Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör, hör och häpna, på med armhävningsutmaningen fortfarande. Hade tänkt köra sista dagen på vecka 2 igår, men glömde bort det, och muttrade hemska eder för mig själv idag när jag var tvungen att göra det istället. Men jag kände mig duktig sen när det var gjort. :D

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 2.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1.
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå - klar med vecka 1. Orkade som mest 11 på tå i sista setet.
LindgrenV - 5 på tå

Pole idag igen. Gick bättre än förra gången för idag sa jag till mig själv på skarpen att inte ta några tabletter till lunchen (men jag hoppade över frukosten för att kompensera för det).
Igår "lyckades" jag "hit a new low" så att säga. Minst tio tabletter för att klara av att äta chips till ESC. Egentligen vill jag inte alls skriva det här. Men någonstans måste mitt vettiga jag ventilera vad mitt besatta jag håller på med. Räcker med att jag ljuger om det irl "det är bara några värktabletter, knäna gör ont", när folk frågar vad det är för tabletter jag tar hela tiden.

Pole idag igen. Gick bättre än förra gången för idag sa jag till mig själv på skarpen att inte ta några tabletter till lunchen (men jag hoppade över frukosten för att kompensera för det).
Igår "lyckades" jag "hit a new low" så att säga. Minst tio tabletter för att klara av att äta chips till ESC. Egentligen vill jag inte alls skriva det här. Men någonstans måste mitt vettiga jag ventilera vad mitt besatta jag håller på med. Räcker med att jag ljuger om det irl "det är bara några värktabletter, knäna gör ont", när folk frågar vad det är för tabletter jag tar hela tiden.

Jag är glad att du kan vara ärlig, men jag blir så ledsen att du har det så :( :cry:

Sprang nyss 3 1000 m -intervaller på banan. Tänkte hålla 4.45-tempo, det blev 4.17, 4.03 och 4.02 :angel:
Hela min värld snurrade efter att de var klara men nu känns det bra igen :D

Här fortsätter det regna, man skulle kunna tro att jag bor i Storbritannien men icke.

Här är det soligt och nästan varmt för tredje dagen den här veckan, man skulle kunna tro att jag inte bor i Storbritannien men icke ;)

Nää det tycker jag inte är fusk. Man tävlar ju bara mot sig själv :)

Ja det har du ju rätt i förstås. Men jag är ändå nyfiken och kan inte avgöra själv - blir det egentligen lättare eller svårare med hantlar som stöd? Nån som har någon uppfattning? Tänkte fråga när jag kör PT-pass på fredag (jag ska köra PT-pass på fredag :bump:) men blev nyfiken nu!

Jag tycker det blir tyngre eftersom du kommer komma nedanför händerna med bröstkorgen, alltså blir det en större och tyngre rörelse att trycka dig tillbaka till raka armar.

Sprang 18 km idag på förmiddagen och det gick lekande lätt. Uppsala är så sjukt platt jämfört med Falun. Det är en skön känsla när man kutat nästan 2 mil och lätt kunnat fortsätta en till :).

@hermulen
På ett av mina förra jobb fick man äta hur mycket pizza man ville. Jag levde på pizza och sötdricka den sommaren.
Och gick ner 10 kg.
Helt sjukt. Är kanske den kosten jag borde köra på?

kl
Idag har jag träningsvärk och sjukt barn= vi har spenderat dagen på soffan. Tur att han blir världens gossunge som sjuk:love:

Jag har träningsvärken Allan i mina biceps, i armvecken liksom. gjorde lite rodd övningar häromdagen, är nog förmodligen från dessa. Man kan varken hålla armarna spikraka eller böja de helt utan smärta...Varit så i 3 dagar nu. What to do?

Eftersom det har regnat konstant såg jag ut såhär igår, regnjacka på!:
IMG_1929.jpg

Här har ni en tjej som just har sprungit 13,3 km!! :eek: :banana: 90 % av tiden skog, fortfarande blött och ganska trassligt vissa partier. La dessutom in 1 minuts gåvila efter varje 5 min löpning för att spara på kroppen. Var ute i 1 h 45 minuter, sista 20 började benen bli väldigt trötta. Men grym känsla att bara vara ute och tuffa på :) Nu blir det rejäl stretching för mina stackars ben, räknar med att vara lite lätt ledbruten imorgon :angel:

Shit vilka grymma brudar vi har i denna tråden!
@fryckan: riktigt snabbt sprunget ju, grymt!
@snow: förstår att det måste vara en sjukt härlig känsla att kunna springa så långt och ändå ha massa kraft kvar! Känns som du kommer vara i toppenform inför marathonet:up:
@zassoo: Du går ju från klarhet till klarhet när det kommer till löpningen! 13 km är ju jättebra jobbat:bump:
@Emtherlia: bra med regnjacka när det regnar;) Det hade INTE jag och sambon när vi gick hem från tåget idag och det kom en sån JÄKLA störtskur, kan inte komma ihåg senast jag var så totalt genomblöt.

Vi var i Malmö igår och festade, gick och la oss vid 5.30 kanske, massa drinkar, shots och dans. Men vaknade halv tolv helt obakis så brände precis av 5 km löpning i 5:30-tempo, nice!

Totalt denna veckan har det blivit 2 vilodagar, ganska blandat med träningen, totalt 4,5 h; både styrka på gymet, militärhinderbana, löpning, spinning och ett Grit plyo-pass på gymet.

@cili: Jag har kanske missat något, men vad är det för tabletter du tar? Vilket fall är det för jäkla trist att du mår så dåligt!

Gjorde sista dagen på vecka två nu. Nästa vecka blir det nytt maxtest!

cili - 16 på knä. Klar med vecka 2.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 2.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1.
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå - klar med vecka 1. Orkade som mest 11 på tå i sista setet.
LindgrenV - 5 på tå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 297
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
788
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
57 58 59
Svar
1 173
· Visningar
32 836
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka