Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Åh förresten, kom på en sak som jag glömt dela med mig av. Jag bara älskar att gå upp på morgonen och passera helfigursspegeln på vägen till badrummet - för det går att ana mina magmuskler numera. Snacka om världens bästa pepp för att träna mer och hålla varje dags kcal-intag på en bra nivå :bump:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det känns spontant som att det är jobbigare att må dåligt hela tiden än att använda kondom när man ligger men det kanske bara är jag :p ;)

Har du bestämt dig?

Mvh intresserad stalker

Haha ja men verkligen! :D

Japp, jag har bestämt mig. Påbörjar ingen ny karta på tisdag utan kör hormonfritt och hoppas att jag mår bättre av det! Bara att ha tagit beslutet gör att det känns som en tyngd lyfts från mina axlar :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Woop woop! :bump:

kl

Det är SOL idag!! :love: Drog med sambon ut på en timmes promenad, det är ju fantastiskt hur glad man blir av att få lite solstrålar på sitt bleka anlete :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag får en kort promenad i solen till jobbet iaf. :-) men har lyckats glömma matlådan hemma så får springa in på konsum när jag kommer till Östhammar. Sitter på bussen nu. Men härligt med sol iaf. :-)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skönt med pillrena zassoo! Lycka till :)


Och ja, sol här med idag (till och från). Verkar vara fint på många håll i landet. Ha det så skönt ute i solen beachisar! Hoppas att solen är kvar i em när jag hunnit hem från skolan. Frågan är bara när solen går ner nu för tiden, hm...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp, jag har bestämt mig. Påbörjar ingen ny karta på tisdag utan kör hormonfritt och hoppas att jag mår bättre av det! Bara att ha tagit beslutet gör att det känns som en tyngd lyfts från mina axlar :)

Vad skönt! Hoppas det blir bra för dig :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men hallå, sol i Linköping, Uppsala och Karlstad idag. Någon glömde sätta Jönköping på den listan!! :rage:

:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, jag har sakta men säkert börjat komma igång jag med!

3 kortare löpturer denna vecka. (5+3+6 km) i långsamt tempo. Ej vågat mig på intervallträningarna eller så ännu. Har dessutom lyckats Yoga tre dagar (typ 15 min men ändå) vilket jag nästan är mest stolt över! Min rörlighet är katastrof och yoga är något hela kroppen mår fantastiskt bra av!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu skiner den lokalt! :D

Nej men vad gör det när jag är fastklistrad till en stol och lär så förbli. Åh, du ljuva avancerade studier. Tur det blir lite ljusare på kvällarna nu, det ökar chansen att jag faktiskt tar någon kvällspromenad. Borde göra det för att rensa hjärnan om inte annat...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt att komma igång :)

Kl
Blev lite stressigt i em, försöka komma tidigare till jobbet osv men en halvtimmes promenad blev det i alla fall i solen :) plus ett par kortare då.

Och 90 min på gymmet :banana: riktigt härligt att träna igen! En salig blandning av chins, benböj, marklyft, rygg och mage. Siktar på träningsvärk imorgon då.

Snart framme på jobbet, har ägnat resan åt att boka pass kommande två veckorna. Den här veckan har jag iof fullt upp, nästa ät jag ledig 5 dagar som det ser ut nu.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Usch har jättejobbig träningsvärk, inte den sorten som gör ont utan den som bara gör en matt och stel och seg. Skippar nog träning idag, ska stretcha, ta en varm dusch och försöka skrubba liv i mina ben istället.

Kan komma med ett mattips: hittade nåt som hette "Gröna drömmar" eller nåt annat fånigt i frysdisken. Portionspåsar med haricot verts, spenat och ärtor som är mkt godare än andra frysgrönsaker. Perfekt vitaminrik/kalorisnål bukfylla.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Idag har jag utnyttjat solen nästan till max känner jag :) Först en sväng på stan med mor min plus en fika (inomhus än så länge, men väl placerade vid ett soligt fönster) och sen nu på eftermiddagen så blev det en promenad på nästan en mil, härligt! :)

Om ett tag ska jag göra laxsoppa. :d
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Blev ett lyckat mage & benpass på gymmet idag och det svider sådär härligt i lår och rumpa nu efteråt. Hade massor av tid och gjorde jättegod lunch (laxfilé med morötter och fetaostkräm) när jag kom hem och känner mig riktigt fit for fight inför den nya veckan!

Såhär såg förra veckan ut:

Måndag: Mage och benpass gymmet. Gick helt okej, men kände i efterhand att jag kunde ha gjort mer särskilt vad gällde benträningen.
Tisdag: Abs Attack och kettlebell på gymmet. Planen var mage och armar, men det var så fullsmockat att det blev kettlebell istället. Det kändes inte jätte-effektivt något av det, kettlebell beror nog på att jag inte riktigt hade tekniken inne och magpasset berodde nog på att jag börjar vänja mig vid det passet och upplägget nu... Men det gick bra och var rätt skönt att bara mysträna lite, haha!
Onsdag: Target triceps (som snarare blev ett helkroppspass) följt av Abs Attack på gymmet. Gick braaa! :)
Torsdag: Vila (förutom 5 km transportpromenad)
Fredag: Abs Attack samt löpning på gymmet. Allt gick strålande men jag var inte på humör. Alls.
Lördag: Vila.
Söndag: 6 km promenad.

Nu ska jag gå till jobbet och vara glad!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kul med kettlebell! Gå på fler pass om du kan, det är stört kul och ger träningsvärk i heeeela kroppen :D (jag är dock för lat för att gå på pass och passa tider...)
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Är det någon av er som använder Lifesum på telefonen som kaloriräknare (före detta shape up)? Efter de har gjort nya uppdateringen kan jag inte hitta vart man ändrar hur många kalorier man ska äta per dag??? Av någon anledning har den fått för sig att mitt kalorimål är 1650, och det vet jag är för mycket för mig om jag vill gå ner i vikt.... så jag skulle vilja ändra det men kan bara inte hitta någon sådan funktion! Hjälp!!!

I övrigt har det varit en helt underbar dag! 5 grader och strålande sol! Var "ledig" från skolan så har spenderat dagen i stallet där jag har mockat och vart ute med två hästar på mysiga vårpromenader! Nu har jag precis käkat lite middag och sen ska jag iväg på bodypump. Tröööött, men hoppas att träningen går bra ändå.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skottarna är fyndiga när de döper sina pass :). Känns som det är gjort med glimten i ögat i stället för att som här kombinera "Body" med valfritt ord som låter coolt.

*kl*

Jag har åkt skidor idag igen. Falun kan läggas till listan på städer med sol idag så jag kunde inte motstå att dra ut på ett lunchpass. Skejtade i en och en halv timme och visst var kroppen lite trött, men jääääklar vad underbart det är att vara ute i solsken :love: . Känns som det var månader sedan. Stämningen i den här tråden verkar ha gått upp ett par hundra procent så nog märks det att vi påverkas av solen :).
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Ni är så duktiga och håller igång, jag är nere i ett hål av icke-motivation just nu och det blev INTE bättre av att jag fått mens. suck :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh nej Emt! :( Hoppas du kommer upp från gropen snart! Finns det ingen träning som känns lite lustfylld, så du börjar med den?

Jag har inte kommit in på promenad ännu heller och känner mig också låg, ledsen idag. Håller i alla fall hårt på kalorierna fast jag också varit väldigt sötsugen hela dagen... Får vara nöjd med det lilla om jag inte skulle komma ut på promenad idag...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nä, just nu finns inget jag är sugen på (förutom att rida, men det är liksom 45 min i veckan;)). Men det ger sig nog till slut, hoppas jag. Idag var det ändå nära att jag var sugen på att springa, så det kanske är på gång.

Känner att min kropp varit lite konstig men det kan nog bero på att jag plockat ur min hormonspiral nyligen, kroppen måste vänja sig och det kanske gör att huvudet inte heller är så sugen på träning. Eller nåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 949
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp