Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Låter som en härlig helg ändå, verkar rätt kul att renovera (men jag skulle aldrig bli klar...). Härlig kommentar från din mamma!

kl
Bra jobbat allihop med lopp och träning. Bra jobbat att du fortsatte Fryckan!

ännu mera kl
80 min promenad blev det ikväll, härligt :) Och sen fryspizza till middag :o Men inget socker! Å andra sidan har jag inte ätit så mkt i övrigt idag...

Imorgon har jag träningsdejt med Mammas! :banana: Peppad javisst :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fy vad läskigt :( Förstår om du är uppskakad, men vad skönt att alla klarade sig. Kram!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lycka till imorgon! Hoppas att allt går smidigt och att du vaknar upp och mår så bra det bara går :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tur i oturen att alla tre klarade sig ändå. Min sambo är precis på väg hem från en veckas offpiståkning i Italien och nog har det varit mer än en gång som jag slagits av tanken att han blivit uppkäkad av en lavin...

De är alla tre extremt vana skidåkare, och ändå så händer det... Det är obehagligt och ger en tankeställare. Jag undrar hur de kommer känna inför toppturer i framtiden. Skönt för dig när din sambo är hemma igen! Jag är väldigt icke-orolig av mig men när någon nära råkar ut för en olycka börjar man tänka lite extra. Min pojkvän skadade sitt knä allvarligt sommaren 2012 när han gjorde en bakåtvolt ut för en badklippa; han hade kunnat slå i huvudet istället och dött... Nu har han "bara" men efter att ha krossat mer än halva knäskålen samt slitit av flera senor. Samtidigt kan man ju inte låsa in sig i ett rum av bomull resten av livet, men jag tror att det är viktigt att alltid jobba med kalkylerade risker.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Såg det här i dagens tv-tablå förresten, på SVT1:

Medicin med Mosley
22:30 - 23:20 Idag, 16 februari 2014
Medicin med Mosley
Repris från 2012.
Brittisk hälsoserie från 2013. Avsnitt 7 av 7. Det är dags att avliva myten om att alla mår bättre av att jogga. För var femte person är träning faktiskt negativt. Bland annat får vi veta att man inte bör träna på morgonen och att det sällan hjälper att löpträna om man vill gå ner i vikt. Med hjälp av modern genteknik och hjärnavbildning avslöjas varför alla reagerar olika på träning. Det här avsnittet har tidigare visats i Vetenskapens värld. Även 8/2, 20/2 och 22/2.
Programledare: Michael Mosley.


Vet dock inte riktigt hur det kan vara repris från 2012 när den påstås vara inspelad 2013 ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Gud vilken tur att alla klarade sig!

*kl

Sammanfattar veckan, avslutade med 1,6 km löpning på bandet och 30 min bröst/triceps/axlar där jag slog rekord i antal armhävningar på raken: 25 st:D Totalt denna veckan blev det drygt 6 h och 40 min träning varav 14,5 km löpning:

Måndag: ben/rygg
Tisdag: vila
Onsdag: 5 km löpning + bröst/axlar/triceps
Torsdag: rygg/biceps
Fredag: ben/rygg + 1 h pw
Lördag: 6 km löpning
Söndag: 4 km pw + bröst/axlar/triceps

Nöjd:up:

Imorgon tänkte jag starta veckan med ett rygg/biceps-pass, eventuellt löpning med beroende på väder! Är ledig imorgon så har ju hela dagen på mig men var väldigt otrevligt väder idag så vi får se:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lycka till imorgon!

Snow: läskigt... skönt att de klarade sig iaf. Såg pp nyheterna typ sekunden efter jag läste inlägget här.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fy vad läskigt men skönt att de klarade sig!

Tass: Lycka till idag, skönt att äntligen få det gjort. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Kommer ni ihåg mina dåliga Hb-värden? Jag har tagit nya prover och hade telefontid med läkaren idag. Nu ska jag om två veckor ta ytterligare prover för att se vad som gör att min kropp inte tar upp järnet. Så mer omfattning på proverna nu.

Det känns bra i knän och benhinnor efter löpningen igår. Så skönt det var att komma ut. Har fått extratimmar på jobbet idag så ska bara slappa och sen ta bussen 11:50. Ska göra mig en liten matlåda innan dess med. Inget mer beachigt än så idag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
God morgon/förmiddag på er!
Varit i gymmet tillsamans med pensionärerna på morgonen idag :D
Ska nog försöka komma dit innan dem nästa gång...

Någon som har tips på var man kan köpa roliga träningskläder på webben (gärna inte allt för dyra med)? Sugen på iaf ngt nytt linne och mina thigts börjar bli slitna.... Sen vill jag ha nya skor med :angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kondom kan väl inte vara så himla jobbigt, eller? :D Haha. Måste bestämma mig innan tisdag kväll då nya kartan ska påbörjas ;)

Det känns spontant som att det är jobbigare att må dåligt hela tiden än att använda kondom när man ligger men det kanske bara är jag :p ;)

Har du bestämt dig?

Mvh intresserad stalker
 
Sv: Beach 2014 del IV

Pensionärerna hos oss är alltid så söta! :love: Men om dom tar upp för mkt plats är det drygt ;)

Kolla typ Gina Tricot (sjukt snygga träningskläder), HM, Cubus. Eller sportamore om du är ute efter mer märkeskläder. Själv "råkade" jag beställa ett par nya tights idag. ooooops!!:angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag skulle också behöva nya tights :/ köpte ju ett par för några månader sedan, funkar bra att gymma i men sitter inte så bra vid danspass etc.

Kl
Det är soool! :) jag hoppas att den ör kvar när jag kommer hem från gymmet för då ska jag minsann ut i skogen.
Annars kan jag konstatera att solen gör att lägenheten ser skitigare ut och att dagens sorg är att jag har köpt äcklig müsli. I-landsproblem javisst.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Dagens knärehabpromenad genomfördes i sol. Fick till 3 km på 33 minuter (inkl stopp för att rätta till knästöden). Stor skillnad mot för några dagar sedan då 2 km tog 35 min.

Planen för resten av dagen är att besöka sjukgymnasten, följt av ett överkroppspass på gymmet och sedan åka till rollerderbytryouten för att se om knäna går med på att testa.
Har laddat med voltarengel, ipren och alvedon i väskan. Även om jag kanske inte kan börja träna rollerderby på riktigt så vill jag i alla fall prova och se hur det verkar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 948
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp