Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa jag ingen träning?? HAH! Den där parken är ju rätt så stor... Promenerade omkring i ett par timmar i högsommarvärme = trött zass!
Imorgon blir det gym med syrran :)

C@cili du bör ha kommit mycket längre än en km på den tiden.

Gym med benpass och roddintervaller :) trappan när jag kom till jobbet var TUNG!
Gjorde dag 2 vecla 2 på armhävni gsutmaningen också. Gick jättebra men har som sagt hoppat ner en svårighetsgrad.

C@cili du bör ha kommit mycket längre än en km på den tiden.

Gym med benpass och roddintervaller :) trappan när jag kom till jobbet var TUNG!
Gjorde dag 2 vecla 2 på armhävni gsutmaningen också. Gick jättebra men har som sagt hoppat ner en svårighetsgrad.

Låter bra det! Vågar dock inte skriva mycket mer än så. Egentligen spelar det ingen större roll, det är mest tiden som är av intresse än så länge. Distanserna är av mer betydelse när jag känner att jag kommit igång lite mer och kan börja fokusera mer på teknik/snabbhet. Just nu försöker jag mest lära mig att ta det lugnt, andas, överleva och hålla mig över vattenytan :D

Inget gymmande (men väl en promenad på 6 km) i kombination med en pinsamt dålig matdag leder till en stor skopa dåligt samvete samt begynnande katastroftankar om hur tjock och fet och äcklig jag kommer att bli nu. Jag är dock på tillräckligt bra köl i övrigt för att kunna mota bort det tänket själv, och försöker istället omvandla katastroftankarna till bränsle och motivation för att ta tag i mig själv (läs: maten) på riktigt imorgon. Jag har börjat tappert i flera dagar nu, men sedan har det gått utför av en eller annan anledning. I morgon ska jag inte låta det gå utför. Imorgon ska jag inte hitta anledningar till att inte äta. Imorgon ska jag äta som en normal person, och jag ska äta saker som kroppen tycker om. Kroppen, inte hjärnan. Så det så.

Sedan har jag faktiskt haft en helt fantastisk dag i övrigt, som till 90 % spenderats ute i solen och de 19 graderna vi fått här idag. Man får kanske 3-5 sådana här dagar på ett år i den här staden, så det gällde att njuta till max. Då var det värt att ligga på en filt i parken och sitta på en uteservering och dricka cider istället för att stå inne på gymmet och svettas. Så det så. Röd i ansiktet är jag i vilket fall som helst - dock på grund av solen och inte på grund av ansträngning :p

sunny_day_2_537d1ab12a6b226e4090fc06.jpg

sunny_day_3_537d1a3b2a6b2210488da7e2.jpg

Vet ni vad jag är glad över?

Lyssnade på min största spotifylista på shuffle när jag åkte hem ikväll, efter en stund kom lite "gamla" låtar (dvs sådant jag lyssnat mycket på för ett par år sedan). Jag är en sån där som oftast lyssnar på låtar på repeat, dvs 3-4 st om och om igen i ett par veckor innan jag tröttnar och byter. Det betyder att dessa låtar blir starkt sammankopplade med perioder i mitt liv. Jag har t.ex. svårt att lyssna på låtar som jag lyssnat på under dåliga perioder, av denna anledning.

Men dessa låtar lyssnade jag mycket på när jag sprang en massa, dvs när jag var uppe i över milen på mina löprundor. Och jag kände en liksom sugande känsla i magen av att jag ville springa. Världens flashbacks! Är så glad att löparsuget finns därinne, känns som att det inte är så långt bort att komma igång igen :banana:

Sitter och tänker på @Qelina, för det var längesen vi såg henne i tråden. Hoppas du är okej tjejen!

I övrigt kom jag precis hem från en hemskt trevlig frukost med Undret och nu ska jag duscha och göra mig i ordning för jobb. Inte särskilt pepp på det eftersom det är sååå jävla fint väder. Jag vill springa runt i klänning, inte massa kläder och skyddsväst :p

Ingen träning idag heller tyvärr. Men imorn ska jag träna! Och sola! Och ha sovmorgon. Längtar så sjukt mycket efter min tredagarshelg!

Sitter och tänker på @Qelina, för det var längesen vi såg henne i tråden. Hoppas du är okej tjejen!

I övrigt kom jag precis hem från en hemskt trevlig frukost med Undret och nu ska jag duscha och göra mig i ordning för jobb. Inte särskilt pepp på det eftersom det är sååå jävla fint väder. Jag vill springa runt i klänning, inte massa kläder och skyddsväst :p

Ingen träning idag heller tyvärr. Men imorn ska jag träna! Och sola! Och ha sovmorgon. Längtar så sjukt mycket efter min tredagarshelg!
Jag har också tänkt på @Qelina ! Jag såg henne blogga här för ett tag sen men sen har jag inte sett mer... :(

*kl*
Nu ska jag iväg och köpa nya skor! Känner mig som ett barn på julafton :D

Tänkte också på @Qelina nyligen!

Och jag slipper förvisso skyddsväst, men vill också strosa runt hemma i klänning snarare än jobba i skjorta och långbyxor... måste skaffa kortare alternativ! (lagom långa och diskreta shorts/kjol).

Har ätit frukost på balkongen, gått en kort runda jag inte brukar gå och är på väg till jobbet nu. Ingen lust alls och jag ska inte till sanma ställe som vanligt. Sist jag var på det här stället var det kaos men idag borde det ju vara lugnt i köpcentrum kan jag tycka...

Har för övrigt träningsvärk i ungefär hela kroppen, plågsamt att vända sig i sängen i morse :p

Jag har också tänkt mycket på Qelina och trodde vi skulle höra av henne här i tråden när hon var igång och bloggade för nån vecka sedan. Vi hejar på dig @Qelina och hoppas att du hör av dig till oss när du kan och orkar!

Här är en annan som hellre vill springa omkring i klänning än att krypa in i uniformen på jobbet. Urk, långa kostymbyxor, långärmad blus och tjock kavaj i syntetmaterial är verkligen ingen höjdare såhär års... Men jag slipper i alla fall skyddsvästen! :p

Ingen träning planerad idag heller, dels p.g.a jobb och dels p.g.a att jag har PT-pass imorgon samt Metafit på lördag morgon. Vill spara all energi till det! Matmässigt har jag börjat bra med frukosten, ska snart äta en knäckemacka till lunch och sedan tar jag med mig min egen bulgursallad istället för att äta av jobbets mat (som oftast består av något flottigt med pommes frites). Det här ska bli en bra dag för min kropp!

Strax över en timme simning avklarad. Mina stackars armar är helt slut.
Har idag simmat ca 100 m i sträck utan att stanna - och utan att drunkna. Blev ca 1 km totalt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
32 538
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX