Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
De senaste gångerna jag varit på gymmet har det varit en snorsnygg kille där. Jag kan inte koncentrera mig, skitstörigt! Någon som haft samma problem: går det över?

Normalt sett har jag liksom inga som helst problem att koppla bort omgivningen helt.

Ehm jag har lite samma angenäma problem jag, och dejtade ju både en och två PTs från mitt gym ett tag. Nu har jag gett upp dem båda två av olika anledningar, men de är fortfarande satans jäkla skitheta och jag skulle ljuga om jag sa att koncentrationen inte tryter lite emellanåt... Speciellt när de envisas med att stå och snacka med mig samtidigt som jag tränar - då blir det fan inte många korrekta reps gjorda av något kan jag säga dig! Jag kan dock tycka att det är lite (mycket) motiverande också, så för mig är det inte direkt ett problem faktiskt :p

Jag fattar inte hur ni kan genomföra sånadär megalopp, oavsett sport. Blir man inte uttråkad?? :D Jag har nog för mycket adhd för att stå ut så länge :p

/Ninnurur som känner sig trött/lat och tillbringar kvällen med att fundera på hur en sovrumstv ska lösas :angel:

Amen sister! Jag hade aldrig pallat - varken psykiskt eller fysiskt! Jag kan dock inte skylla på adhd...;)

Armhävningsgrejen:

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 1.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1.
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå - klar med vecka 1. Orkade som mest 11 på tå i sista setet.
LindgrenV - 5 på tå

Men alltså, jag gjorde mina på ett par hantlar häromdagen då jag tycker att det är bekvämare och belastar handlederna mindre. Är det fusk? Blir det lättare med hantlar? Eller svårare? Eller går det på ett ut tycker ni?

Armhävningsgrejen:

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 1.
Lillstrumpa- 16 på tå
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 25 på knä. Klar med vecka 1.
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå - klar med vecka 1. Orkade som mest 11 på tå i sista setet.
LindgrenV - 5 på tå

Men alltså, jag gjorde mina på ett par hantlar häromdagen då jag tycker att det är bekvämare och belastar handlederna mindre. Är det fusk? Blir det lättare med hantlar? Eller svårare? Eller går det på ett ut tycker ni?
Nää det tycker jag inte är fusk. Man tävlar ju bara mot sig själv :)

Här fortsätter det regna, man skulle kunna tro att jag bor i Storbritannien men icke.

Fy faan för regn alltså.

@Ninnurur när jag springer längre sträckor börjar jag alltid tänka på livet och saker runt kring. Jag springer oftast mindre när livet är perfekt för det är sjukt tråkigt att springa utan att ha problem att lösa:D

Fast ibland behövs bara skitbra musik för att jag ska kunna springa!

Amen sister! Jag hade aldrig pallat - varken psykiskt eller fysiskt! Jag kan dock inte skylla på adhd...;)
@Ninnurur
Haha, jag är ju en fd långloppstyp har ju kommit till en livsinsikt som gjort att jag precis insett att långa lopp inte är min grej... Eller alltså, långa lopp som är enformiga. terränglöpning, MTB etc funkar för där är det ju VARIATION men samtidigt tar jag mig inte ut på långa rundor tillräckligt ofta. Insåg detta när jag kände lättnad efter att ha sålt vasaloppsplatsen o var glad att slippa långpass o istället kunde åka bräda. :D

Så med denna nya insikt ska jag kör Grand Fondo STHLM om två veckor men då 6 mil och inte 15 ^^

//yew - med också drag av ADHD ;p

@Mineur - oh, jag är inte ensam!! :) :D

@Emtherlia - jag har ju en så överaktiv hjärna så det funkar inte för mig att tänka sådär mycket :D När jag går så lyssnar jag ofta på poddar eller dokumentärer eftersom talade ord är lättare att fokusera på än vad musik är. Och problemlösning, äh, det gör jag typ konstant ändå :p

@Ninnurur Haha, jag försöker lyssna på p3 dokumentär när jag går men mina tankar svävar alltid bort och efter en kvart har jag ingen aning om vad jag lyssnat på :D

@Emtherlia - Det måste ju vara något tillräckligt intressant, annars är det kört! Ljudböcker funkar för mig också, när jag lyssnade på "Hundraåringen" så var jag ute och gick ofta och länge :D

Hmm, ljudböcker kanske kan vara något. Jag har alltid fått för mig att det är svårt att hänga med i ljudböcker, men jag vet inte varför:D

I dag verkar det som att jag inte vill göra någonting. Sitter i soffan i mjuksbrallor och tittar på glee. Borde packa inför resan, borde tvätta kläder, borde diska, borde träna...

Jag är extremt känslig för att sabba rytmen, och tack vare ESC i går kom jag sent i säng (sover innan 23 i vanliga fall) och jag är beredd att skylla denna slapphet helt och håller på det.

Om någon i Karlstad vill spela badminton i dag - let me know! Jag har 10-kort :)

Idag har jag sjuk träningsvärk i häcken - av att gå. Haha. Känns ju stört att jag fick så ont efter igår, men där var några grymma backar... :p

Mår för övrigt rätt värdelöst idag. Magen blev kaos igår av någon anledning och inga mår jag illa och har ont i magen. Skulle träna med en vän, men det känns som en dålig idé... :(
Sitter med en smoothie, medan det enda jag egentligen är sugen på är rostat, vitt bröd med smör på. Det är vad min mage vill ha känner jag...

I dag verkar det som att jag inte vill göra någonting. Sitter i soffan i mjuksbrallor och tittar på glee. Borde packa inför resan, borde tvätta kläder, borde diska, borde träna...

Jag är extremt känslig för att sabba rytmen, och tack vare ESC i går kom jag sent i säng (sover innan 23 i vanliga fall) och jag är beredd att skylla denna slapphet helt och håller på det.

Plus ett på den... Känner mig typ bakis fast jag inte drack en droppe igår! Skyller på sömnbrist och stress och förstörda sovrutiner! Men har haft en bra vecka i övrigt med träning så det känns okej med en lugn dag, men jag hade tänkt cykla till stallet... sitter fortfarande i mjukisbyxor... dags att ge sig själv en spark i arslet och släpa sig dit kanske. Just nu regnar det inte men det hänger i luften. Motivationen är på topp som ni märker......

Men ät det då..! :crazy:
Magen ska man hålla sig väl med.
Smörgåsrån = perfekt för att blidka en arg mage.

Jo, jag vet, men det är ju hopplöst för köper vi hem kommer vi bara fortsätta käka sen. Både jag och sambon är mer än lovligt förtjusta i rån, vitt bröd och smör... :p

Nu har jag dessutom blivit sugen på salt. Lakrits, kebabtallrik... Blir nog bra, det här. :p
Har dock fortfarande bara ätit den där smoothien, men börjar nog bli dax för något mer snart...

God morgon kära beachisar! :love: Nattpasset flöt på bra och jag hade inga problem och hålla mig vaken, fick 4h sömn efteråt, dock med bra kvalitet. Nu försöker jag vakna i soffan och ska iväg och jobba vid 16 igen. Pust! Ibland är det rätt jobbigt att ställa om. Känner mig rätt luddig i skallen. Ingen träning idag får hålla kosten helt enkelt :)

God morgon kära beachisar! :love: Nattpasset flöt på bra och jag hade inga problem och hålla mig vaken, fick 4h sömn efteråt, dock med bra kvalitet. Nu försöker jag vakna i soffan och ska iväg och jobba vid 16 igen. Pust! Ibland är det rätt jobbigt att ställa om. Känner mig rätt luddig i skallen. Ingen träning idag får hålla kosten helt enkelt :)
Usch vad det låter tungt. Imorn hoppas jag att du är ledig! :)

Åh, vad ihärdiga ni är med era armhävningar!
Jag hade tävling förra veckan så ville ha mina bröst- och magmuskler tillgängliga, och denna veckan har jag tagit det väldigt lugnt efter tävlingen. Men imorgon tänkte jag dra igång från början! Hade varit coolt att klara av 50 armhävningar iallafall.

Alltså, jobba på mack kommer att bli min undergång! Här står jag och bakar av hur många winerbröd som helst, och bullar och crossianter och kakor, och jag blir så jäkla sugen! Värst är det när man missar frukosten, och står i det där jäkla winerbrödsdoften.
Stratergin är att hålla mig undan från att äta något från jobbet i veckorna, men på lördagar får jag äta ett winerbröd och på söndagarna valfi kaka eller bulle. Men det bästa är att ha med sig en ordentlig matlåda, ett par äpplen och en fralla.

Hur gör ni som blir utsatta för "frestningar" på jobbet eller dylikt? Unnar ni er någon gång ibland eller låter ni bli helt?

@Sleepan Nä det kan jag inte påstå... 12:30-21:00 imorgon, sen ledig tisdag och börjar jobba onsdag igen. Är inne i tuff jobbperiod just nu tyvärr...

@hermulen jag jobbar på boende och där finns ju ALLA frestelser. Det som gäller är att planera sin mat och hålla sig till det och inga undantag. Det är det som fungerat för mig. Nu blir det ju förvisso så att när jag är känslig mot gluten inte äter sånna saker, men frestelerna finns ju tyvärr ändå. Man får ha lite jävlaranamma helt enkelt. Även om det är svårt.

@hermulen, jag har sommarjobbat i flera år på café, och det värsta som finns är när de säger att man får ta precis vad man vill, utan att de drar det på lönen. Eftersom glass är min absolut största last i världen, och det dessutom är ganska enkelt att skopa upp, för att inte tala om att det bara är att häva in bägaren i frysen om det skulle komma en invasion av gäster (vi får äta när det finns tid till det, helt enkelt, så kommer det massor av folk får vi vänta), så är det den största faran. Det hade nog inte varit så illa om jag hade jobbat med det alltid, men när det är på sommaren när det är varmt blir det sju resor värre. Jag är ap-snål, särskilt när lönen redan innan är ganska kass och man som student ska klara sig på de där sommarjobbspengarna som komplement till CSN hela vintern, så hade det inneburit att det hade blivit avdrag på lönen hade jag inte tagit någonting, för jag hade absolut inte tyckt att det hade varit värt att "äta upp" pengarna på struntsaker.

Förra sommaren tog jag alltså med mig mat hemifrån. Jag har lättare att stå emot när jag vet att jag har mat med mig, eftersom jag dessutom inte tycker om att äta maten efteråt om den fortfarande är kvar när jag kommer hem brukar jag hota mig själv med att om jag inte äter den på jobbet får jag vackert tugga i mig den sen. För mig är det definitivt lättare att stå emot om jag aldrig tar något. Jag är likadan med godis här hemma. Så länge det är oöppnat rör jag det inte, men det första jag öppnar är jag där hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
32 548
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka