Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig alldeles hög på endorfiner nu! Det jobbigaste var att duggregnet satte sig på glasögonen så jag knappt såg något då och då och det enda som kändes lite efteråt var vaderna, så nu har jag duschat och sitter i soffan med liniment på dem. Och kan knappt sluta le :D

10264322_10152509251635712_7954112829217351005_n.jpg

@cili och jag efter målgång (och efter att ha återfått lite normal ansiktsfärg :angel:)
10373977_10152509251530712_396583621108170011_n.jpg

Vårruset på under 38 minuter. Älskade knäna höll :love:
36,54 för 5 km enligt gpsklockan :bump:
Förra (och då även första) gången jag sprang 5 km gjorde jag det på 45 minuter. Sedan november har jag sprungit TVÅ gånger varav en gång 1 km och andra 2 km, samt varit rätt inaktiv i övrigt pga knäproblemen. Fy fan vad nöjd jag är! Mitt mål var att ta mig igenom det hela och att inte bli sist, kan lova att jag sprang förbi mååånga. Och spurten på slutet, det kändes som att jag täckte 3 meter i varje steg och som de framför mig stod still.
Det kändes som att jag skulle kunnat springa vidare i minst en kilometer till. Musklerna och konditionen var långt ifrån slut, och det känns så härligt att gå i mål då - innan man är heldöd. Pulsen låg nere på samma som innan start efter mindre än 20 minuter.

Och nu har jag gjort mina 75 armhävningar i armhävningsutmaningen (dvs vecka 3, dag 1 på rank 2)

ÅH! Idag fick jag så himla bra besked, alla tentor jag skrivit fram till i fredags förra veckan är godkända - inga resttentor och "bara" ett nationellt i matte på fredag kvar den här terminen! Det betyder att det inte kommer behövas hets-pluggas den här veckan. Vilket betyder att träningen kan prioriteras in igen utan dåligt samvete! LYCKA ÄR! ÅH!

Kl

Inte skrivit här på länge, men tränat hårt ändå :-). Har hållit minimum 4ggr/vecka i crossfitboxen. Vissa veckor har det tom blivit 5 ggr och promenader.
Jobbade ca 52 timmar förra veckan och har ändå loggat nästan 6 timmars träning = nöjd :-)

Som ngn undrade, hur man får ihop jobb/plugg och träning. Jag jobbar väldigt mkt och har ett stressigt jobb+sitter ner på kontor hela dagarna och märker hur mycket bättre jag mår med träning!
Helst ngn form av rörelse varje dag men jag mår allra bäst efter mina crossfitpass, som ju både är flås och styrka.

Mina mål innan semestern:
power Clean (frivändning) 50 kg (lyfter 47,5 nu)
Front Squat (frivänder först, tar ej stång från ställning) 50 kg

Mitt mål till årsskiftet:
Clean & Jerk (frivändning+stöt dvs stång på raka armar ovanför huvudet) 50 kg (har PB på 40 kg nu)
3 st strikta chins/pullups

Har inte målsatt resten av de olympiska lyften vi kör ännu. Ska klura lite på det :)

Jag ignorerade min kropps märkliga uppträdande och drog till gymmet som planerat. Väl där fick jag höra att deras ventilationssystem kraschat - jättekuuul när det är årets hittills varmaste dag ute och jätte-massor av folk på gymmet... Det var ungefär 27 grader varmt och äckligt kvavt där inne, så de bestämde sig för att ställa in passet jag var inbokad på. Jag körde ett lite lätt pass själv istället, med pyttelite löpband (jag höll på att drunkna i mig själv efter 600 m), cirkelträning 2 varv med 6 övningar för magen samt 10 minuter crosstrainer. Sedan stod jag faktiskt inte ut längre. Hoppas på bättre och framförallt svalare träning imorgon!

Nu sitter jag här med en värkande hals och kittelhosta igen, men mår prima i övrigt. Den som kan räkna ut vad min kropp sysslar med förtjänar Nobelpris...:p

Har ni förresten hört talas om det här projektet? http://newsner.com/2014/05/den-har-kvinnan-vill-forandra-hur-vi-alla-ser-pa-vara-kroppar/

En kvinna som var missnöjd med sin kropp la ner sin själ i att träna sig till kroppen hon trodde att hon ville ha, kom så långt att hon var med i en Body Builder-tävling och... insåg att hon inte var ett dugg mer nöjd med sin kropp då än hon varit innan. Framförallt konstaterade hon att livsstilen inte var något att sträva efter, och att "Health is physical, emotional and spiritual and so much more that is not visible and not always obvious to others". Läs mer på http://www.bodyimagemovement.com/, superintressant och framförallt nyttigt tycker jag!

05:30 drog jag på mig skorna och stack ut och sprang :D 5 km i ganska makligt tempo, kroppen var inte helt vaken ;) Skönt att få ett träningspass nu på morgonen, ska redovisa ett projekt på förmiddagen och är lite nervös :nailbiting: Träningen gör mig lite mer avslappnad.

Känner mig lite bättre till mods idag men det går i vågor. Hoppas ni har en bra dag allihop :)

Mitt ben känns lite bättre idag men jag känner av det så jag tror att om jag skulle springa så skulle det bli värre igen :(

Får bli gym idag...

varruset.jpg

Rätt nöjd över att ha ökat farten varje kilometer igår :D
Hade dock gärna sett resultatet på en kilometer från slutet, eller hur man ska uttrycka det. Eftersom spurten var där.

@zassoo mäktigt! Jag brukar inte komma ut förrän strax innan sju som tidigast när jag morgontränar. Förstår om du inte var helt vaken :).

@Emtherlia vet hur det är :(. Jag är ju så himla otålig så jag söker alltid vård direkt när jag inte vet vad mina skador är för något. Att det redan blivit bättre är ett mycket gott tecken! Vila några dagar till, det kan vara en lätt överbelastning precis som jag fick.

@cili I princip ser du ju en kilometer från slutet eftersom den sista intervallen bara var 6 meter/17 sekunder. Alltså var din kilometertid sista 1,06 kilometern 6:32 min/km.

Var väldigt obeachig igår och satte mig med islandshästföreningens bokföring istället efter att dottern somnat :p Men ikväll får det nog bli en liten löprunda! I morgon får hästen på sig sina två(!!!) tappskor igen så i morgon kväll blir det ridning, men bara skritt då han vilat drygt en vecka pga låsning i bakknät.

:):(@cili I princip ser du ju en kilometer från slutet eftersom den sista intervallen bara var 6 meter/17 sekunder. Alltså var din kilometertid sista 1,06 kilometern 6:32 min/km.

60 meter ;)
Och man ser ju bara snittet på femte kilometern, den gick fortare på slutet än i början. Jag vill liksom se tiden på sista kilometern om man räknar baklänges från slutet

(Det gick inte att få bort smileysarna ur citatet på mobilen :s )

60 meter ;)
Och man ser ju bara snittet på femte kilometern, den gick fortare på slutet än i början. Jag vill liksom se tiden på sista kilometern om man räknar baklänges från slutet

(Det gick inte att få bort smileysarna ur citatet på mobilen :s )

Förlåt, 60 meter såklart! Det föll bort en nolla :). Uträkningen stämmer dock fortfarande, din snitthastighet på den sista kilometern + 60 meter var 6:32. Om vi antar att du sprang lika snabbt de första 60 metrarna av den 5:e kilometern som du sprang den 4:e kilometern (alltså 6:55), tar bort dessa meter och istället lägger till de sista 60 då du hade ett snitt på 4:27 så blir din hastighet den sista kilometern 6:31.

6:25 låg sista kilometern på (räknat från slutet och bakåt), har jag fått tag i information om nu. Hade jag kapat 6 sekunder så hade jag slagit mitt tidigare rekord. Men det har jag gott om tid att göra framöver istället :)
Jag som var typ död när jag sprang 6:20 förra sommaren/hösten (sprang inte mycket mer än en km den gången), denna gång låg jag på nästan samma hastighet efter 4 sprungna kilometer och var PIGG efteråt. Det bådar gott!

Bra jobbat @cili och @Ninnurur !

Jag skötte mig bra matmässigt igår :) och dra ner på kaffe-mässigt :p
Ledig idag, lång sovmorgon och ska snart ut och springa en sväng. Ikväll blir det agility!

Alltså, varför har jag aldrig kommit på idén att ringla lite honung över fruktsalladen när jag äter fruktsallad med keso till frukost på morgonen? Så. Himla. Gott.

Med en sådan kanonstart på dagen (förvisso med en side of förkylningshosta, men den ignorerar jag) har allting varit så braaa hittills och snart ska jag göra det ännu bättre genom att köra ett pass Upper Body Blast på gymmet. Ikväll blir det jobba av, och jag längtar faktiskt! :bump:

35 min gym med fokus på armar har det blivit idag. Underbart väder ute så funderar på att ta en promenad (långsam för att inte få ont i benet igen). Men jag segar som fasen, känner mig opepp på allt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
32 541
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX