt vänta ut en överansträngning i handryggen (sitt inte och rita i konstiga positioner timvis, people!) för att kunna köra cirkelträning & yoga några gånger i veckan - men det har gått låååååångsamt. Det är ärligt talat tufft just nu. Megamycket att hinna med i skolan som tar på humöret, inte känna att man hinner med och dessutom inte kunna träna pga ont. Man blir ju inte på bättre humör utan de där endorfinerna har jag märkt. Det ska bli så skönt när den här veckan är över, då borde det lätta något åtminstone. Ridningen är min motion just nu, och försöker njuta av den så gott det går - även trots att det går motigt i utvecklingskurvan.

Har ni några magiska tips att hålla modet uppe? Bockar av dag för dag i kalendern just nu till terminröven är över!

@snow Åh vad roligt!! :) Salomon trail tour? Låter himla kul! Lite avis här borta.

Jepp! Min supersnabba vän Lisa (som typ kommer topp-3 i alla lopp hon ställer upp i, hon var på pallen i en fjällhalvmara i Salomon trail tour i höstas) kom med förslaget och det lät ju himla roligt. Min pojkvän sprang sitt längsta pass någonsin i söndags (18 km) och trots att han gnällde konstant på en klämd tå de sista fyra kilometrarna så ville han absoluuuut springa 21 km ;). Jaja, ska han palla 42 km i juli så är det lika bra att han börjar springa längre sträckor.

Falun är faktiskt bara 2 h från Uppsala så jag tycker att du kan springa det här som plåster på såren! :) Lugnet trail run

@Syndroma Hinner du gå en promenad på lunchen? Eller kanske springa en liten runda när du vaknar på morgonen? Om du rannsakar dig själv och känner att "träningshetsen" bara gör dig mer stressad så tycker jag att du ska acceptera situationen och bestämma dig för att sänka kraven. Det är också OK. Försök få in lite vardagsmotion och ta upp träningen igen när terminen är över och ditt liv är lite lugnare.

@snow Rent teoretiskt hinner jag, men får väldigt skitdåligt samvete för att jag i så fall prioriterar bort viktig pluggtid :/ Visst är det så, och visst är det också ok. Men kan inte låta bli att sakna endorfinruset.

@snow Rent teoretiskt hinner jag, men får väldigt skitdåligt samvete för att jag i så fall prioriterar bort viktig pluggtid :/ Visst är det så, och visst är det också ok. Men kan inte låta bli att sakna endorfinruset.

Jag är enormt beroende av mina endorfiner så visst förstår jag dig. Kan säga att jag prioriterade träning över studier många gånger under min universitetstid och det var inte alltid rätt val alla gånger.

Jag hade i alla fall försökt bestämma mig, oavsett för vad, och sedan hålla fast vid den planen för att undvika ångest eller dåligt samvete. Du kanske kan prioritera bort ett par timmars pluggtid per vecka för att hinna träna? Intala dig att du pluggar mer effektivt om du får göra dessa pass (vilket säkert också är sant).

Jepp! Min supersnabba vän Lisa (som typ kommer topp-3 i alla lopp hon ställer upp i, hon var på pallen i en fjällhalvmara i Salomon trail tour i höstas) kom med förslaget och det lät ju himla roligt. Min pojkvän sprang sitt längsta pass någonsin i söndags (18 km) och trots att han gnällde konstant på en klämd tå de sista fyra kilometrarna så ville han absoluuuut springa 21 km ;). Jaja, ska han palla 42 km i juli så är det lika bra att han börjar springa längre sträckor.

Falun är faktiskt bara 2 h från Uppsala så jag tycker att du kan springa det här som plåster på såren! :) Lugnet trail run

Haha det verkar vara en pojkvän av rätt virke :D

Åh men kom inte hit och vifta med såna frestelser! Dessvärre jobbar jag på bröllop dagen innan vilket lär bli en stund in på natten, inte den bästa uppladdningen :p STT går ju vid Globen i slutet på juni, det är ett alternativ. Eller Vildmarksmilen i Gävle i början på augusti.

Blev 9,3 km på en ny runda igår tillsammans med min svåger :) Har ridit den vägen för några år sedan så nu prova vi att springa! Blandat grusväg, asfalt och skog. Blött som bara den i skogen men det var en trevlig tur :)

Tack för tips! Jo det är nog lite av en ond cirkel tror jag - jag mår illa för att jag inte äter men jag vill inte äta för att jag mår illa... Jag har försökt äta lite åt gången av sådant som känns snällt mot magen och mår i alla fall inte illa längre, men äta vill jag fortfarande inte. Ska prova något litet snällt nu bara för att du skrev sådär, för när jag tänker efter har jag inte ätit sen 15...
Testa att bara ta en tugga åt gången, du behöver ju inte trycka in hela kexet/rånet/liknande på en gån. Ta en liten bit, tugga ordentligt, svälj, vänta en stund, ta en liten bit till o.s.v.. Banan kan också funka, men jag personligen har oerhört svårt att äta banan när jag mår illa. Även ris och pasta går bra, men då är ju risken att det hinner bli kallt under tiden man försöker peta i sig det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 302
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
33 094
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka