Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker du är så duktig som håller på kalorierna, jag lyckas aldrig med det även om jag är superpeppad:o:angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh jag kunde ju få tro att jag skulle klara av att testa rollerderby idag. Så blev det ICKE.

Kom till sjukgymnasten, som bad mig utföra diverse övningar när han tittade på. Sen klämde han på knät och sa att han visste vad felet var. Och det motiverade han med en rad del grejer - som samtliga stämde. Tydligen är det ärrvävnad i knäna som orsakar problemet, vilket är anledningen till att det inte blir bättre med träning (och sånt syns tydligen inte på röntgen). Sen satte han akupunkturnålar. Och jag är den mest nålrädda personen jag känner till. Men jag överlevde, mot alla odds. Provade samma övningar igen efteråt, och plötsligt kunde dom genomföras mycket bättre och smärtfritt! Så han sa att det känns som om vi är inne på rätt spår, och att vi ska följa upp med fler akupunkturbehandlingar.
Sen sa han att jag inte får anstränga knäna mer idag och att det kommer börja göra ont - men på ett annat sätt än jag är van vid (dvs pga behandlingen). Och om det gör ont i morgon så får jag inte anstränga dom då heller. Jag tänkte att jag ju säkert kunde åka till rollerderbytryouten och bara testa lite lätt för att känna hur det känns att stå på hjul igen.

Jag knatade glatt iväg till gymmet, körde mitt tänkta överkroppspass och begav mig därifrån. Då började det kännas. Och inte lite. Fy fan ärligt talat. Åkte och handlade, och fick som tur är hjälp av en kollega att bära kassen till bilen. Sen var det bara att lämna återbud till tryouten, för det fanns inte en chans att jag skulle klara att stå på rullskridskor om jag inte ens kunde stå vettigt i mina vanliga skor. Så nu sitter jag i soffan och är bitter, men jag kan konstatera att det var ett smart beslut ändå.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vad tråkigt:( Men jag hoppas ändå att ni hittat orsaken och nu kan jobba vidare och hitta ett sätt som gör dig smärtfri!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag hade ändå inte kunnat hoppa in i laget och börja träna, så det gör inte så jättemycket. Men jag hade gärna velat testa! :)

Fick hem tre böcker idag, och man kan ana ett visst tema:
Pulsträning
4timmarskroppen
Jag vill ju bara se bra ut naken

:rofl:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det låter ju ändå positivt! Inte smärtan, men behandlingen ;) Var det en ny sjukgymnast?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp, det var en ny. Och fullkomligtförbannatjävlasvindyr (inget landstingsavtal). Men kan det göra skillnad så tjänar jag snabbt in det på färre smärtstillande färre missade jobbdagar.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad skönt att ni kanske är något på spåren! :) Jag håller tummarna för att smärtan lägger sig snarast!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tänk om vi alla kunde slå våra påsar ihop, vilka supermänniskor vi hade varit :D

Det är ju det som är så bra med tråden - man får kika i nån annans påse ett tag och få lite pepp, och så kan man peppa nån annan med sitt eget påsinnehåll! Grymt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kör en liten kollektiv hälsning till er alla (för jävlar vad ni skriver!):

Vad duktigt ni tränar på! Zass, vad grym du är som kör intervaller!

Hoppas alla mår bra! Snow, så läskigt med dina vänner - TUR att det gick bra! Och alla med hormonfunderingar - hoppas verkligen ni får ordning på det. P-piller är verkligen inte lösningen för alla.

Själv har det inte blivit nån riktigt träning sen löpningen förra veckan, men jag cyklar till och från jobbet varje dag. Maten har jag hållit i hyfsat. Nu i veckan ska jag jobba hemifrån så då ska det bli lite löpning - i dagljus!! :banana: Inledde veckan med en rask 5 km promenad i solen, vilket gjorde underverk för humöret.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja så är det verkligen!

Vad skönt att kunna jobba hemifrån, hoppas du får till lite sköna löppass! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, det är fantastiskt så mycket man hinner när man inte har elever att ta hänsyn till. ;) Ska ta ett par dagars semester också. Känns som att det behövs.

Hur går det med dina matfunderingar? Har du kommit närmare balansen du vill ha?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det går hyfsat. Mentalt i alla fall, i praktiken sådär :p Har slappnat av litegrann och går inte så hårt åt mig själv, men trillar dit titt som tätt på onödigheter. Känns ändå som framsteg :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men jag rider varje dag mellan 3-5 hästar och jag har sprungit 3* 8km förra veckan =) Börjar kännas lätt i löpningen och jag orkar numera hela sista backen 500m brant uppförsbacke, för att sedan springa så fort jag kan sista 100m =) Ska börja länga ut rundan till en som är 1 mil =)

Och på tal om p-piller och alternativ så ska jag få en kopparspiral på Torsdag, jag vill inte ha hormoner så jag redan har svår migrän och den kan förvärras.
Så på torsdag och någon vecka framåt blir det en lugn vecka för mig =)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Vilar just nu ut hemma hos svärmor och svärfar. Operationen gick bra men jag mådde räv efteråt och fick inte åka hem förrän halv sju.

Orkar inte skriva mer nu, men nu vet ni att jag lever i alla fall! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad skönt att det gått bra!
Hoppas att återhämtningen också går som planerat nu. Se till att ta hand om dig ordentligt :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 949
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp