Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sprang alltså ett terränghalvmarathon idag i jordens hetta. Jisses vad varmt det var! Jag är dock inte så känslig för väder, varken varmt eller kallt, och tyckte att det gick helt ok. Lite slöare blir jag av värmen förstås men vissa blir ju helt apatiska.

Jag och min pojkvän sprang tillsammans och det gick fint fram till ca 15 km då han väggade totalt, och jag började känna mig stark :). Så jag sprang på, väntade in honom, sprang på, väntade in osv. Vi spurtade över mållinjen tillsammans och jag kände mig hur fräsch och pigg som helst. Hade nog kunnat kapa x antal minuter på sluttiden om vi inte sprungit ihop men det kändes viktigare att peppa honom. Har man lovat att hålla ihop så har man.

Kände inte av baksidan så mycket under loppet men har gjort det efteråt... En lätt molande värk i muskelfästet känns det som. Är anmäld till Blodomloppet 10 km på måndag men vi får väl se om jag kan starta.

Är inte alls aktiv i tråden längre men vill bara ge en liten livssignal ifrån mig! Jag kör på med styrketräning och spinning ibland (hatälska alltså, tänker ALLTID att det är en dålig idé innan passet och sen älskar jag det efteråt haha). Har blivit mycket starkare i framförallt benen (85 kg*6 i benpressen igår, STOR mental spärr som släppte, tror jag orkar mkt mer egentligen). Har börjat nosa på marklyft så där ska jag få in en asbra teknik, ska börja köra benböj mer och så har jag vågat mig på bänkpressen till och med!

Känner mig galet pepp på träningen och har verkligen fått en nytändning med "nya" övningar! :D

Duktiga du!! :)

Jag vill träna ikväll så jag försöker sätta ihop ett hemmapass i huvudet, men är lite tom på idéer. Hjälp? Inget hoppochstudsigt för då åker nog bokhyllorna omkull (ja, huset är ganska vibrationskänsligt :D). Jag har liten kettlebell, xertube, balansbräda, matta, hantelset och en crosstrainer.

Jag sprang alltså ett terränghalvmarathon idag i jordens hetta. Jisses vad varmt det var! Jag är dock inte så känslig för väder, varken varmt eller kallt, och tyckte att det gick helt ok. Lite slöare blir jag av värmen förstås men vissa blir ju helt apatiska.

Jag och min pojkvän sprang tillsammans och det gick fint fram till ca 15 km då han väggade totalt, och jag började känna mig stark :). Så jag sprang på, väntade in honom, sprang på, väntade in osv. Vi spurtade över mållinjen tillsammans och jag kände mig hur fräsch och pigg som helst. Hade nog kunnat kapa x antal minuter på sluttiden om vi inte sprungit ihop men det kändes viktigare att peppa honom. Har man lovat att hålla ihop så har man.

Kände inte av baksidan så mycket under loppet men har gjort det efteråt... En lätt molande värk i muskelfästet känns det som. Är anmäld till Blodomloppet 10 km på måndag men vi får väl se om jag kan starta.

Starkt jobbat i värmen! Jag är en av de som blir påverkad av värmen, gick ju nästan in i väggen på Tjejmilen förra året när det var (nästan) såhär varmt.
Vad fint att ni sprang tillsammans, måste ha varit härligt att springa i mål sida vid sida :)

Jag hade ju tänkt göra mina armhävningar idag. Men ena kattskrället rymde och var borta 45 minuter så nu är jag inte bara fysiskt trött utan även mentalt. Armhävningarna får helt enkelt vänta tills imorgon. Lär inte bli någon bra kvalitet på dom om jag plågar mig igenom det idag :/

Tack! :D Det var du som satte igång bollen så jag har dig att tacka ;)

(Och jag lyfte 40 kg på marklyften igår! Nu ska jag bara få ordentlig kontroll på det hela så blir det nog bra :D)

Alltid kul att kunna pusha :)
Grymt, det är ju ett stort framsteg från när vi sågs! Fick du hjälp av K? :)

40 min träning fick jag till! Svettas som en gris nu trots öppen balkongdörr. Har fläkt men var tvungen att ställa den i sovrummet till dottern som låg och svettades i sängen... :crazy: Så nu ska jag varva ner ett tag, sen duscha av mig och lägga mig i sängen jag också :)

@snow härligt att kunna springa tillsammans!

Bekännelse:
Eh, jag hade tänkt springa idag... Skulle bara vänta tills det blev lite svalare men gick ut på en promenad istället för att däcka på soffan. 2 timmar senare var kl 21, jag kom hem, och har sen bakat citronbiskvier till mors dag imorgon. Oops... En väldigt mysig promenad fick vi i alla fall!

Jag vet inte hur det gick till, men trots värmen blev det nytt PB på milen! :banana: 65:15 lyder nya rekordet. Då sölade jag ändå första kilometern. Efteråt var jag en enda illröd pöl med svett :rofl: Slängde mig in i duschen och duschade kallt, effektiviserade lite genom att stretcha samtidigt :D

Utöver detta har jag även klippt gräset vilket tar drygt 1,5 timme så jag har minst sagt fått röra på mig ordentligt idag. Imorgon ska jag följa med som hästskötare när hästen tävlar, blir kanske lite yoga eller nåt på em/kväll.

Bjuder på en "dagens outfit" också ;) Innan löpningen:
10354463_1410911685861134_1303765324_n.jpg

Men jisses vad härligt @Mineur !
Jag har fått dille på att bestiga berg* det senaste året, hoppas att ni hittar ett!
Ta bilder, jag är väldigt sugen på Skottland. Tänker eventuellt åka på Loch Ness Marathon nästa år. (Och springa 5 eller 10 km :angel:)

*bestiga berg = gå upp för en brant kulle/fjäll, hehe. Vi snackar typ 400-800 höjdmeter, men ändå. Sjukt jobbigt och underbart!

@zassoo hehe, om jag ska vara ärligt så sprang jag i mål precis före honom, han tog rygg på mig över upploppet. Kände lite att jag ändå var starkast och därmed förtjänade att korsa mållinjen först. Haha, ödmjuk much? :angel:

Grattis till nytt PB! Sub60 here you come.

@Mineur ååååååh jag ääääääälskar Skottlands natur! Har varit där tre gånger och åkt runt lite grann. Jag älskar högländerna, de liknar liksom svenska fjällen fast ändå inte. En av resorna åkte jag runt med min faster, hennes man och min kusin och tittade på Highlandponnyer (varav tre sedan importerades till Sverige, bl.a. denna kille som då bara var en liten tanig ettårshingst:
10337747_10151996076642827_6059165622727627469_n.jpg

Det mest spännande med den färden var att åka i stuteriägarnas jeepar när de körde asfort på små, små grusvägar och man trodde att man skulle dö i varje kurva, haha.

Jag är lite avis på din vandring, ta bilder!

Jag har lyckats rasa 1.7kg på dryga veckan. VAd mycket kosten kan göra :) Nu inser jag ju att det inte kommer hålla i längden att gå ner såhär mycket. Men snart är jag nere under 70kg igen. Min vikt inför midssommar förra året var 69kg, så nu striktar jag till kosten fram till midssommar så får jag se hur det ser ut då :)

Idag tog jag mig en kortare cykeltur, ska åka till stallet om någon timme och sen ett 8h pass på arbetet. Sen är den här jäkla arbetsveckan slut! Äntligen!

Inte beachrelaterat men jag gnäller här ändå; today is a sucky, sucky day. Mors dag idag och imorgon är det tolv år sedan mamma dog. Hon dog söndagen den 26 maj 2002 som förstås var just Mors dag det året. Jag avskyr den här tiden på året...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
32 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka