Träning och hälsa del 12

Varit på gymmet mest deprimerande idag det mesta gav mig smärta. Börjar kanske inse att det inte blir bättre än så här med ryggen. Gör mig ledsen. Smärtorna återkommer hela tiden trots ett år sen skadan med mycket rehab. Överväger om jag ska avsluta fysioterapeut nu eftersom det inte går ett dugg framåt sen i somras. Kanske blir det inget nytt gymkort heller då jag knappt kan göra något. Övningarna kan jag lika gärna göra hemma.
Så tråkigt att höra verkligen :(

Jag har varit ensam med barnen hela helgen då min man varit iväg. Så fick vänta till nu ikväll för att komma iväg på tredje passet för veckan men det blev ett riktigt bra sådant så det var väl värt att vänta på!

Marklyft som huvudövning med uppvärmning upp till en riktigt tung trea, sen plocka av lite vikt och köra 3 set med 6 rep. Fokus på form och teknik. Uppe på 87,5 kg x 3 idag som tyngst vilket känns riktigt kul. Mitt 1 RM sen tidigare är 90 kg men nu har jag inte testat på ett tag.

Sen massa annat, chins - smithböj - hip thrust - sittande axelpress och sidospark i kabel iaf som jag minns nu på rak arm 😊

Nästa pass på tisdag!

10 styrketräningspass i oktober för mig, vilket är ovanligt lite. För första gången sen jag började för drygt ett år sedan har jag känt mig lite omotiverad och inte bara längtat till nästa pass. Har bestämt att i november är det fri lek på gymmet, enda "kravet" är att hela kroppen ska tränas igenom varje vecka. Brukar ha nån plan för varje månad men tänker att jag är ingen elitidrottare, huvudsaken är att jag tränar. Tränade igår och det var så kul att bara gå dit och göra det jag kände för.

10 styrketräningspass i oktober för mig, vilket är ovanligt lite. För första gången sen jag började för drygt ett år sedan har jag känt mig lite omotiverad och inte bara längtat till nästa pass. Har bestämt att i november är det fri lek på gymmet, enda "kravet" är att hela kroppen ska tränas igenom varje vecka. Brukar ha nån plan för varje månad men tänker att jag är ingen elitidrottare, huvudsaken är att jag tränar. Tränade igår och det var så kul att bara gå dit och göra det jag kände för.
Heja dig, det låter som en väldigt sund approach! Lustfylld träning är underbart och oftast toppen för att hitta tillbaka till motivationen igen :)

Min oktober landade på 14 pass vilket jag är supernöjd med. Är just på sluttampen av den mest stressiga och intensiva perioden på hela året, både jobbmässigt och privat, så förra veckan är jag mest bara glad att jag lyckades pallra mig iväg till gymmet överhuvudtaget.

Idag stod jag på väntlistan för kvällens knäböjspass men fick inte plats och det var lika bra det, för det hade verkligen varit en sak för mycket att belasta systemet med just nu. Stannade hemma och tittade på Världscupen och åt choklad istället 😊 Ska iväg på jobbresa imorgon och har hotell på gymmet, så jag har packat en uppsättning träningskläder och tänkte träna ett pass där antingen tisdag eller torsdag. Sedan får det bli lite som det blir resten av veckan, det är fullt ös medvetslös fram till och med söndag så träningen får verkligen komma i andra rummet fram tills dess vilket är helt okej.

Varit på gymmet mest deprimerande idag det mesta gav mig smärta. Börjar kanske inse att det inte blir bättre än så här med ryggen. Gör mig ledsen. Smärtorna återkommer hela tiden trots ett år sen skadan med mycket rehab. Överväger om jag ska avsluta fysioterapeut nu eftersom det inte går ett dugg framåt sen i somras. Kanske blir det inget nytt gymkort heller då jag knappt kan göra något. Övningarna kan jag lika gärna göra hemma.

Har skrivit det förut men har du testat att byta fysio? Ibland kan ett par nya ögon göra skillnad.

Har bytt tränings schema där jag kör igenom ben, bröst, axlar och armar nästan varje pass. Lättare vikter som kändes löjligt först men tar sjukt mycket när man kör samma muskelgrupper hela tiden 😅. Träningsvärk överallt och så sliten men har bara nåt pass kvar och sen ska jag vila lite en vecka typ innan jag börjar på nytt.

8 km löprunda innan middag. Kände mig klok som tryckte i mig en banan eftersom det var länge sen lunch. Själva löpningen kändes jättebra (förutom när jag sprang vilse i skogen :D) men middagen tog alldeles för lång tid att laga så jag kraschade fullständigt och fick knappt upp maten på tallriken för jag var så skakig och mådde illa :crazy: då hade jag ändå knaprat lite choklad under matlagningen. Nåja, efter middagen kändes det bra igen och jag har lärt mig att om maten tar över en timme att laga - ät en macka eller två.

Screenshot_20241105-224750.webp

Det syns för övrigt ganska tydligt när jag sprang vilse på småstigarna 😅

Har nog inte varit på gymmet på minst en månad, bara rider och rider. Och är sjuk just nu :cautious:

Men mysigt att läsa ikapp :love:

Båda marklyften och frontböjen gick vägen så nytt pb i mark med 90 kg x 2 och i frontböj 50 kg x 5. Kändes bra! Nu nytt fyra veckors program med huvudfokus marklyft och chins/pull-ups (supinerat grepp).

Vad är det för program? 🤩

Har nog inte varit på gymmet på minst en månad, bara rider och rider. Och är sjuk just nu :cautious:

Men mysigt att läsa ikapp :love:

Vad är det för program? 🤩
Jag testar detta just nu!
https://bootybybret.com/

Finns lite olika upplägg att välja på men jag kör standard-upplägget som är tre dagar i veckan helkropp med glute/lower body fokus.

Just nu är huvudövningarna som sagt mark och chins och sen är det alltid övningar för röven typ hip thrust, kickback i kabel eller liknande med.

Jag gillar det! Nästa månad tror jag är hip thrust fokus. Månaden innan denna var det böj och bänk har jag för mig.

Tråkigt att vara sjuk! Men kul med ridning 🏇

Idag kravlade jag mig till gymmet för första gången sen mitten av oktober O_o Det sista jag gjorde då var att ploja runt med en alldeles för tung kabelrodd, vilket natten efter ledde till den värsta och mest utbredda nackspärren jag upplevt i mitt liv💀så det var ju grejt och kul osv!! En vilovecka pga det och resten pga allmänt osugen. Kom dit i rusningstid så höll det kort :)
Thicc Lite.webp

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 956
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 737
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 952
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 015
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar