Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäklar vilket bra pass jag fick till idag! Tränade med syrran och jag vågar verkligen pressa mig mer med henne. Rodde en bit som uppvärmning, sen lekte vi lite med chins-maskinen, jobbigt!!

Därefter blev det squats, måååånga squats. Och vet ni, jag klarade 4 reps på 60 kg!! :banana: Woop woop!
Sen en hög med coreövningar innan vi avslutade med hopprep. Först 12x25 hopp med kort vila, sen 1x50 hopp och till sist 1x100 hopp, var lagom trött efter det :D

Har i allmänhet haft en dag med bra kroppssjälvförtroende, har känt mig bekväm och fin. I kjol till och med! Riktgt varmt här idag, fick ta av mig tjocktröjan redan vid kvart över sju imorse.

Bevis på dagens värme här i Uppsala
10277673_10152515527915712_2824454749553516453_n.jpg

:D

Jag tror jag har bestämt mig för vilka skor jag ska ha nu, men jag har några timmar till på mig innan barnvakten kommer så att jag kan ge mig ut och springa :p

Asics gel-throne (svarta) & Asics gel-kumo 4 (grå).
Jag har beslutsångest! De svarta är ju snyggast och aningens billigare, men de grå ger nog bäst stöd i steget och prisskillnaden är bara några hundra. Någon som har någon input? :D

10410526_10152516015345712_3438295315969314876_n.jpg

10325338_10152516015555712_3943397252914921155_n.jpg

10371620_10152516015740712_251963178607157566_n.jpg

@Ninnurur Alltid alltid alltid funktion före utseende och pris när det gäller löparskor! Tänk på att de där skorna ska hjälpa, eller åtminstone inte stjälpa, din kropp att hantera upp till tre gånger kroppsvikten i varje steg.

@Ninnurur Alltid alltid alltid funktion före utseende och pris när det gäller löparskor! Tänk på att de där skorna ska hjälpa, eller åtminstone inte stjälpa, din kropp att hantera upp till tre gånger kroppsvikten i varje steg.
Jo jag har kommit fram till samma sak och stänger av den där fåfänga och snåla rösten i huvudet! Så de grå är snörade på nu, det är bara barnvakten som saknas, sen blir det premiär! :)

2,2 km på 16 min drygt. Tempo 7,24 min/km. Så. Jävla. Nöjd. :bump: När jag blev trött och tappade steget så var det som att skon påminde mig om det. Och fatta, jag sprang nästan hela tiden! De gånger jag gick var bara korta stunder för att fixa något med utrustningen + ner för en brant backe. Fan vad jag tycker om mitt nya jag!! :D

@Ninnurur Härligt jobbat! :D

Själv har jag precis promenerat drygt 7km. Kände på vattnet med. Det var kallt :p Är inne på dag 5 med riktigt strikt LCHF. Det går riktigt bra faktiskt. :)

Lång arbetsdag men hunniy med att rida hästen och powerwalkat 5km och kört en rejält benpass. Nu ska jag ta en lyxdusch med mitt duschskum från Rituals. Det luktar körsbär och rismjölk eller ngt sånt. Som vårblommor! Rekommenderas!

Med träningsresan i backspegeln, så här dagen efter hemkomst:

Just nu har jag skavsår, nageltrång och träningsvärk - men jag mår så bra.

Den här veckan har jag känt mig stark och svag, glad och frustrerad, liten och stor, trött och energisk, tjock och smal, ny och begagnad, ur balans och i kontroll. Jag har skrattat och jag har gråtit, och jag börjar förstår varför. Just nu känner jag mig stolt och nöjd. Jag är så himla stolt och nöjd. Jag är så bra. Jag orkar med än jag tror och jag kan om jag vill. Det känns bra.

Jag börjar skrapa fram en plan och olika mål, jag känner mig motiverad och på rätt väg.

Under helgen ska jag anmäla mig till ett terränglopp på drygt 6 km, sen ska jag fortsätta att svettas i backe hela sommaren för att kunna göra mitt allra bästa under loppet i början av september.

Här är jag på sista dagens powerwalk.
För två veckor sedan hade jag sett ett fläskberg och hatat den här bilden, men nu gör jag inte det. Det är en kropp som fungerar riktigt bra i de flesta fall, och en kropp och en person i förändring.

2014-05-21-1502_537ca3f09606ee252e76a9b8.jpg

Och sent, sent på kvällen ramlade jag in hos byns guldsmed av en slump – och jag hittade den här gulliga lilla ringen och blev helt kär. Den får bli min peppring och min "Jag kan om jag vill"-påminnelse, det är definitivt guld värt :D

2014-05-21-1510_537ca5c6e087c34cf60ed086.jpg

För att fortsätta att blicka framåt blir det styrketräning på lördag och backintervaller i skidbacke på söndag. :)

Åh, så fantastiskt inlägg @Blueberry! Du verkar ha haft det hur bra som helst, och du ser så stark och glad ut på bilden:love:

Jag, min far och min lillasyster var och sprang Sankt Hans Extreme igår, 5 km upp och ner och upp och ner i Lund. Helt sjukt backig runda och det var seriöst 30 grader ute!! Haha, så SJUKT jobbigt: det tog typ 35 min för mig att ta mig runt, men sjukt trevlig kväll! Var ute och åt en jättegod middag efteråt och lyxade så hur nice som helst:up:

Idag är det lika fantastiskt väder igen, och jag är ledig! 25 grader ute så en vän kommer strax och plockar upp mig så åker vi till stranden idag:)

Jag, pappa och syster innan loppet! :bump:

20140523104803-83.254.253.131.JPG

@Ninnurur Bra jobbat!!! Blir så impad när du och alla andra fortsätter hålla igång peppen och slår nya mål hela tiden!

@Blueberry Vilken härlig resa du verkar ha haft!! Tycker det är underbart att läsa att du kan se din kropp som stark och att den faktiskt jobbar med dig mot en förändring!!

Jag läser allt ni skriver men ligger lite lågt med träning själv. har haft lite problem med knä, höft och falsk ischias, så det har varit lugnt med träning. dessutom är hästen halt och jag skriver uppsats. Men jag har iallafall skött maten hyfsat, så det är jag nöjd med!! Dessutom skickar vi in uppsatsen till examinatorn idag och sommaren är här med dryga 25 grader! Så nu känns det bättre! Lyckades dessutom gå 8 km promenad igår utan att få ont, så nu kan jag nog börja öka lite intensitet i träningen igen om jag tar det försiktigt!

Va duktiga ni är allihopa! :)

Själv är jag lite bitter. Hade tänkt springa i tisdags men då fick jag ju jordens migränanfall.... Hängde i även på onsdag så jag tog en skrittur på hästen bara. Igår hade jag tänkt ta min löprunda som jag längtat efter, men då är jag på väg att bli förkyld istället! IGEN!!! Jag måste ha världesn sämsta immunförsvar. Är mer förkyld än dottern som går på dagis. :wtf: Hoppas som sagt löpturen igår och tog en powerwalk med vovven istället bara för att få komma ut lite utan att anstränga mig för mycket.

Jag och min svåger har tänkt springa ihop i morgon, så hoppas förkylningen håller sig i schack så jag kan följa med honom!

I eftermiddag ska jag sitta 4 h i en bil utan AC och imorgon ska jag springa ett terränghalvmarathon. Vet inte vilket som kommer bli mest plågsamt faktiskt... håll tummarna för att mitt ben håller!

Underbart och inspirerande att läsa @Blueberry! Jag har följt dig på instagram (så om du undrar vilken främling med ett namn på M som gillat dina bilder var det jaaag) och blir så himla sugen på att åka på något liknande!

För egen del blev det visst lite träning igår trots allt, jag tog en sväng på gymmet på eftermiddagen när jag hade lite dötid innan jobbet. Ventilationen var fortfarande nere och det var vaaarmt, men jag körde lite lättare fria vikter
samt 1 km löpning ändå.

Nu har jag just kommit hem från mitt andra PT-pass av fyra inbokade, och gud vad roligt det är! Spännande, omväxlande, intressant och jättetufft. Jag lyfter mycket mer än jag tror att jag klarar, han utmanar mig gärna och jag hänger glatt med i svängarna. Nu är jag trött som en död, mina triceps känns som att de blöder och resten av kroppen är allmänt slutkörd sådär. På ett skönt sätt. Jag älskar träning! :love:

Hetta hela dagen idag! Jobbade hästen vid hand en stund på fm, sen blev det bikinihäng i trädgården innan det var dags att cykla till dagis och jobba lite (föräldrajour). Nu är jag ensam hemma och ingen verkar vilja komma och umgås med mig. Funderar på om jag ska springa en sväng ikväll också eller om jag ska stanna hemma eftersom jag såklart fått ljumskskav idag pga värmen antar jag :/ men jag känner mig så jävla B om jag inte gör något ju!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 157
· Visningar
32 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka