Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag morgonjoggat! Eller ja, med @zassoo 's mått mätt har jag väl förmiddagsjoggat, men ändå ;). Lämnade hemmet 07:15 och var tillbaka 33 minuter/drygt 6 km senare. Inga känningar i baksida lår. Jippi! Men jävlar vad varmt det är redan innan kl 8 på morgonen. Högst troligt blir det en terränghalvmara på lördag och då ska det bli 26-27 grader... Herregud.

Vårrusade igår. :) Målet var att springa/jogga hela vägen vilket jag fixade och målet under 35 minuter tog jag på 32:46. Så är mycket nöjd. :) Dessutom ställde jag mig på vågen idag och har gått ner ca 1kg. Så nu har jag 1.4kg kvar till under 70kg igen. Det målet tänkte jag ta innan midsommar. Har kommit på banan med kosten igen. :) Idag väntar ridning och arbete. Imorgon har jag veckans enda lediga dag.

Fick ett prov på en sån som jag testar nu (whey-80 double rich chocolate) , och funderar på om det kan vara ett alternativ när hjärnan spökar och vägrar tillåta något vettigt ätande. Frågan är bara hur man får i sig fanskapet? Alltså det smakar ju inte direkt äckligt, men det är ju inte supergott heller. Har blandat med vatten nu, kanske blir godare med mjölk?

Har provat Whey-80 en gång och aldrig mer, kan jag säga. Riktigt vidrigt! Sambon & jag håller oss till Body Science som är 100 miljoner gånger godare! Även om huvudsyftet inte är att det ska smaka gott så underlättar det en hel del om man faktiskt kan förmå sig att svälja. Men som sagt, Body science är good stuff och jag har det i lite allt möjligt - smoothies, i kaffet med mjölk (choklad-kaffe-drink i mitt hjärta) eller bara med mjölk eller bara med vatten eller blandar det med kvargen. Det varierar helt enkelt, men allt funkar bra och är gott.

Blev ingen löptur igår som tänkt för jag fick åka hem tidigare från jobbet med jordens migränanfall! Bara att gå och lägga sig och försöka sova bort det...Sitter i lite idag också men är på jobbet i alla fall. Men ikväll ska jag skritta en tur på hästen!

Jag har cyklat kors och tvärs över stan och hunnit med besök på Neuro, AF och paketuthämtning. Fick ihop några km iaf ;) Men nu blir det vila och städning tror jag, ingen riktig träning utan mer vilodag. :)

Idag blir det ingen träning - jag är på Kolmården :D Just nu föreläsning om utfodring av elefanter haha, sen ska vi ut och titta på djuren i parken och se hur de utfodras :)

@snow Bra jobbat, det var ju tidigt ändå :p (fast jag var tvungen att gå upp 04:00 idag :yuck: Dock inte för att träna)

Ja det är fruktansvärt @Ninnurur :( Vi är en migränsläkt på min mammas sida. Jag, syrran, mormor, morbror och gammelmormor lider av det. Så tyvärr finns risk att min dotter får det också.

Ja det är fruktansvärt @Ninnurur :( Vi är en migränsläkt på min mammas sida. Jag, syrran, mormor, morbror och gammelmormor lider av det. Så tyvärr finns risk att min dotter får det också.
Stackare! Här kommer det från farmor men jag är den enda av oss tre systrar som fått det. Och så ena systerdottern då. Det bästa är ju om man kan hitta mönster för när det kommer. Själv är jag känsligast precis efter mens när hormonerna liksom är tömda i kroppen, då kommer migränen. Jag vet inte riktigt varför men mönstret finns där. Sen är jag ljustriggad också så mina suncovers är mina bästa vänner, året runt!

Just nu har jag de här bruna, snodden är avtagbar men perfekt att ha när man badar! :)
polaroid-panther-starfish-sun-covers-for-spectacles-blog.jpg

Min migrän är stressrelaterad :( Hade det väldigt mycket på gymnasiet då jag gick en rätt krävande linje, jobbade flera dagar i veckan och hade 2 hästar att hålla igång. Förde dagbok länge för att kunna se mönster och det enda som stämde var stressen. Slutade få anfall när jag tagit studenten, sen kom det tillbaka då jag var gravid och det var extra mycket på jobbet. Det avtog när jag blev sjukskriven. Nu är det rätt mycket på jobbet igen så det är väl säkert därför. Blä!

Bra jobbat @Linisen !

Är på väg till gymmet nu efter en i övrigt rätt slapp dag. Var ute med hundarna på promenad drygt 30 min innan. Jättevarmt så nu sitter jag svettig på pendeln i träningskläder. Känns ju sådär fräscht :p

Har iaf skött maten och utan socker hela veckan. Känns bra :)

Måndag: sprang 4km
Tisdag: 2h Bröst/axlar på gymmet + övning "oljeutsläpp"= bära och dra en massa tunga saker.. ^^
Idag: 1h Armar på gymmet + examination i "oljeutsläpp" = bära och dra en massa tunga saker.. ^^
Blir promenad på närmare milen senare ikväll.. :)

Nähä, dags att gå en runda? Solen skiner och jag är uttråkad så varför inte?:D Det känns dock som att jag gått överallt 300 gånger så skulle gärna hitta nåt nytt ställe!

@Emtherlia, känner igen det där. Nu har de dessutom grävt av mitt motionsspår (:eek:), och eftersom jag är mer vanebunden än hästskrället (borde vara omöjligt annars...) så tar det emot att försöka hitta en annan runda. Den jag alltid har gått är liksom perfekt.

Beachmässigt har jag hittills idag gjort: 1) Armhävningsutmaningen, dag 2 på vecka 4. Och 2) Solat. Älskar solen. :love:

Vad jobbigt det blev att logga simningen i endomondo, jag har ju ingen aning om hur långt jag kommit eftersom jag inte räknat några längder. Men om jag simmade runt i 1 h 20 min (och utöver det 20 min "vattenlek"), då borde jag väl hunnit minst 1 km? Jag är ju inte aslångsam (men inte snabb heller) och har inte stannat upp många sekunder mellan varje längd. Endo vill ju ge mig ett rekord på den kilometern nu... Men jag kan ju i och för sig försöka räkna nästa gång och se om det verkar rimligt.

Har varit ute och gjort massa saker idag. Promenader hit och dit, sprungit i spöregnet, lite fler promenader... Min stackars endomondokalender är nästan helt full av gröna gubbar på det här datumet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
32 538
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX