Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Det är UNDERBART med lite sol! Passade på att njuta lite extra igår och tog cykeln när jag skulle ut, vilken energikick! :D
Idag ligger dimman tjock, ser inte många meter utanför fönstret:eek:

Jag har också haft lite halsont till och från några morgnar nu:( Idag kokade jag te på ingefära och hade i honung, hoppas det kan skrämma bort alla virus!
Åt även en smoothie till frukost idag, en banan, två kiwi, en skvätt blåbär, några skedar kvarg, lite mjölk, någon sked kokosolja och mixa!

Idag står spinning på schemat, ska även iväg på jobbinterjuv idag igen. Var på en igår med.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Haha det gör ont att trycka ner pumpen på tvålen när jag ska tvätta händerna. Och en massa andra dtällen :D otränad javisst.

Krya pp er ni som är sjuka!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Igår åt jag en Calzone med bea och en stor cola. Till det så slängde jag i mig ett gäng kakor. Beach 2014 here i come!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men alltså!

Molnen har parkerat över norra småland. :mad: Men våren har kommit hit ändå och igår syntes solen på eftermiddagen!
img_8422_53027e169606ee306ae474b1.jpg


Vår i februari. Jo men visst!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Woop woop! Om två veckor har jag tid hos en sjukgymnast som verkar toppen! Han kände till min mammas (ärftliga) sjukdom och problematiken som medföljer och det gjorde mig så glaaad! Känns toppen att få träffa någon som förstår att jag kanske behöver ett annat tillvägagångssätt än normalpersonen. Åh jag blev så glad nu och väldigt peppad! :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Låter jättebra med ett intervall på kalorierna istället för en exakt siffra! :up: Oavsett var någonstans i intervallet du hamnar på en dag så har du fått i dig en vettig mängd mat :)

Precis så! Och ingen ångest över att ha överskridit någon gräns, känna att jag behöver kompensera eller så. Det ger dessutom betydligt bättre svängrum för att välja vilka maträtter jag vill. Skulle bli dödsuttråkad av att bara behöva leta efter minsta möjliga kaloriinnehåll i allting, försöka pussla ihop för att hamna på rätt och aldrig kunna ha en äta-lite-mer-fritt-dag eller en idag-har-jag-ingen-aptit-dag utan att stressa över att jag är för långt från den siffran jag vill hamna på.
Är heller inte helt främmande för att överskrida även 1800 kcal någon gång ibland, så länge snittet för veckan hamnar under. Det är ju trots allt inte en ynka dag som skapar framtiden, utan en längre period.
Dock väljer jag att inte se träningen som ett slags kaloriuttag som jag kan stoppa in extra mat/snacks för, det får helt enkelt bli en extra bonus. Det blir enklare för huvudet att bara hålla koll på vilken mat som går in genom munnen.



Dagens sena brunch (eftersom jag inte var sugen på någon frukost imorse och därför bara tvingade i mig en apelsin)
1b8aa73e988811e3ab4c12ca54d8f342_8.jpg

Tre hyfsat tjocka klipannkakor, jordgubbar och kiwi. Totalt ca 500 kcal.

Kan varmt rekommendera vetekli förresten. Bytte ut 1 dl mjöl mot 1 dl kli, vilket sänkte kcalinnehållet med 150 kcal på hela smeten (ca 50 kcal för portionen ovan). Dessutom mättar det bättre!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Har just varit ute och sprungit, blev 7,37 km på 50:55. Tempo mellan 06:50-07:10 hela tiden, jämnt och bra. Lyssnade på Martina Haags vinterprat om hur hon blev en löpare, så himla underhållande :D Spurtade på sista 400 meterna och gick sedan några hundra meter för att varva ner.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Eftersom jag har haft kopparspiral tar jag mig friheten att svara jag med. :D jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont att sätta in den, men för mig fallerade den på att jag blödde oerhört mycket. Såpass mycket att jag typ blödde igenom menskoppen tre steg från toaletten, att livmodertappen blev så stor när jag blödde att spiralen ramlade ut, och så. Men slipper du att blöda så är det ett bra preventivmedel, testa säger jag. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha, jag känner mig en gnutta stel bara. ;) tänkte köra Crosstraining med Kim 16:30, om du är på. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det blir löjromstoast till förrätt, hasselbackspotatis med nån köttbit och sallad till huvudrätt och pannacotta med frusna hallon till efterrätt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 977
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp