Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo Eftersom grundproblemet är att musklerna i nacken är/var konstant spända harjag bara förutsatt att det handlar om att jag spänner mig, vilket ger spända muskler, vilket ger värk. Men jag kanske ska prata med henne ändå, jag tänker mer att framöver få input på hur jag ska tänka angående bristerna i min kropp (löparhöft, överrörlig) och hur jag ska skadeförebygga i debyn, så därför jag tänker att det är bra med någon som kan derbyn. :)

@Mammas Aha, okej. Men som du är inne på låter det som en bra idé att prata med henne till en början. Du kan ju alltid gå till en annan naprapat därefter för att få mer input :)

@zassoo Jag har egentligen inte någon koll på naprapater, har bara varit hos sjukgymnaster, så om hon inte känner att hon vill ta sig an mig och mina problem är nog planen att försöka hitta en sjukgymnast med derby-erfarenhet. :)

@zassoo Haha, ja men det är därför jag inte vet om liga-naprapaten kan hjälpa mig, för jag har ingen koll på naprapater alls. :D

Va, är du inte helt vaken direkt? Själv ska jag sova några timmar innan det är dags att inviga nya gymmet. Woop woop! :D

Igår blev inte världens bästa beachdag kan man kanske säga… Åt kinabuffe, godis och kakor. och tränade inget alls:D HAHA

Idag ska jag väl springa lite iaf är tanken :)

Jag behöver lite input känner jag.

Tränade igår em/kväll och det var jättefint. Nu har jag ont i nacken. Det har jag haft till och från under våren. Åkte av en häst för några år sedan och har haft lite problem med mina nackmuskler sedan dess. Fick sjukgymnastik och har sedan hållit det i schack med hjälp av styrketräningen. Varit symptomfri tills för några veckor sedan. Då fick jag asont, och det blev bättre med massage men gick inte över förrän jag gick till gymmet och körde rygg. Antagligen spänner jag mig på något vis när jag åker som ger det.

Men nu hade jag derbyträning jag igårkväll och har nu ont. :( Visst hinner jag nog förbi gymmet imorgon för att köra lite rygg (testa nya gymmet :up:), men det känns ju drygt att behöva förlita sig på att jag ska hinna till gymmet inom rimlig tid efter varje träning. Så jag har insett att jag behöver hjälp.

Har funderat på att gå tillbaka till min sjukgymnast men tja, han känns inte helt hundra. Så jag funderar på om jag antingen ska gå till tjejen i klubben som är nästanfärdigutbildad naprapat.
Fördelar: Kan derby.
Nackdelar: Måste kolla om hon har koll på löparhöft och vad en naprapat egentligen gör.
Annars känns det som att jag måste börja leta efter en sjukgymnast som har derbyerfarenhet. Eftersom jag hade tänkt be om hjälp med både nacken, höften och hjälp att få tips om hur jag ska bygga kroppen för att klara derbyn bra känns det som att jag vill ha någon med koll på derby. Låter det bra tycker ni? Vad hade ni gjort i min sits?

PS: Derby är såååå roligt! Det finns i typ alla städer nu: BÖRJA! :D

Om det inte funkar med naprapaten och du inte hittar någon sjukgymnast som har koll på derby så kanske en hockeyinriktad kan funka? (eller konståkning?) Det är ju väldigt likt rörelsemönster

Jag började dagen med armhävningsutmaningen vecka 2(ja jag ligger efter, glömt bort) ä. Det gick dåligt. Hoppade ner på"nivå 1", får se hur jag gör framöver. Komma ihåg den lite mer regelbundet kan ju vara en bra början :p

@Mammas du kan ju alltid fråga naprapaten. Sen är frågan dels om det är att du spänner dig eller om kroppen tar stryk av fall etc? I så fall kanske även stabilitet kan byggas upp.
Och inte för att det löser grundproblemet, men kan inte hemmaövningar göra att det släpper. Jag älskar både armhävningar och typ latsdrag men lite annorlunda för att få spänningar i ryggen att släppa.

@zassoo Haha, ja men det är därför jag inte vet om liga-naprapaten kan hjälpa mig, för jag har ingen koll på naprapater alls. :D

Va, är du inte helt vaken direkt? Själv ska jag sova några timmar innan det är dags att inviga nya gymmet. Woop woop! :D

Ang. naprapat så tycker jag att du ska testa :).
Jag var hos en naprapat när jag hade återkommande nackproblem, han behandlade och jag har varit bra sen dess. Så testa!

Skäms nästan lite, men jag har jordens träningsvärk i låren efter att ha rensat ogräs i grusgången i 2 timmar i fredags! :o Växlade mycket med att stå böjd med raka ben och att sitta på huk och det var tydligen bra benträning haha! :D Kan ju säga att det kändes innan musklerna kom igång igår när vi gav oss ut och sprang. Idag känns det i rumpan, bra träning att springa i skogen :)

Och lite mer beachigt..
Igår kunde jag äntligen träna efter en seg förkylning, halsontet höll i i två veckor, vad hade jag gjort för att förtjäna det :/.
Blev första löprundan på en månad 4 km i ganska bra tempo, nöjd! Hade inte tappat så mycket som jag trodde..
Armhävningsutmaningen glömmer även jag hela tiden! Men ska köra v.2 dag 2 idag, eller nu! :)

@Hallonsoda bra jobbat på varvet! Hur känns kroppen nu? När kände du av höften senast? Du kan absolut springa Lidingö men löpning är en jävulusisk sport när det kommer till skador så träna smart. Komplettera med styrketräning och öka inte distans eller hastighet du springer i för snabbt.

Efter gårdagens skitpass laddade jag frukosten med en Celsius innan gymet;) Och det blev ett riktigt bra benpass (+ lite mage och biceps), nytt PB i knäböj - 65 kg:banana::banana::banana: 2 reps vilka kändes riktigt stabila! Länge varit fast på 62,5 som max så blev så jäkla nöjd:up:

I eftermiddag verkar folk vara taggade på hinderbana igen, ska se om jag kan knäppa lite bilder på grejen;)

Jag har haft en mycket obeachig helg med bröllop och kalas! En halv pizza igår dessutom, plus godis och läsk. Och Hotellfrukost. Hähä.

Klänningen kunde jag ha i lördags iaf, men den var ju inte så bekväm :p

Ny avdelning på jobbet idag, och börjar först kl 14. Hade tänkt träna innan, men har städat och gjort köttfärslimpa istället! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
32 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka