Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag precis kört ett pass HIT, och satan i gatan vad jobbigt det var!! Men vi är en sjukt peppig grupp, det ger verkligen extra kraft :love:

Nu blir det lunch vid poolen, i eftermiddag väntar manikyr och backträning. Fint som snus! :)

Yay, det ösregnar här nu. Håll tummarna för att det har dragit förbi tills ikväll när vi ska springa!
Jag hoppas på duggregn! Då blir det bra luft :D
Har alltid haft lättare att springa i regn dessutom, så för min del vore det himla fint!

och kl
Igår hämtade jag ut ett paket (alltså, det låter ju som att jag inte gör annat än shoppar, men det här var faktiskt en premie för att jag förlängde en prenumeration på en tidning) innehållande gåstavar :D Himla fräsiga sådana, som till och med har inbyggd isbrodd. Nu är jag ju inte alls bevandrad inom stavar så det kanske är standard, men jag tyckte att det var fiffigt! Tänkte använda dom för att göra promenaderna i området mer effektiva, och lära mig att få in pendelrörelser med armarna för det är jag himla dålig på. Stelnar gärna till i axelpartiet, och det går ju inte på samma sätt om man har stavar att flytta på.

En oerhört icke-beachig helg för min del också, dels på grund av träningsvärken från helvetet (jag älskar verkligen PT-pass och vad de gör med min förmåga!) och dels på grund av förkylningskänningar & halsont. Det där sistnämnda håller jag dock på att bli tokig på - jag fattar verkligen inte om jag är förkyld eller ej!

I torsdags kväll samt fredag förmiddag hade jag sådär raspigt ont i halsen och kände mig lite svullen, som att en förkylning var på väg på riktigt. Efter träningen i fredags kände jag mig dock alldeles utmärkt, men framåt 22 började halsen värka igen. Vilade hela lördagen utan att känna ett smack mer än någon timme på eftermiddagen, vaknade i går morse och hade värk i halsen igen. Värken försvann framåt eftermiddagen, jag kände mig frisk som en nötkärna hela resten av söndagen men vaknade nu i natt med en värkande hals igen. Jag har alltså haft ont i halsen i typ 5 omgångar sedan i torsdags, men känt mig helt frisk och pigg däremellan. Nu i natt hade jag lite rethosta också, men även den är som bortblåst nu.

Seriöst kroppen, vad håller du på med? Är jag frisk? Är jag sjuk? Kan jag träna? Bör jag vila? Bestäääm dig för hur du mår, för jag blir tokig!

@Mammas, om du inte hittar någon som är helt inställd på derby, så tror jag som @cili sa att en hockeyinriktad naprapat kanske borde vara något? Min pappa hade kontakt med något åt det hållet i vinter för sin krånglande axel, han är något på företagshälsan på pappas jobb men har också hand om det lokala hockeylaget i stan där pappa jobbar, om jag inte har fått saken helt om bakfoten. Nu är väl inte nacke och axlar riktigt samma sak, men det var även här en bieffekt av spänningar, och det blev väldigt mycket bättre efter lite tips och övningar. Värt att testa, kanske, med tanke på de många likheterna mellan sporterna? :)

Hur gör ni för att lättast kunna förena jobb, träning och andra saker som man vill hinna med i sitt liv? Jag har ju haft förmånen (för mig är det en förmån, är dock medveten om att andra kanske inte ser det så) att ha varit student i några år nu, och har helt enkelt vant mig vid det tempot, och kunna lägga upp min tid lite som jag vill. Jag har visserligen pluggat allt utom enstaka kurser på campus, men vi har varit väldigt lite schemalagda, så jag har ändå kunnat förfoga ganska hyfsat över mina dagar själv.

I helgen har jag börjat jobba, och kommer med största sannolikhet jobba på det stället om helgerna fram till midsommar, för att sen gå på mitt "riktiga" sommarjobb efter midsommarhelgen (samma arbetsgivare, men ett annat ställe). Och efter bara en helg har jag nästan panik för hur jag ska hinna med allting. Dels för att jag vet hur matsituationen blir på det stället, i lördags kunde jag exempelvis inte äta lunch alls, jag fick kasta i mig en banan i bilen på väg hem, och det är mer regel än undantag att det blir så. Sen står man upp hela tiden, så fötterna är inte precis med på noterna när man väl kommer hem. Utöver det har jag då hästen, tre mil enkel resa hemifrån.

Än så länge är hästen kvar vid stallet, så när jag väl är på plats kan jag ta tag i henne direkt. Eftersom hon är så ung rids hon inte alla dagar, och fram till midsommar har jag ju fem dagar mitt i veckan att förfoga över hur jag vill, så det går att lösa med att hon vilar de dagar jag jobbar. Tyvärr "måste" hon gå på bete ganska långt från stallet senare i sommar, vilket försvårar hela ridbiten, men tanken är just på grund av hennes ålder att hon ska få ta det lite lugnt över sommaren och kanske bara ridas lätt de dagar jag är ledig och kanske även vila helt några veckor.

Men eftersom jag inte kommer rida lika mycket i sommar som jag gjort under våren, så måste jag nästan träna på något annat sätt. I sommar kommer jag jobba på cykelavstånd från mitt hem, och min första tanke var givetvis att cykla dit och hem, men min arbetsgivare blev eld och lågor över att jag har körkort och egen bil (de andra anställda är samtliga under arton), och tyckte att bilen i princip var ett nödvändigt måste.

Men cykel borde kanske vara ett skonsamt träningssätt efter jobbet ändå? Belastar inte fötterna på samma sätt, och går lite fortare än att gå promenader/powerwalks? Eller vad tänker ni? Gym är inte ett alternativ alls, det närmaste ligger två mil bort, så det finns inte på kartan att försöka få in det också i schemat, tyvärr. Hur motiverar ni er själva till att verkligen ta er ut efter en tuff arbetsdag?

Först och främst skulle jag låta dig själv anpassa sig till nya jobbet innan du kör igång med hårdträning. Och ha bra skor! Jag jobbar i löparskor.

Kan du ha bilen stående på jobbet och cykla dit och hem?

Jag ser till att träna före eller efter jobbet och vid tidsbrist tillsammans med hundarna (löpning, styrka hemma etc).

Sitter på ett hotellrum och ska jobba en stund till, innan jag ska ner och testa hotellets gym. Jag får se vad det blir och vad som finns, jag är sugen på att böja lite... ibland är det inte helt fel med tjänsteresa. :)

Tog tag i saken ang mina magsmärtor jag haft och fick veta att jag har endometrios samt två stora cystor på ena äggstocken som måste opereras bort. Den ena är större än en tennisboll :wtf:
Något jag glömde fråga läkaren är om risken finns att dessa spricker vid träning, har inte tränat på ett tag nu då jag är rädd att det ska hända. Någon av er som vet om det är lugnt eller om jag ska ligga lågt tills operationen är över?

Åh, suck och stånk!:arghh:

Skulle springa lite intervaller idag, sprang 1 km precis som vanligt och skulle sen springa lite längre steg. När jag började springa längre steg kände jag hur låret gjorde mer och mer ont för varje steg. Stannade och tänkte att det kanske hjälper att sträcka ut låret men nej, det blev värre.

Så jag fick gå tillbaka och nu känns allt skit.:arghh: Det gör ont på framsida lår och det gör mest ont när den muskeln sträcks ut såsom när man går eller annat. När jag sitter ner är det en dov känsla i låret. Alltså vafaan? Är det en bristning? Det kom successivt och inget small till.

Alltså jag vill bara lägga mig ner och grina:rage:

@Jenka, skorna är helt nya och bekväma, lite löparstuk, så jag hoppas att det kommer ge sig när jag blir lite mer "van" att stå hela dagarna. Gällande bilen går det inte att ha den stående där, eftersom jag verkligen måste ha den för att ta mig till och från stallet. Men jag vet ju inte riktigt hur det blir innan vi har kommit igång, det kanske finns dagar när jag kan cykla, och dagar när jag vet på förhand att jag måste ha bilen. Men tack för input. :)

Dagens träning blev i alla fall tömkörning i paddocken, lika jobbigt för mig som för hästen eftersom det regnade hela dagen igår så underlaget var tungt. Vi skrittade bara, och det räckte definitivt. Jag har dessutom gjort armhävningsutmaningen för första gången den här veckan.

Jättebra jobbat @cili och @Ninnurur :)

-----

Usel dag. Hade tänkt träna, istället har jag proppat i mig en massa choklad och tyckt synd om mig själv för att jag är ensam. Sambon är som sagt bortrest och jag har fått för mig att ingen i klassen vill umgås med mig (inte sant, men min hjärna intalar mig det på grund av vissa saker som hänt). Dessutom ösregnar det. Buhu, snyft, snörvel. Men imorgon bitti ska jag banne mig springa. Och handla hem vettig mat att äta, nu måste jag ju laga middag själv :nailbiting:

/ynklig zass

Bra jobbat @cili och @Ninnurur!

Usch vad tråkigt med smärta @Emtherlia:(:( Hoppas att det är något som ger med sig fort! Hur känns det nu?

Jag har haft en aktiv ledig dag idag, gymet i morse i nån timme, sen hinderbana i em i kanske 40 min, gick inte in så hårt för det idag pga trött i benen från i morse, men lekte runt en del iaf:p Och nu precis tagit en promenad på en dryg halvtimme eller så:)

Imorgon bitti ska jag först på 30 min spinning sen köra styrka med bland annat marklyft, sen laga linssoppa och sen jobba:up:

@zassoo: vet hur tråkigt det är när sambon är borta, det enda som är positivt är att om du lagar supergod och nyttig mat blir det fler matlådor till dig:D;)

Tog tag i saken ang mina magsmärtor jag haft och fick veta att jag har endometrios samt två stora cystor på ena äggstocken som måste opereras bort. Den ena är större än en tennisboll :wtf:
Något jag glömde fråga läkaren är om risken finns att dessa spricker vid träning, har inte tränat på ett tag nu då jag är rädd att det ska hända. Någon av er som vet om det är lugnt eller om jag ska ligga lågt tills operationen är över?

Usch då, vilken tur att du kollade upp det!! Har ingen aning om hur det är med träning dock... När ska du opereras?

tumblr_mz0adlJ5MH1rbyu6jo1_500.png

the-sound-of-music-1920x1080.jpg

Nu ska jag ut och springa och vara lika glad som i Sound of Music!

@zassoo ibland måste man få vara lite ynklig och tycka synd om sig själv. När du har varit ute och sprungit imorgon kommer det att kännas bättre! Kram

Några hantlar och en lokal för mig själv och jag blir härligt trött i kroppen. Fanns ingen stång (surprise!) så gjorde djuuuupa benböj utan vikt, så lite böjande fick jag ändå. Ätit massa mat och gått en promenad också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
32 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka