Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blueberry låter helt underbart!

Oops armhävningsutmaningen har jag glömt, igen :o får ta den också i helgen, sjukt bra träning har jag märkt. Är klar med vecka ett i alla fall.

Imorgon blir det ridning :banana:
Och en cykelsväng med hunden innan dess.

Grillade spett till middag idag för övrigt. Tycker det är så tråkigt med matlagning (så det blir alltför mycket mackor,pasta/korv etc) men när jag väl tar mig för konstaterar jag ofta hur lätt och snabbt det går...
Gott blev det iaf och inget sötsug på hela dagen tänkte jag skriva, men jag kom på att jag och sambon ju faktiskt åt en glass när vi var iväg på "utflykt". Nåja, inget okynnesätande iaf och nu börjar jag hitta motivationen för viktnedgång igen tror jag.

@Blueberry: åh gud vad kul din resa låter! Mer bilder!:D

@snow: usch vad tråkigt med skada, hoppas det går över fort!!

--------------------

Körde militärhinderbanan i torsdags eftermiddag igen ihop med tre kompisar, det var jättekul! Fint väder och riktigt go träning:up: Körde fri lek som uppvärmning, sen hinderbanan 1 varv, sen backintervaller i en riktigt brant backe, sen hinderbanan ett varv till och avslutade med sprinter på plan mark. Jag hade ju sprungit 8 km på morgonen med men det kändes inte alls!
Sen igår var jag på gymet på förmiddagen och körde ett 45 min Functional Moves-pass som var riktigt bra. Värmde upp med 2 km löpning. På eftermiddagen blev det 1 timmes promenad med mamma i fin natur och sen grill- och spelkväll med vänner (Risk:love:). Ätit riktigt bra i veckan med så droppat ett halvkilo av det kilot jag lade på mig förra veckan:up:

Riktigt bra träningsvecka so far iaf! Idag blir det vila, ska gå en promenad med en vän nu på fm bara. Sen jobb ikväll 14-22 och imorgon 7-15.30 och sen är planen att avsluta veckan med löpning med gänget söndag vid 17:)

Vad har ni för planer för helgen söta beachisar?:banana:

En vän till familjen är sjukgymnast (jag visste inte ens om det men min fina mamma tipsade) och hon tog sig an mig igår kväll efter arbetstid! Så himla snällt. Jag var ju rätt förbannad för jag tyckte inte att jag "förtjänat" att få en skada. Sjukgymnasten identifierade dock direkt orsaken: jag sprang mina intervaller (totalt 7,2 km) på friidrottsbanan, och den är ju rund vilket ger en annan belastning än om man springer rakt fram. Misstaget jag gjorde var att jag sprang alla intervaller i vänster varv -> extra hög belastning på vänster ben.... Jaja, man lär sig så länge man lever. Hon konstaterade i alla fall att bara en av baksida lårs fyra muskler blivit överbelastad, tejpade den med sån här fancy tejp som man ibland ser att friidrottarna har:
kinesiotejp.jpg

....samt ordinerade inflammationsdämpande värktabletter och vila från löpning i några dagar. På onsdag ska jag testa att springa igen och förhoppningsvis är det helt bra då :).

Väldigt sköna besked för någon som investerat väldigt mycket i sin träning. Vill så himla gärna kunna springa mina inplanerade lopp, inte minst för att det är sociala happenings för mig.

En vän till familjen är sjukgymnast (jag visste inte ens om det men min fina mamma tipsade) och hon tog sig an mig igår kväll efter arbetstid! Så himla snällt. Jag var ju rätt förbannad för jag tyckte inte att jag "förtjänat" att få en skada. Sjukgymnasten identifierade dock direkt orsaken: jag sprang mina intervaller (totalt 7,2 km) på friidrottsbanan, och den är ju rund vilket ger en annan belastning än om man springer rakt fram. Misstaget jag gjorde var att jag sprang alla intervaller i vänster varv -> extra hög belastning på vänster ben.... Jaja, man lär sig så länge man lever. Hon konstaterade i alla fall att bara en av baksida lårs fyra muskler blivit överbelastad, tejpade den med sån här fancy tejp som man ibland ser att friidrottarna har:
kinesiotejp.jpg

....samt ordinerade inflammationsdämpande värktabletter och vila från löpning i några dagar. På onsdag ska jag testa att springa igen och förhoppningsvis är det helt bra då :).

Väldigt sköna besked för någon som investerat väldigt mycket i sin träning. Vill så himla gärna kunna springa mina inplanerade lopp, inte minst för att det är sociala happenings för mig.

Gud vad skönt! Håller tummarna för att det är helt bra på onsdag! :)

Usch. Jag har gått upp i vikt. Min kropp beter sig verkligen konstigt nu när jag inte mår så bra. Antingen rasar jag i vikt eller så går jag upp drygt 3 kg på några veckor med ungefär samma födointag (och mer träning). Konstigt. Jaja. Bara att försöka ta tag i det igen.

@snow Åh vad bra! Skönt att det fanns en logisk förklaring. Hoppas det har släppt tills loppet :)

@ananya Konstigt, men vårt psykiska mående påverkar oss mer än vi tror. Försök strunta i vågen ett tag och gör sånt som får dig att må bra. Tids nog kommer din kropp komma i balans igen. :)

@Trollunge Gud vad roligt med hinderbana! Du har inga bilder?

Uppsalabor! På letsdeal finns idag ett erbjudande om en grundkurs i klättring om nån av er är intresserad. Försöker stå emot att göra ett köp själv, det får räcka med simning för mig :)

Hej igen gänget.

Här kommer ett spretigt inlägg i någon sorts bikt-stil...

Efter det längsta uppehåll jag någonsin haft från beachtrådarna är jag nu tillbaka. Har insett på sistone hur mycket hösten och vintern slitit på mig med, ptja, allt och... Ja, jag vet inte vad jag ska säga, det har varit tungt. Jag sover fortfarande rätt dåligt och har inte den längsta stubinen, men läget börjar förbättras.

Träningen har jag hållit i någorlunda. Det har inte blivit fem-sex pass i veckan som brukligt men i alla fall två-tre pass utöver vardagsmotionen.

Vikten har dessvärre rakat iväg. I vintras vägde jag 72-73 kg och det kunde jag leva med, men nu är jag uppe på 79,8 kg (dagens vikt). Något kilo är nog på grund av mensen men det mesta har jag helt enkelt ätit mig till. Jag har ätit upp varje negativ känsla jag haft senaste fem månaderna och det har gett precis det resultat jag förtjänar.

Jag har försökt intala mig själv att det inte är så stor skillnad, att jag är ju ändå rätt stark och vältränad, men det är skillnad. Vissa plagg jag hade förra året kan jag överhuvudtaget inte ha nu. Överdelar funkar fortfarande, jag är av naturen nättare upptill, men jag har fått köpa nya byxor, shorts, klänningar...

Jag mår skitdåligt över hur jag ser ut och över hur kroppen känns. Jag är rädd att jag inte ska kunna bromsa det här. Jag är rädd att en dag vakna och väga tresiffrigt igen. I min skalle ser jag för övrigt redan ut att väga tresiffrigt, min kroppsuppfattning är verkligen katastrofalt dålig.

Så... Där har ni sanningen i hela sin osminkade form..

:(

@Tassetass Jag ska rusa iväg strax, men vill bara ge dig en stor kram! Du är stark och jag vet att du fixar detta. Det är ingen brådska, men försök stanna upp och mota olle i grind. Fundera på vad som får dig att må dåligt, kan du göra något åt saken? Ett steg i taget sen. Det här är bara en "bump in the road", en fortsättning på din resa. Det kommer du övervinna. Kram!

Hej igen gänget.

Här kommer ett spretigt inlägg i någon sorts bikt-stil...

Efter det längsta uppehåll jag någonsin haft från beachtrådarna är jag nu tillbaka. Har insett på sistone hur mycket hösten och vintern slitit på mig med, ptja, allt och... Ja, jag vet inte vad jag ska säga, det har varit tungt. Jag sover fortfarande rätt dåligt och har inte den längsta stubinen, men läget börjar förbättras.

Träningen har jag hållit i någorlunda. Det har inte blivit fem-sex pass i veckan som brukligt men i alla fall två-tre pass utöver vardagsmotionen.

Vikten har dessvärre rakat iväg. I vintras vägde jag 72-73 kg och det kunde jag leva med, men nu är jag uppe på 79,8 kg (dagens vikt). Något kilo är nog på grund av mensen men det mesta har jag helt enkelt ätit mig till. Jag har ätit upp varje negativ känsla jag haft senaste fem månaderna och det har gett precis det resultat jag förtjänar.

Jag har försökt intala mig själv att det inte är så stor skillnad, att jag är ju ändå rätt stark och vältränad, men det är skillnad. Vissa plagg jag hade förra året kan jag överhuvudtaget inte ha nu. Överdelar funkar fortfarande, jag är av naturen nättare upptill, men jag har fått köpa nya byxor, shorts, klänningar...

Jag mår skitdåligt över hur jag ser ut och över hur kroppen känns. Jag är rädd att jag inte ska kunna bromsa det här. Jag är rädd att en dag vakna och väga tresiffrigt igen. I min skalle ser jag för övrigt redan ut att väga tresiffrigt, min kroppsuppfattning är verkligen katastrofalt dålig.

Så... Där har ni sanningen i hela sin osminkade form..

:(
Andas! 6 kg är inte hela världen! Du är ju medveten om det, och har därför världens chans att vända det åt rätt håll.
Tänk över hur ditt matintag ser ut idag. Kan du korrigera något utan att behöva känna att du offrar något?

Jag tänker då inte ha strumpbyxor på det bröllopet jag ska på, blir ju ruskigt fult när man har skor med öppen tå O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 302
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
793
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
33 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka