Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmt, var ordet! Och imorgon ska det bli ännu varmare, 30 grader..!! :eek: Dagens motion var ridning (som gick ganska uselt) och så yogade jag lite i trädgården, i bikini - solade samtidigt :rofl: Hade tänkt springa imorgon men det får nog vänta till kvällen... Förhoppningsvis blir inte träningsvärken i benen värre men i värsta fall får jag bara ta det lite lugnare.

Verkar som att alla har varit ute och njutit av sommarvädret med tanke på hur tyst det är i tråden idag ;) :up:

Jag har fått till veckans enda gympass idag iaf. Riktigt nöjd med det. Men har lite ont i ryggen än som jag inte är allt för glad över. Men men. Nu väntas jobb hela helgen lång.

Alltså, helt slut i kroppen både igår och idag! Hysterisk träningsvärk i kombination med VARMT på jobbet...

Har precis skickat iväg en jobbansökan och blev jättenervös :nailbiting: Lugna mig? :p

Peppen är för tillfället rätt hög men jag blev bitter idag av att jag inte gått ner i vikt trots att jag skött mig hela veckan (otålig? Jag?:angel:) och vet inte riktigt hur/när jag ska få in träning i helgen. En löptur imorgon iaf förhoppningsvis, och armhävningar.

Tjoho! Jag har tagit fram cykeln igen! Min enda träning som jag tidigare inte tyckt är någon "riktig" träning. Men nu jävlar har jag träningsvärk som fan i benen!
Tror jag ska skita i att förnya mitt sl kort och försöka cykla överallt istället i sommar. Skulle vilka få upp lite kondis och gärna tappa 5-6 kilo.
Dock inledde jag min cykeltur idag med att fasta med mina 3000 kronors sidenbyxor i kedjan. Döda mig. Bör satsa på mer lämpade cykeloutfits ;)

Tjoho! Jag har tagit fram cykeln igen! Min enda träning som jag tidigare inte tyckt är någon "riktig" träning. Men nu jävlar har jag träningsvärk som fan i benen!
Tror jag ska skita i att förnya mitt sl kort och försöka cykla överallt istället i sommar. Skulle vilka få upp lite kondis och gärna tappa 5-6 kilo.
Dock inledde jag min cykeltur idag med att fasta med mina 3000 kronors sidenbyxor i kedjan. Döda mig. Bör satsa på mer lämpade cykeloutfits ;)

+1 på den! Jag har bott i Linköping (cykelstad) i 6½ år... Efter ett års cykeluppehåll kan jag konstatera att det är riktigt bra träning! Känns bara när man är ovan dock (eller tar i mer än vid vanliga transporter...)
Kul att vara igång, var du ska ta 6 kg ifrån vet jag dock inte.
Tighta byxor är bra! Eller så får man stoppa in dem i strumpor/gummisnoddar när man cyklar. Inte snyggt, men praktiskt.

Vaknade tidigt i dag, gårdagens insats i trädgården känns faktiskt lite i kroppen.

Mina resekilon börjar ramla av nu, så skönt! Värmen och den hårda träningen i Kroatien gjorde att i princip alla i gruppen gick upp 2 kilo, svällda muskler och mycket extra vatten i kroppen gjorde en hel del... Nu är jag i princip nere på vikten jag hade när vi åkte, förhoppningsvis trillar det även av lite mer.

I dag står det gym på schemat, tror att jag är där direkt när det öppnar vid nio.

Nu ska jag snooza loss och skeda min man :love:

/Blåbäret direktrapporterar, hehe

Gomorron gomorron!
Jag har börjat dagen med att kapa mitt kilometerbästa med nästan en halv minut :eek: 5:51 är min bästa kilometertid på numera :bump:
Och knäna känns inte av!! (jag kletade in dom i liniment redan innan turen i förebyggande syfte)

Hade tänkt springa igår kväll, men fick förlänga mitt arbetspass ganska rejält. Så gårdagen var bokstavligt talat: kliva upp, åka till jobbet, jobba, komma hem, sova. Fick för mig att jag kunde ställa klockan på ringning 7 timmar senare för att ge mig ut på en liten joggingtur. Och så blev det. Med betoning på liten. Ska ju jobba långpass även idag (dock kommer jag hem i något mer human tid idag).
Planen för kvällen är att köra sista dagen på armhävningsutmaningen vecka 3. Har haft träningsvärk i armarna av all simning så jag har inte orkat få till den omgången tidigare :D

Btw. Det är fantastiskt gott med polarknäcke med kokt ägg på :d

Är inte alls aktiv i tråden längre men vill bara ge en liten livssignal ifrån mig! Jag kör på med styrketräning och spinning ibland (hatälska alltså, tänker ALLTID att det är en dålig idé innan passet och sen älskar jag det efteråt haha). Har blivit mycket starkare i framförallt benen (85 kg*6 i benpressen igår, STOR mental spärr som släppte, tror jag orkar mkt mer egentligen). Har börjat nosa på marklyft så där ska jag få in en asbra teknik, ska börja köra benböj mer och så har jag vågat mig på bänkpressen till och med!

Känner mig galet pepp på träningen och har verkligen fått en nytändning med "nya" övningar! :D

Åååh vad jag är avundsjuk på er som har sol och värme! Snälla snälla snälla spara lite av det så att inte den svenska sommaren hinner ta slut innan jag kommer dit! Här var det skönt i onsdags, men återgick snabbt till 13 grader, molnigt och blåsigt. Same procedure as last year? Same procedure as every year! ;)

Nåja, jag njuter av livet ändå men är lite gnällig och irriterad på mig själv då jag lyckades sova igenom alarmet i morse och därmed missade mitt Metafit-pass kl 09.30... Grr! Utekvällen igår blev lite mer långvarig än planerat om vi säger så, och min kropp tyckte tydligen inte alls att det var en bra idé att gå upp och träna efter endast 4 timmars sömn...

Jag har dock så mycket träningsvärk i låren att jag vill skrika varje gång jag rör mig, så det var kanske lika bra det. Tänkte dock pallra mig bort till gymmet en sväng och träna lite på egen hand; intervaller på löpbandet samt en massa core är planen. Ikväll ska jag ha världens skönaste myskväll med min nya bok, choklad och hela lägenheten för mig själv. Jag längtar redan! :D

Åh, din kväll låter supermysig, ganska lik min egen igår:angel: Tråkigt att missa passet men jag håller med din kropp om att 4 h sömn är för lite:D

Idag blir det vila för mig, sprnag ju sankt hans i torsdags vilket var sjukt jobbigt, var ganska mör i benen fredag morgon men gick ändå till gymmet 8:30 och sprang 1,5 km som uppvärmning och sedan 45 minuter Functional Moves på det. Är lite osäker på vad kvällen idag kommer innebära, skulle vilja springa imorgon men hinner bara på förmiddagen och blir det utgång ikv kanske det inte blir så... Vi får se! Inte särskilt sugen på utgång atm så det kanske inte blir något problem:)

*kl*
Tror jag har klarat av helgens träning. ;)

Fick en startplats i stockholm grand fondo. Valde klokt nog korta sträckan på 60 km som sedan visade sig vara 54 km, hur som helst ganska lagomt då det längsta jag cyklat på landsväg är 45 km tidigare och det var förra året. Tänkte ta det lugnt men drogs med i de andra tjejernas tempo (vi var ett gäng som startade samtidigt) och sen flöt det på så det slutade med att vi gick i mål på 2:09 och en snitthastighet på 25 km/h. :D

På måndag ska jag springa vårruset, känns lite småmotigt med tanke på att det var några månader sedan min senaste löptur... ;)

@Blueberry, din resa låter verkligen helt fantastisk!
Något sådant skulle jag vilja göra någon gång! Så häftigt! :)

Kl

Själv har jag jordens träningsvärk efter gårdagens pump-pass. Så jävla. Jobbigt. Och varmt. Och för jävligt. Men tog, gjorde det. Haha.

Nu är jag anmäld till im a runnerloppen i juni och juli :D
En intet ont anande vän får följa med på det ena, eller heja på, eftersom hon är här på besök då :angel:

Så nu kan jag fortsätta vässa min löpning :D

Nu ska jag ut och springa! Har äntligen blivit något sånär rimlig temperatur för löpning. Ska inviga mina nya shorts :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 157
· Visningar
32 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka