Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Fan vad duktiga alla är! :bow:

Jag hade tänkt köra spinning idag men det blir inte, min självdisciplin tog slut idag. :p Blev "bara" tre pass denna vecka, å andra sidan tre rätt tuffa pass; skivstång/spin 90 minuter, spin/puls 70 minuter och skivstång/intervall 70 minuter. Med tanke på den extrema opepp jag känt denna vecka får väl ändå tre pass vara helt godkänt.

Nu sitter jag mest och är nervös inför imorgon. Tänk om de bestämt sig för att det inte är något fel på min gallblåsa och så blir operationen inte av? Tänk om jag levt under en total villfarelse senaste typ sex åren? :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jättebra ju med tanke på att du varit otaggad :) Ska tänka på dig imorgon, det kommer gå jättebra ska du se!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Zass - bra jobbet med intervallerna! Trots dåligt väder med. Du springer ju 5 km under 30 in no time:up:

fryckan - Riktigt starkt att du kämpade dig igenom trots att det var tungt! Hoppas på ni får bättre förutsättningar på Vasaloppet:)

*kl

Jobbhelg avklarad. Hade tänkt vila idag men blir kanske en sväng till gymet ändå, känner mig ganska pigg och vill gå det och se om jag fortfarande klarar tricepdips;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Är det operation i morgon redan eller bara läkarbesök?

zass: Bra jobbat, de där 5 km på 30 min kan ju slänga sig i väggen när som helst. ;)

KL

Så jävla slut i axlarna efter denna renoveringshelg! Har målat väggar och tak i garderoben i omöjliga vinklar, kan endast stå raklång precis vid dörren, och så är det en fast hylla som jag får ta hänsyn till. Sen avslutade jag idag med att riva en "låda" som inkapslat en takbalk. Så rivning med kofot över huvudet och brädor som var fastkilade och rätt svårt att få loss. Trött tjej sen!

Man kan ju mäta sin styrka i reps och vikter eller så kan man mäta den i hur långt flisorna flyger. :D Burit säng och soffa från övervåningen och ut till förrådet kan också få räknas på ett hörn, sjukt jobbigt i min mini-trappa.

Dagens kommentar från min kära mor: Hur mycket har du gått ner i vikt nu egentligen?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl. Läser ikapp imorgon (har varit i stugan hela helgen)
Skrapade ihop 6 h 33 min träning i veckan fördelat på två promenader och fyra styrkepass.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ih! Spännande och förstår att du är nervös! Men du skulle vara vaken under tiden väl?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nä, jag blir sövd. Föreligger det några tveksamheter (alltså om de inte fått tag på eller inte tolkar bilderna från Umeå på samma sätt som läkarna där) så görs ett ultraljud innan, så jag kommer inte bli sövd i onödan. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jaaaaaaaaaa!! Nu är jag peppad att köra intervaller trots regn och rusk :angel: Ska försöka ta mig ut men måste plugga lite först.

:rofl: Hihi, blev du peppad på grund av stafettguldet? :D Underbart! Bra jobbat med intervallerna också, duktigt att du tar vara på motivationen och tar dig ut direkt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är ju skönt! Men jag fick så alldeles för mig att det var du som inte skulle bli sövd... Hmmm. Då var det någon annan som slapp det. Nåja. :) Håller tummarna för att allt går bra i morgon!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tog mig ut på en promenad på 5 km innan jobbet idag, skönt att jobba halvdagar igen på helgerna och faktiskt få vara lite ledig och inte bara plugga-jobba-plugga-jobba hela tiden. Annars har mig vecka varit ganska dålig ur motionssynpunkt (och i helgen har jag inte ens kaloriräknat så maten har brustit lite också). Imorgon börjar jag räkna ordentligt igen, hej å hå...
 
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Fick för mig att ut och springa ikväll. Tänkte korta rundan som är ca 3km. Men slutade på 5.2km på ca 35minuter om jag drog bort skoknytningen. Så jag känner mig riktigt nöjd. Har inte sprungit sen september så känns skönt inför vårruset att 5km inte är någon match alls. Det var riktigt skönt att komma ut och kom i ett riktigt flow.

Äntligen har förkylningen lättat och imorgon telefontid med läkaren med mina blodvärden som jag tog förra veckan. Har fortfarande normalt Hb men det är något som inte stämmer i min kropp. Har skrivit en lista så jag vet vad jag ska ta upp imorgon.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Gillar att ni tror på mig :D :love:

Min träningsvecka har varit jättebra med 3x löpning, 2x cirkelträning, 1x helkroppsstyrka, lite promenader och lite extra kondition på maskinerna på gymmet. Maten har lämnat mycket att önska men vem bryr sig, känner jag bara just nu. Har varit på bra humör i helgen vilket känns jätteskönt. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Usch, fick just klart för mig att det var tre av mina vänner som var med i en lavinolycka i Kittelfjäll idag. Jag fick en klump i magen redan när jag hörde om olyckan i eftermiddags eftersom dessa brukar topptura, och tyvärr slog farhågan in. Alla kommer bli återställda (ett brutet ben och en skadad fotled) men den mentala biten tror jag är tuffare att återhämta sig ifrån....

Innan dagen förmörkades av detta var jag nöjd över Sveriges andra stafettguld som inspirerade mig till dagens träning; skateintervaller. Jag kan ju säga att skate inte alls är lika lätt som det ser ut när Kalla eller Hellner åker, men jag har i alla fall förbättrat min teknik mycket och orkade idag köra hela den backe på ca 2 km som jag behövt stanna minst en gång och kippa efter andan i tidigare.


Hoppas ni tar hand om er allihop och är glada över att era kroppar är hela och starka!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tur i oturen att alla tre klarade sig ändå. Min sambo är precis på väg hem från en veckas offpiståkning i Italien och nog har det varit mer än en gång som jag slagits av tanken att han blivit uppkäkad av en lavin...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 969
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 948
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp