Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu la jag till 15 minuter pilatesövningar på boll som grädde på moset. Bara för att jag ville nå upp till 3 timmar loggad träning på endo idag :angel:

Okej, det blev verkligen inte mycket sport gjort på blåbärsfronten i dag.
Däremot har jag träningsvärk från gårdagens gym och har hållt mig på en väldigt bra kalorinivå (ja, det blev en Magnum mini även i dag :D). Det har regnat hela dagen = hundarna vill inte gå ut. Vi tränade lite agility i alla fall.

Jag har tvättat kläder och börjat packa inför resan, alla "människokläder" är packade och jag är lite fundersam på hur jag ska tänka med träningskläderna. Det är en vecka, fyra träningspass om dagen. Jag har egentligen inga problem att gå i svettiga gymkläder hela dagen (gjorde det senast i går :angel:) men på hotell, bland folk = rätt hög risk för att få ett taskigt smeknamn, hehe.

Tänker att handtvätt i badkar är ett prima alternativ, och ett träningsombyte per dag. Två uppsättningar träningskläder varje dag, alltså. Tur att träningskläder inte väger något, och inte tar särskilt mycket plats i väskan...

Jag skulle ta med mig lite extra toppar. Även om du går från ett pass till nästa är det rätt najs att kunna byta topp tycker jag, de tenderar att bli blöta och det är skönt att åtminstone inleda det nya passet torr. + Även om det bara är typ en kvart mellan passen hinner du bli kall om toppen är svettig. Annars låter planen att tvätta upp i badkar/handfat prima!

Har missat lite, vad är det för träningsresa du ska på? :)

@Mineur Det är snarare tvärtom, armhävningar på hantel är tyngre än armhävning direkt mot golvet. Detta för att du är du lägger handflatan mot golvet har en stabil punkt som handleden vilar på. När du har mot hantel måste en massa muskler i underarmen och handleden stabilisera så att du fortfarande håller handleden rak. Jag kör alltid mina så, och ja det är mycket skonsammare mot handleden. :)

@cili Jag skrev "Boka tid hos en kostrådgivare och få bra tips och idéer på bra god mat!" Det är inte det samma som att någon säger åt dig vad du SKA äta, det var bara ett förslag..
Men i vilket fall behöver du inte banta..

Jag tycker det blir tyngre eftersom du kommer komma nedanför händerna med bröstkorgen, alltså blir det en större och tyngre rörelse att trycka dig tillbaka till raka armar.

@Mineur Det är snarare tvärtom, armhävningar på hantel är tyngre än armhävning direkt mot golvet. Detta för att du är du lägger handflatan mot golvet har en stabil punkt som handleden vilar på. När du har mot hantel måste en massa muskler i underarmen och handleden stabilisera så att du fortfarande håller handleden rak. Jag kör alltid mina så, och ja det är mycket skonsammare mot handleden. :)

Gött, då kör jag på med mina hantel-armhävningar hädanefter alltså! Tack för er info och input :)

Sporta på ni. Det hurtigaste jag har gjort idag är insläpp av hästar. Red en sväng innan men det blir ju inte så aktivt när det är igångsättning. Testade att trava lite uppsuttet för första gången varpå herrn svarade med ett YAY! Jag får springa! :banghead: Min trasiga axel var helt slut redan innan sen gårdagens träning, och en pansarvagn till häst gjorde inte det bättre. Sen tog det 1½ timme att natta dottern. Då tog jag slut och tryckte i mig en massa kladdkaka :( Dumt och inte alls tillräckligt gott. Blä på mig! :yuck:

Om jag säger att det hurtigaste jag har gjort idag är att handdiska då, gälls det? Jag har dessutom ätit obscena mängder Polly, samt två kanelbullar. Beach 2030 var det va? :p

@cili: Nu kommer jag att vara lite creepy här och svara dig som du svarade mig när jag hade kroppsångest en gång i höstas; jag har nämligen kopierat och sparat ner de kloka fina svaren jag fick av er här då och du var en av de bidragande faktorerna till att jag kom upp ur avgrunden och blev glad igen.

Då skrev du bland annat såhär:

"En stark kropp som orkar mycket är mer värt än att hamna på en specifik siffra på vågen, glöm inte det!
Och äta måste du. Det går inte att bygga muskler utan mat, och jag kan inte tänka mig att du vill hamna på 50 kg genom att tappa muskelmassa? Du kan äta allt i hela världen med gott samvete, så länge du får i dig de näringsämnen kroppen behöver och hamnar på ett okej kcalintag i slutändan :)"

Och såhär:

"Vad är det som säger att du kommer vara nöjd vid 50 kg och bmi 19? Det finns dom som väger väldigt mycket och har högt bmi som mår fantastiskt :) Ett bra mående har inga siffror, det sitter i huvudet."

Och såhär:

"Det finns så många fler aspekter än antalet gram fett på kroppen. Hur ser det ut inuti blodådrorna? Hur mår hjärtat? o.s.v.

Och du är ju helt normalviktig, dvs du behöver inte oroa dig för några procent hit eller dit. Träna för att göra kroppen stark och uthållig, inte för att komma ner i rätt procent eller för att du "måste" - utan för att det ger så många andra trevliga fördelar. Vi hejar på dig!"

Jag hoppas verkligen att det är okej att jag citerar dina gamla inlägg (säg till annars så ber jag moderator ta bort!), för du hade en massa bra poänger som jag känner att jag vill peka ut för dig nu.

Du har ju så rätt i allt du skrev då. Det ser jag nu, och jag hoppas att även du kan se det. Jag vet att det är jättesvårt att inse det när man själv ligger där nere i avgrunden och tycker att allt - inte minst man själv - är värdelöst, men jag vet också att det som i alla fall kan hjälpa mig allra mest när jag är där nere är andra människor som pekar ut för en hur det faktiskt är. Och sådär är det - precis sådär som du skrev är det.

Du är fin, du har en fantastisk kropp, du har all anledning att vara nöjd med dig själv och inga piller i världen har med den saken att göra. Det är din egen förtjänst att du är så fin som du är, och ingen annans.

Jag skulle ta med mig lite extra toppar. Även om du går från ett pass till nästa är det rätt najs att kunna byta topp tycker jag, de tenderar att bli blöta och det är skönt att åtminstone inleda det nya passet torr. + Även om det bara är typ en kvart mellan passen hinner du bli kall om toppen är svettig. Annars låter planen att tvätta upp i badkar/handfat prima!

Har missat lite, vad är det för träningsresa du ska på? :)

Tack!
Mitt gym (KMTI) har startat ett dotterbolag som arrangerar träningsresor, flyget går från Karlstad, priset är klart förmånligt och jag kunde inte hitta någon anledning att inte följa med. :)

Det är en vecka på en ö i Kroatien, nära Venedig. Halvpension, fyra pass om dagen och temat är "Running and functional training". (De har andra resor med andra teman också.) Kostar strax under 10 000 och det är bara 30 deltagare, plus att hon som driver bloggen Alla kan träna är med och arrangerar :)

@zassoo jippi, härligt!! Vila ett par dagar nu och låt kroppen återhämta sig, så kommer du känna dig superpigg mot slutet av veckan (sk. superkompensation).

@cili det du håller på med är väldigt farligt och en klockren highway to hell. @Mineur skrev ett väldigt fint inlägg men det låter som att du behöver hjälp av ex. kurator eller psykolog.

Jag mår inte alls bra. Eller ja, beror på hur man ser det.
Jag är trött som ett ägg och mår fortfarande illa, men vad jag vet är jag inte dålig i magen och bör inte smitta någon, så nu är jag på väg till jobbet iaf, och i eftermiddag är tanken att jag ska träna. Får se hur jag mår då, helt enkelt.
Inte supertaggad för ett spinningpass men det blir jag nog aldrig å andra sidan :p

Min vad är dessutom fortsatt dålig kände jag nyss, och den var det va 25 meter jag var tvungen att springa... GÅÅÅÅ ÖVER DÅÅÅÅ!

@Blueberry, det där låter vansinnigt kul!! :)

@cili Jag tycker @Mineur skrev väldigt kloka saker till dig, och som synes så vet du ju att du gör fel, helt vansinnigt fel. Jag vet att du är bra mycket smartare än så. Du borde nog behöva prata med någon, för det här är inte sunt. Vi bryr oss om dig och vill att du ska må bra. Vänd situationen innan det är för sent! Stor kram <3

Tack!
Mitt gym (KMTI) har startat ett dotterbolag som arrangerar träningsresor, flyget går från Karlstad, priset är klart förmånligt och jag kunde inte hitta någon anledning att inte följa med. :)

Det är en vecka på en ö i Kroatien, nära Venedig. Halvpension, fyra pass om dagen och temat är "Running and functional training". (De har andra resor med andra teman också.) Kostar strax under 10 000 och det är bara 30 deltagare, plus att hon som driver bloggen Alla kan träna är med och arrangerar :)

JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK! Du måste ta bilder och rapportera :D Ida verkar helt fantastisk, nästan så man önskar att man bodde i Värmland ;)

Blev en löptur i regnet igår på 5km :) Lite snabbare än jag brukar så jag var nöjd även fast det var jobbigt! Idag efter jobbet ska jag springa tillsammans med min svåger igen. Blir hans vanliga runda på 9 km :) Sen på onsdag är det vårruset!

@FengurLaugar Jag sprang också i regnet igår. Det är lustigt, för när jag sprang bekymrades jag inte av det, jag var varm ändå liksom. Men så sprang jag hem till en kompis direkt efter och satt hos henne en stund. Så nr jag skulle hem, tar typ tre minuter att gå. I samma kläder jag sprang i förut, fast nu torra, och som jag frös! Så slutsats - bättre att springa i regnet, haha! :D

@cili: Nu kommer jag att vara lite creepy här och svara dig som du svarade mig när jag hade kroppsångest en gång i höstas; jag har nämligen kopierat och sparat ner de kloka fina svaren jag fick av er här då och du var en av de bidragande faktorerna till att jag kom upp ur avgrunden och blev glad igen.

Då skrev du bland annat såhär:

"En stark kropp som orkar mycket är mer värt än att hamna på en specifik siffra på vågen, glöm inte det!
Och äta måste du. Det går inte att bygga muskler utan mat, och jag kan inte tänka mig att du vill hamna på 50 kg genom att tappa muskelmassa? Du kan äta allt i hela världen med gott samvete, så länge du får i dig de näringsämnen kroppen behöver och hamnar på ett okej kcalintag i slutändan :)"

Och såhär:

"Vad är det som säger att du kommer vara nöjd vid 50 kg och bmi 19? Det finns dom som väger väldigt mycket och har högt bmi som mår fantastiskt :) Ett bra mående har inga siffror, det sitter i huvudet."

Och såhär:

"Det finns så många fler aspekter än antalet gram fett på kroppen. Hur ser det ut inuti blodådrorna? Hur mår hjärtat? o.s.v.

Och du är ju helt normalviktig, dvs du behöver inte oroa dig för några procent hit eller dit. Träna för att göra kroppen stark och uthållig, inte för att komma ner i rätt procent eller för att du "måste" - utan för att det ger så många andra trevliga fördelar. Vi hejar på dig!"

Jag hoppas verkligen att det är okej att jag citerar dina gamla inlägg (säg till annars så ber jag moderator ta bort!), för du hade en massa bra poänger som jag känner att jag vill peka ut för dig nu.

Du har ju så rätt i allt du skrev då. Det ser jag nu, och jag hoppas att även du kan se det. Jag vet att det är jättesvårt att inse det när man själv ligger där nere i avgrunden och tycker att allt - inte minst man själv - är värdelöst, men jag vet också att det som i alla fall kan hjälpa mig allra mest när jag är där nere är andra människor som pekar ut för en hur det faktiskt är. Och sådär är det - precis sådär som du skrev är det.

Du är fin, du har en fantastisk kropp, du har all anledning att vara nöjd med dig själv och inga piller i världen har med den saken att göra. Det är din egen förtjänst att du är så fin som du är, och ingen annans.

Egentligen vet jag ju allt det där, annars hade jag inte kunnat skriva det. Men det är som att det inte gäller på mig, bara på alla andra.
Har haft sånna här problem i ett och ett halvt år nu, men inte nämnt det så himla mycket tidigare eftersom det varit på en mer hanterbar nivå förut. Att gå till en psykolog/kurator är uteslutet, har flertalet dåliga upplevelser vilket tidigare bara lett till ännu större problem. Just nu känner jag bara att jag kan fortsätta såhär ett tag till och försöka arbeta med mig själv, men skippa att äta onyttigheter så jag inte behöver handskas med den värsta ångesten. Jag är inte alldeles för smal, det finns kilon att ta av ett tag till och mina värden är bra så det är inget akut.

@FengurLaugar Jag sprang också i regnet igår. Det är lustigt, för när jag sprang bekymrades jag inte av det, jag var varm ändå liksom. Men så sprang jag hem till en kompis direkt efter och satt hos henne en stund. Så nr jag skulle hem, tar typ tre minuter att gå. I samma kläder jag sprang i förut, fast nu torra, och som jag frös! Så slutsats - bättre att springa i regnet, haha! :D

Det är faktiskt rätt skönt att springa i regn! :) Varm blir man ju tillslut som sagt och efter ett tag kändes tröjan jag hade på mig överflödig för det blev för varmt haha! Men direkt jag kom hem och satte mig en stund innan jag duschade började jag frysa :P

Egentligen vet jag ju allt det där, annars hade jag inte kunnat skriva det. Men det är som att det inte gäller på mig, bara på alla andra.
Har haft sånna här problem i ett och ett halvt år nu, men inte nämnt det så himla mycket tidigare eftersom det varit på en mer hanterbar nivå förut. Att gå till en psykolog/kurator är uteslutet, har flertalet dåliga upplevelser vilket tidigare bara lett till ännu större problem. Just nu känner jag bara att jag kan fortsätta såhär ett tag till och försöka arbeta med mig själv, men skippa att äta onyttigheter så jag inte behöver handskas med den värsta ångesten. Jag är inte alldeles för smal, det finns kilon att ta av ett tag till och mina värden är bra så det är inget akut.

Fel. Det är akut eftersom du måste äta högst tveksamma bantningspreparat för att inte få ångest. Att "det finns kilon att ta av" och att dina värden är bra just nu har ingen korrelation med ditt välmående i det här fallet och är alltså irrelevant.

På vilket sätt tycker du att du jobbar med dig själv när du tar dessa bantningspiller i sådan mängd att även omgivningen reagerar?

Jag fick verkligen ont i ryggen efter marklyften i torsdags. :( dumt. Så är bra sliten och ont i ryggen. Men nu ska jag rida en sväng innan jobbet iaf.

Heja alla det har gått bra för med löpningen!

@cili jag blir så ledsen när du mår dåligt, och hoppas verkligen att du kan inse att tabletterna inte är lösningen. Farligt beteende och dessutom behöver din kropp näringen nu när du ökar träningsmängden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 302
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
33 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka