Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kram till @Tassetass och tummar till @Sleepan

Själv är jag vrålförkyld. Man ska inte missbruka ACn i bilen varvat med att kokas levande inne i liten glasbur. Kurerar mig med jordgubbar.

Ja, rosa och turkos är en av mina favvokombinationer! Får börja googla sönder internet och se om jag kan hitta samma linne, superfint!
Lidls egna märke Crivit har samma färgkombination ganska ofta. Tightsen jag har på bilden är från dem och de har en turkos kant i midjan. Har t-shirt som är turkos med rosa blomtryck på axeln och ett helturkost sömlöst funktionslinne i turkos också :D Det sistnämnda är underbart att sova i!

Dagens sport och motion har varit backintervaller (2,31 km), svettigt trädgårdsarbete (i flera timmar...) och lång kvällspromenad (4,35 km) med hela flocken.

Fick ett så fantastiskt intervalltips under resan, jag som har väldigt svårt att hålla räkningen kommer att få mycket nytta av det här framöver:

2014-05-25-1402_5381dbeb9606ee271c9abf4c.jpg

15 stenar = 15 intervaller, tappa en efter varje intervall (eller lägg i en hög på toppen om varje intervall är en backe lång). Väldigt skönt och motiverande för mig att se dem bli färre och färre i handen :)

Och så var jag förbi XXL och köpte två balanskompisar, en av dem ska med till jobbet – men jag har inte bestämt mig för vilken än. Det lutar nog åt att airpaden får bli min kollega, och att balance boarden får stanna kvar hemma. Jag står upp vid skrivbordet några gånger om dagen och tänker att det är perfekt tid att träna balansen på :)

2014-05-25-2106_53823f509606ee0de6f9df2b.jpg

Jag avslutade veckan med 6 km löpning i morse (det blev ingen utgång igår;)). Även 2 mil cykling, till och från mors-dag firande hemma hos föräldrarna (1 mil enkel väg). Riktigt fint väder, sol och runt 20 grader. Medvind ut och vindstilla hem:D

Totalt blir det då nästan 6 h träning denna veckan. Blandat med löpning, cykling, spinning, styrka, militärhinderbana och gruppass. Riktigt nöjd:up:

Är fantastiskt nöjd med förra veckan. Loggade hela 8 h 33 min :bump: - trots att det fick bli vilodag igår pga förkylning.

Satte flera PB:
Cooper 1.79 km
1 km 5:51
3 km 20:46
5 km 36:54
Och simmade min första kilometer :D

Så nu ska jag kurera min förkylning och ta en lugnare vecka. Det får bli nån timme yoga/pilates idag eftersom halsen inte gör ont idag, är bara snorig. Men mer pulshöjande aktiviteter får vänta för säkerhets skull.

Förra veckan blev det ingen löpning överhuvudtaget! :cry: Bläää! Migrän, förkylning och skadad vad! Alltså min vad.... Vaknade i lördags morse av sendraget från helvetet i min vad! Fick kravla mig ur sängen och försöka sträcka ut så det skulle släppa. Jääääklar va ont det gjorde! Har fortfarande jätteont och kan inte gå riktigt utan haltar fram. Rida gick rätt bra bara jag passar mig i lättridningen och använder knäna mer än stödet i stigbyglarna. Måste ha fått en rejäl muskelbristning för det gör ont bara man tar lite i den...

2014-05-26-1037_5382fd5e9606ee0965dd59d2.jpg

Nya kollegan, hehe.
Tänker att vi borde kunna jobba bra ihop med min balans och hållning. Står och vinglar för fullt just nu. Perfekt för min lilla adhd, har jag märkt, det här är nog ett ultimat brus för mig.

Har ordinerats vila från löpning hela veckan av min fantastiska sjukgymnast. Det får bli simning, några turer med Fiona och kanske något pass yoga/dynamisk rörlighet/liknande för att kroppen ska få götta sig och benhinnan återhämta sig ordenligt.

Härligt med morgonlöpning @_Peplis_!

Jag rivstartade veckan jag med, 1 h promenad och 45 min utegym innan frukost:up: Hade lite tankar på att dra till gymet idag men när det var så fint väder idag med bestämde jag mig för att köra ute istället, vilket var hur nice som helst!! Idag var jag dessutom helt själv där så fotade liite iaf:p Detta är inte militärhinderbanan alltså, utan ett utegym som Friskis byggt upp, men det är ganska likt det andra:)

Här kan man ju va liksom:D
20140526103033-83.254.253.131.JPG

Körde ben, biceps och mage; frontböj, utfall, upphopp på stubbe, höftlyft, pull-ups, hängande sit-ups, vanliga + sneda sit-ups, sidoplanka.

Frontböj:
20140526103741-83.254.253.131.JPG

Hängande sit-ups:

Upphopp på stubbe:

Lite smått och gott, kul var det iaf! Nu ska jag sola lite på balkongen, laga linssoppa till lunch och sedan är det jobb ikväll!

Här är humöret på botten.
Mår så jävla, jävla dåligt över det här med tjänsterna vi ska få. Har inte hört något ännu och nu är det bara tio minuter kvar av dagens mailutskick som ger oss besked....

Vill kräkas och gråta och...Jag vet inte vad.

Här är humöret på botten.
Mår så jävla, jävla dåligt över det här med tjänsterna vi ska få. Har inte hört något ännu och nu är det bara tio minuter kvar av dagens mailutskick som ger oss besked....

Vill kräkas och gråta och...Jag vet inte vad.

Vill du berätta hur det funkar inom polisen? Vad är det som avgör om du får en tjänst eller ej? (Antar att det gäller fast anställning nu?)

Håller tummarna för att det går som du vill!

Vill du berätta hur det funkar inom polisen? Vad är det som avgör om du får en tjänst eller ej? (Antar att det gäller fast anställning nu?)

Håller tummarna för att det går som du vill!

Nu under aspiranten blir man bedömd på tre punkter. Det är dels det man gör på aspiranten, dvs praktiken, dels ett datatest (personlighetstest) och en intervju.
På varje del kan man få max 50 poäng, alltså 150 totalt.
Man får sen söka hur många län man vill, och de rankas inte.

De som har flest poäng får erbjudanden först, så de som fått erbjudanden idag är "de bästa" eller vad man säger.
Eftersom man kan få fler erbjudanden så kan det vara så att någon tackar nej till något som jag sen kan få så det är inte helt kört, men högst troligt.

En plats har jag, någonstans. Men den kan liksom bli i norrland. Och jag vill verkligen, verkligen inte flytta igen...

@Sleepan Trist, kan förstå din känsla :( men jag tycker ändå att du ska vara glad för att du faktiskt har ett jobb! Vi som pluggat SMO (till brandman) får vackert söka jobb som vem som helst och slåss om de få platser som finns, och jag flyttar gärna om det innebär att jag kan få jobba med det jag utbildat mig till och som jag brinner (ha-ha) för.. :)

@Ninnurur: Vad fin du är! Och bra tips på träningskläder, jag vet var jag ska leta nästa gång! De har faktiskt haft riktigt bra ridbyxor någon gång också (eller var det Netto kanske?), så Lidl skall icke underskattas!

@Blueberry: Gud vilket bra intervalltips, det ska jag testa i sommar! Sjukt smart med balansbräda också, det känns lite ovant i benmusklerna också kan jag tänka?

@cili: Vilken klockren vecka du haft! Massor av träning och vinster över dig själv ju, det gör mig så glad att läsa! :bump:

@Trollunge: Åååh vad roligt det såg ut med utegym, och vilket underbart väder! Det är inte så att du bor i närheten av Malmö/Lund va? Skulle så himla gärna vilja testa ett pass på ett sådant ställe med något trevligt sällskap (som dessutom vet vad hon sysslar med, haha) :)

@Sleepan: Åh fy vad trist att behöva gå och vänta på ett sådant besked! Jag förstår verkligen om du är lite nere och disträ idag, men hoppas verkligen att det ska gå så bra som möjligt för dig. Det här påminner lite om när min bror skulle bli utslussad från flygledarskolan, de får också vara redo att ta vilket jobb som helst var som helst i hela Sverige då det är så ont om tjänster. Det slutade med att han fick flytta från Malmö till Kiruna, men efter lite tur och tillfälligheter kunde han söka sig länge söderut efter bara några månader. Jag håller alla tummar jag kan hitta för dig!

@Mineur - Tack! :love: Och jag har en hel del träningskläder (och vanliga) från Lidl, faktiskt riktigt prisvärda och sköna! :)

@Sleepan - jag förstår att du har en astuff dag så jag försöker skicka lite positiv energi till dig! <3

@Trollunge - sådär avancerat är inte mitt närmaste utegym :D Ska visa bilder sen!

Ni är så himla pepp allihop, vad härligt!:)

Själv är jag depp. Haft huvudvärk hela dagen och känt mig nere, tror det har med att SD gick framåt i valet, jag vet inte, det gör att jag känner att världen är hopplös och meningslös. typ. blä.

Hade tänkt springa men har ingen som helt lust så jag kanske skiter i det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 146
· Visningar
32 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka