Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju som synes överlevt gårdagens vandring, och fy tusan vad underbart det var! Vi blev förvisso helt dränkta i ösregn ungefär halvvägs upp, men med rätt kläder och rätt inställning gjorde det verkligen inget alls! Vi bara skrattade, pratade och fortsatte gå. Sedan kom solen :love:

Idag svider det rätt rejält i rumpa, lår och vader, men det var ändå inte alls så jobbigt som jag hade förberett mig på. Jag kände mig stark och fit från början till slut, men jag ska inte sticka under stol med att det var rätt skönt att duscha och vila sedan när vi kom hem... Jag hade lera upp till knäskålarna :p

Hike+with+Kine+%252832%2529.jpg

Hike+with+Kine+(20).jpg

Hike+with+Kine+(29).jpg

10270304_10152291899810677_8747458199499060638_n.jpg

Hike+with+Kine+(35).jpg

Snart ska jag iväg på "Trail kick-off", inspirationsföreläsning följt av en kort träning med Team Nordic Trail. Ska bli superkul men jag är lite nervös :p

Tack allihopa!

Och självklart är jag glad att jag har ett garanterat jobb, men samtidigt är jag inte beredd att flytta vart som helst, för jag har ju trots allt börjat bygga mig ett liv här...
Hoppas på mer positiva besked imorgon, eller ja besked överhuvudtaget hade varit kul... :p

Idag blir det nog ingen träning. Helt depp och trött (det tar på krafterna att sitta på helspänn i fyra timmar och sen lipa på jobbet... :p). Och mat, det är jag inte heller sugen på...

Hörrni, kolla här vad jag hittade! Uppsala kommun har byggt ett stockgym som invigs imorgon och då kommer instruktörer finnas på plats, likaså @cili och jag! :bump:

utegym.jpg

10345933_707844392587374_8526561680819772155_n.jpg

(Bilder från Uppsala Kommun)

Jag har haft en halvdan vecka där jag känt mig lite nere och inte trivts med mig själv. Det hela kulminerade i söndags när jag och medryttarhästen skulle rida för tränare för första gången. Jag var nervös så det gick där efter och självförtroendet åkte i botten. Efter att ha gråtit ut en stund var jag helt slutkörd och är fortfarande rätt trött. Nu börjar det kännas lite bättre, men det är skit att vara prestationsfixerad duktig flicka.

@Sleepan jag förstår hur du känner. Det är inte bara att flytta när man har sambo som man helst vill ha med. Det ska ju liksom funka för båda.

Precis. Han vill inte flytta och jag vill egentligen inte heller att han ska flytta, för vi vill ju bo just här.

Distans klarar vi ju, det har vi gjort förr, men det är ju inte så peppigt... :p

Åh vilken rolig kväll! Först inspirationsföreläsning med Miranda Kvist (en av grundarna till Team Nordic Trail, springer en hel del trailultralopp bland annat), sedan ett kort intervallpass lett av densamma. Höll till i Stadsparken, inte mycket till skog men man tager vad man haver när man utgår från city :p Tuffa intervaller, jag var rätt slut efteråt men så himla kul var det!! Verkligen roligt att träffa andra likasinnade, jag springer ju alltid själv annars och har ingen att dela mitt intresse med. Så jag råkade anmäla mig :o:angel: Var ett specialerbjudande, de bjuder på en månads träning om man blev medlem idag. Kommer bli lite trixigt att få ihop det varje vecka, men jag tänkte sikta på varannan vecka i alla fall. Tror det kommer kännas värt det, vilken pepp att träna ihop med andra! :)

Bild från kvällen. Jag har lila t-shirt och korta shorts, på den undre bilden är jag till vänster, den med den breda röven :D:rofl: Blandat med folk, kul!
10354373_225262991017652_100788552_n.jpg

[USER=100718]@Trollunge
: Åååh vad roligt det såg ut med utegym, och vilket underbart väder! Det är inte så att du bor i närheten av Malmö/Lund va? Skulle så himla gärna vilja testa ett pass på ett sådant ställe med något trevligt sällskap (som dessutom vet vad hon sysslar med, haha) :)

[/USER]

Inte supernära, i Halmstad håller jag till! Men vill du ta dig en sväng hit är du så välkommen!:D

@Ninnurur: det där utegymet ser ju riktigt nice ut!

Tråkigt att du inte fick något besked idag @Sleepan! Håller tummarna för morgondagen:)

Sprang Blodomloppet 10 km i Borlänge idag på 43:04. Över förväntan med en halvmara i benen så tätt inpå samt skadebekymmer (benet kändes dock helt ok). Så här i efterhand önskar jag såklart att jag orkat pressa mig under 43 min men jag var helt jävla sopslut sista kilometern som sprangs i rejäl motvind och svagt motlut. Ville seriöst dö. Första tre kilometrarna var det också motvind och dessa kändes verkligen skit, nästan så att jag ville bryta. Sen började det gå lättare och jag höll min pace förutom då sista kilometern :p. Aja, det är ju kul att bli trött.

Sprang Blodomloppet 10 km i Borlänge idag på 43:04. Över förväntan med en halvmara i benen så tätt inpå samt skadebekymmer (benet kändes dock helt ok). Så här i efterhand önskar jag såklart att jag orkat pressa mig under 43 min men jag var helt jävla sopslut sista kilometern som sprangs i rejäl motvind och svagt motlut. Ville seriöst dö. Första tre kilometrarna var det också motvind och dessa kändes verkligen skit, nästan så att jag ville bryta. Sen började det gå lättare och jag höll min pace förutom då sista kilometern :p. Aja, det är ju kul att bli trött.
Du är min idol!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
32 364
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka