Träning och hälsa del 12

Kämpar på med min rehab, fick klartecken av kirurgen att påbörja den för 2 v sedan och går nu hos fysion varannan dag. Det går men gör ont, vilket jag då iofs hade väntat mig, så där är väl inte så mkt att orda om. Jag såg fram emot passen hos fysion fram tills nu. Denna vecka bjuder på allmänt dåligt humör och PMS och dessutom gjorde jag misstget igår att fråga fysion vad jag kan vänta mig i form av dels hur lång tid rehaben kommer ta och dels hur pass återställd jag kommer att bli. Skulle aldrig ha frågat det. Som vanligt får jag lära mig i efterhand att man aldrig ska ställa frågor man inte vill ha fel svar på.

Jag känner nu att jag har väldigt svårt med motivationen. Jag gör det jag ska för att jag ska det, lite som en robot. Men jag har väldigt svårt att se nåt högre syfte. Det enda som egentligen motiverar mig öht är att inte bli mer begränsad än nödvändigt, men jag kommer aldrig att bli nöjd med resultatet. Och ja, jag vet att man inte ska ta ut nåt i förskott, men jag tappar lätt modet. Kirurgen har alltid sagt att ja, det kommer bli bra, du kommer kunna träna, men nån begränsing kommer du få. Fine, det är luddigt så jag ändå kan fantisera... Träna för mig innebär alltså långa joggingrundor i terräng, cykla MTB som komplement (jag är ingen materialnörd och tycker det är alldeles för mkt krångel med cykel egentligen), skidåking vid finväder på vårvintern och att träna styrka allmänt men huvudsyftet är alltid att gynna löpningen... med det långsiktiga målet ultradistanser.
Jag blir ganska nedslagen av att fysio säger att det där med löpning kommer nog inte vara nåt att ägna mig åt, jag kommer kunna springa för att ta mig fram tex till en försenad buss, men att ha det som träningsform...nja. Om jag väljer att ägna mig åt det så kan jag förvisso göra det men det kommer förkorta livslängden för mitt knä ganska rejält. Så frågan är om jag vill springa i 10 år och sedan vara slut eller om jag vill ha ett fungerande knä under livets gång. Med tanke på att jag tyvärr bara genomlidit knappt hälften av förväntad livslängd så ja... det säger sig självt. Fysio säger att jag får bli cyklist istället. Och givtvis försöker jag svara käckt att "vilken tur att jag redan har en cykel" men inombords skriker jag att "då kan jag lika gärna skippa all den här plågsamma träningen som inte kommer leda till nåt för mig intressant".
 
Lunchpass på jobbet tillsammans med kollegor. Pyramid mellan 1-10 av swings, raka marklyft och ground to overhead, och 2-20 av liggande benlyft. På vägen ner i pyramiden bytte vi swingsen mot goblet squat. Och så en kort avslutning med burpees och chins. Var väldigt, väldigt hungrig sen så det var tur jag hade en rejäl matlåda :D
 
Morgonpass gjort idag! Deload även idag men ja konstigt det blir så tungt ändå? 😂 Lät som du hade samma upplevelse @Unafraid 😆

Idag pull-ups - rumänska mark - incline press - benpress - hip thrust pulse - glute medius hip thrust och så la jag in lite brutalbänk-sit-ups. Riktigt goa ju men lite krångel ta sig in/ur ställningen.
 
Klarat månadens utmaning i appen med 8 dagar tillgodo!
IMG_1252.webp
 
Morgonpass gjort idag! Deload även idag men ja konstigt det blir så tungt ändå? 😂 Lät som du hade samma upplevelse @Unafraid 😆

Idag pull-ups - rumänska mark - incline press - benpress - hip thrust pulse - glute medius hip thrust och så la jag in lite brutalbänk-sit-ups. Riktigt goa ju men lite krångel ta sig in/ur ställningen.
Men precis 😂 "Det är så lätt, då gör vi varje reps extremt långsamt istället".🔥 Brukar sällan ha träningsvärk men både ben och rumpa känns ordentligt redan 🥹
 
Jag har inte "varit där" varken fysiskt eller mentalt de senaste två passen, har hamnat i en liten svacka och det har verkligen bara varit att sätta på autopiloten och gå dit, men jag tar mig i alla fall iväg! Dagens frivändningspass kändes snäppet bättre, kanske framförallt för att det är mitt favoritlyft. Hade önskat att jag kunde gå på de passen oftare, men eftersom de vanligtvis krockar med min ridning blir det sällan av tyvärr. Men men, det är kul när det blir av i alla fall! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 928
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 706
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 919
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 966
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Vinterridbyxor

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp