Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@LindgrenV

Förstår att det är jobbigt. Jag har en kompis med liknande problem (antagligen hormonellt) som inte heller upplever att hon får någon hjälp eller att hon är "intressant nog" för vården. :(

@ananya @Blueberry

Efter diskussion med lite olika människor samt lusläsning av kursböcker och 1177 har jag i alla fall kommit fram till att jag har i stort sett alla symtom för PCOS. Det skulle även förklara varför jag har så otroligt lätt att bygga styrka och kondition när jag väl är igång. Så jag får väl "självmedicinera" genom att träna som ett as och försöka väga, mäta och räkna allt jag stoppar i mig. Det ska tydligen hjälpa lite i alla fall...

Åh vad härligt det ser ut @Mineur !

Låter kul, @zassoo :)

Vad roligt alla kan träna- tävlingen lät. Läser bloggen nu.

För övrigt har jag halvt omedvetet råkat prioritera bort träningen idag, men ska cykla tor. klubben sen iaf och köra agility. Lite armhävningar på det får nog duga idag. Längtar efter att sticka ut och springa!
Har precis satt en surdegsgrund, länge sen nu men baksuget börjar återvända.

Jag fick tillbaka provsvaren idag. Jag hade nästan hoppats på att något tydde på hypotyreos eller liknande, bara för att få ett jävla svar på att något är fel. Fick svaren i brev. "Allt ser normalt ut". :banghead::banghead::banghead:

ALLT ÄR INTE NORMALT. JAG HAR GÅTT UPP 20 KG PÅ NÅGRA MÅNADER OCH JAG BÖRJAR SE UT SOM KUSIN ITT OCH JAG HAR INTE HAFT MENS PÅ ETT ÅR OCH JAG ÄR FAN DEPRIMERAD HELA TIDEN OCH MIN RYGG SER UT SOM EN VESUVIOPIZZA MEN VISST DET ÄR INGET FEL PÅ MIG.

Så. Nu har jag det sagt. I morgon ska jag träna.

Men fy vad trist!

Har hållit mig inomhus idag, jäkla blåst alltså! Har ändå blivit ungefär en timme hemmaträning, yoga tidigare idag och så lite cirkelträning nu på kvällen. Annars mest plugg och stillasittande. Imorgon blir det gym :)

Ånej @Sleepan, känner verkligen med dig och er. Nu när ni ganska nyligen har flyttat ihop och sluppit distans-eländet. Stor kram. Det kommer ordna sig.
Tack! Visst kommer det ordna sig, men hur man än gör så känns det som att det blir fel.
En del av mig vill tacka nej till erbjudandet men jag vet ju att det är dumt, men jag vill fortsätta mitt liv här i Göteborg med vänner, sambo och min syster och hennes familj. Samtidigt känns det ju så jäkla B att tacka nej till något jag pluggat i 2,5 år...

Skönt att det kändes okej med fd sambon igår i alla fall. Vore ju jättehärligt om ni kan vara vänner någon gång i framtiden. :)

Min kväll blev inte som planerat nånstans :D Först möte på xtra, -2 kg! :) Sen blev ju @cili dålig så vi ställde in utegymmet. Då tänkte jag gymma på xtra men fick samtal från en pojke som ville komma förbi en stund :angel: så jag åkte hem istället. Det visade sig att han skulle till Birdie-riggningen och hälsa på folk, såklart så hängde jag på! Birdie är verkligen min andra familj, så mycket kärlek som jag fick på en dryg timme där har jag inte fått på länge! :love: Men jag fick ingen skjuts hem så då sprang jag! 2,76 km på 18,42 min, dvs ett tempo på 6,47 min/km. Mitt mål med att springa 5 km på under 30 min är nog inte så orealistiskt! :)

Härligt @Ninnurur!

Haha, riktigt go papegoja @Tassetass:D

Simstadion här i stan har öppnat denna veckan så hade lite funderingar på att springa dit imorgon, simma och sen springa hem, men såg nu att det bara ska vara typ 8 grader imorgon bitti så jag tror jag hoppar det:p Blir kanske att jag springer till utegym och kör igen.

Idag blev det faktiskt ingen träning, hade tänkt löpning men jobbade till 16.00, handlade, hälsade på en kompis och sedan var klockan visst 21:confused:;)

Jag förstår verkligen att du vill veta vad som felas dig @LindgrenV! Men det är ju ändå något positivt att att du har normala/fina blodprover och inget allvarligt fel vad man har kunnat hitta hittills:)

Skickar styrkekramar och pepp till både @ananya @LindgrenV och @Sleepan!

@Trollunge: Tja Halmstad kanske är lite i längsta laget för att gym-pendla, men skulle jag befinna mig i närheten nån gång så hojtar jag! :D

För egen del blev det en kort men intensiv sväng på gymmet idag innan jobbet. 1 km löpning i lite uppförslut som uppvärmning, och sedan 4 set av 5 övningar (single arm rows, shoulder press, chest press, shoulder flys och bicep curls). 6-8 reps av varje och samma tyngre vikter som jag körde med herr PT härom veckan. Kändes skönt och sved härligt i musklerna, men jag hade gärna hunnit stanna lite längre än jag gjorde!

Sov 4 timmar igår natt. Och nu vaknade jag efter 3,5, svinpigg och jättetrött samtidigt.

Ok att jag är nykär och fladdrig och att solen går upp tidigt, men tror det mest beror på att jag dragit ner på maten. Äter regelbundet men kalorisnålt och tränar dagligen. Och har hamnat i det där anfetaminliknande "ruset" när man aldrig blir trött och städar allt man äger. :crazy: (Det är skönt på ett sätt för man blir inte så hungrig och man får mycket gjort och det tar inte emot att gå och träna, men också superjobbigt att vara såå uppe i molnen jämt.)

Nån som känner igen sig? Vad gör ni åt det? (Sömntabletter hjälper dåligt på mig när jag är såhär, de funkar bara när jag är trött.)

Idag ska jag springa Drottning Margaretaloppet, det är bara 5 km så det i säg är väl inga problem men jag är så fruktansvärt opepp på allt vad träning heter. Dessutom så blåser det storm.. Baaah.

Det är så många lopp som jag inte vet om, känner jag.
Ska vi göra en lista över lopp och tävlingar som vi beachare ska vara med i under 2014 så att vi (jag) kan hänga med och inte missar något roligt?

Jag hittade den här loppkalendern när jag googlade runt lite:
http://www.lopningforalla.se/index.php/kalendern

Det är flera lopp jag kan tänka mig, om benstackarna är pigga och friska:
Baldersnäsjoggen och Kolmårdsrundan till exempel :)

Senast ändrad:
Tack @Mineur. Jag kan behöva all pepp i världen, även om jag samtidigt bara vill vara ledsen och blir helt trött på alla som säger att det ordnar sig.
Klart det ordnar sig liksom, men det är inte så här jag vill ha det...
Det känns tungt när jag äntligen fått flytta hit.

Låter som ett jättehärligt och effektivt gympass tycker jag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
32 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka