Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Är det någon av er som använder Lifesum på telefonen som kaloriräknare (före detta shape up)? Efter de har gjort nya uppdateringen kan jag inte hitta vart man ändrar hur många kalorier man ska äta per dag??? Av någon anledning har den fått för sig att mitt kalorimål är 1650, och det vet jag är för mycket för mig om jag vill gå ner i vikt.... så jag skulle vilja ändra det men kan bara inte hitta någon sådan funktion! Hjälp!!!

Det där har jag också letat efter, men jag kan inte heller hitta! Får för mig att man måste börja om och skapa en ny profil, men det känns ju väldigt omständigt... För övrigt älskar jag dock appen och funkar rätt bra med det kalorimål jag har där (1606), så jag har inte orkat göra något åt det faktiskt. :p

Skottarna är fyndiga när de döper sina pass :). Känns som det är gjort med glimten i ögat i stället för att som här kombinera "Body" med valfritt ord som låter coolt.

*kl*

Jag har åkt skidor idag igen. Falun kan läggas till listan på städer med sol idag så jag kunde inte motstå att dra ut på ett lunchpass. Skejtade i en och en halv timme och visst var kroppen lite trött, men jääääklar vad underbart det är att vara ute i solsken :love: . Känns som det var månader sedan. Stämningen i den här tråden verkar ha gått upp ett par hundra procent så nog märks det att vi påverkas av solen :).

Ja, de är inte så tokiga de där nissarna på mitt gym! "Tread & Shred", "Target Triceps" och "Crucial Cardio" är mina favoritnamn - så himla talande för vad de innebär liksom! :)

Så fantastiskt det låter med skidåkning förresten, det låter helt sjukt för mig att bo så att man kan ge sig ut och åka ett lunchpass bara sådär! Jag borde nog prova att bosätta mig nånstans på landet längre norrut för att vidga mina vyer lite grann...:angel:

kl

Ni är så duktiga och håller igång, jag är nere i ett hål av icke-motivation just nu och det blev INTE bättre av att jag fått mens. suck :(

Ska vi bilda klubb? Suck. (fast idag är jag faktiskt ganska motiverad, igår och förra veckan var det sämre...)

Det är ju det som är så bra med tråden - man får kika i nån annans påse ett tag och få lite pepp, och så kan man peppa nån annan med sitt eget påsinnehåll! Grymt!

Det här var så himla gulligt tycker jag, det borde typ vara slogan för hela den här tråden! För en utomstående låter det nog som att vi har rökt på hela högen när vi snackar om våra påsar, but I like it! :D

Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men jag rider varje dag mellan 3-5 hästar och jag har sprungit 3* 8km förra veckan =) Börjar kännas lätt i löpningen och jag orkar numera hela sista backen 500m brant uppförsbacke, för att sedan springa så fort jag kan sista 100m =) Ska börja länga ut rundan till en som är 1 mil =)

Har just varit ute och sprungit, blev 7,37 km på 50:55. Tempo mellan 06:50-07:10 hela tiden, jämnt och bra. Lyssnade på Martina Haags vinterprat om hur hon blev en löpare, så himla underhållande Spurtade på sista 400 meterna och gick sedan några hundra meter för att varva ner.

Alltså, om jag kunde springa som ni (och dessutom njuta av det) vore jag lycklig! Men jag vågar/orkar/vill inte ens testa, så det får bli i mitt nästa liv antar jag...:p

Cili: Trist att det inte blev någon rollerderby, men fantastiskt med lite nya gissningar & behandlingar från sjukgymnasten! Även om det mest gjorde ont den här gången... Håller tummarna för att det ändå är något bra och att du snart kan bli kvitt problemen för evigt! Hur länge har du haft det såhär egentligen, hur länge sedan var det du kunde träna och leva som en "normal" (missförstå mig rätt :p) människa liksom?

Tassetass: Skönt att höra att operationen gick bra! Se nu till att vila ut och ta hand om dig ordentligt så att du inte kastar dig tillbaka till det normala livet för fort. Tänk på det som du tänker på vilken sjukdom som helst - hellre vila en dag för mycket och bli helt återställd än att dra igång för tidigt och få kämpa med en massa dumma konsekvenser av det!

Typ alla i hela tråden: Alltså kan ni sluta skryta om solen eller? Jag blir ju avundsjuuuk!
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Jag är rätt nöjd med tillvaron just nu, även om jag känner att jag lägger lite onödigt mycket tid på att tänka på vad jag äter, obsessa över att jag åt en chokladbit igår, att frukosten idag blev större än vanligt osv. Men jag försöker hålla tankarna i styr och hjälps faktiskt mycket av LifeSum som talar om för mig till exempel att jag trots mitt chokladätande igår hamnade på 300 kcal underskott, att min planerade middag idag är mindre än vanligt vilket kompenserar för frukosten osv... Sådan hård fakta behöver jag ibland - nu hoppas jag bara att den är korrekt också! :p

Ska gymma med en kompis ikväll och planen är Abs Attack och sedan armar. Det blir dock samma tid som förra veckan så risken är att det är jätte, jätte busy men det problemet tar vi då. Har ordentlig träningsvärk i lår & rumpa efter gårdagens pass, det är jag nöjd med! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kul med kettlebell! Gå på fler pass om du kan, det är stört kul och ger träningsvärk i heeeela kroppen :D (jag är dock för lat för att gå på pass och passa tider...)

Det här kom inte med i mitt förra citatsvar av någon anledning! :crazy: I vilket fall som helst så har vi tyvärr inga kettlebell-pass som sådant på gymmet, utan det var mer av en spontan privatträning jag fick där förra veckan. Men han lät rätt inställd på att försöka dra igång en kurs i det för folk som var intresserade, så det lät ju lite lovande! Tydligen har man 6 veckors utbildning i kettlebell-träning och teknik när man läser till PT, så jag känner att det kan ta typ ett år eller hundra innan jag lär mig på riktigt haha! :eek:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Cili: Trist att det inte blev någon rollerderby, men fantastiskt med lite nya gissningar & behandlingar från sjukgymnasten! Även om det mest gjorde ont den här gången... Håller tummarna för att det ändå är något bra och att du snart kan bli kvitt problemen för evigt! Hur länge har du haft det såhär egentligen, hur länge sedan var det du kunde träna och leva som en "normal" (missförstå mig rätt :p) människa liksom?

Har haft knäproblem sedan jag var runt 12 år. Men dom har varit bättre nu efter operationerna, och i höstas funkade dom riktigt bra. Dom här stora problemen nu har pågått till och från sedan december.

Men idag har jag gjort 30 utfallssteg per knä, och det enda som har gjort ont har varit mina otränade och fullkomligt chockade lårmuskler. Ingenting i knäna eller senfästena!! :bump:
Så något rätt verkar det ju ha blivit i alla fall. Hoppas att det fortsätter så nu, för idag har jag betalat in kostnaden för idrottsprövningen jag ska göra i mars :D Den ska jag genomföra oavsett smärtnivå, men det vore ju förstås trevligare om det inte gjorde ont alls.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Oj, så pass länge alltså? Vad trist! Men nu verkar du ju vara något på spåret igen, så himla glad jag blir för din skull! Och ja, utfall är ju typ döden för lår & rumpmuskler, men jävlar så effektivt! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Är utfallsstegen och promenaderna en del av rehab eller sjukgymnastik av något slag?

KL

Jag börjar ge upp hoppet för att någonsin bli frisk.
Gjorde 50 sekunder planka och 50 sekunder jägarvila i söndags för att testa kroppen. Blev andfådd, svettig på ryggen och fick träningsvärk. Kul. :banghead: I dag gick jag långpromenad på morgonen, även om det är flåsigt och snorigt... Är så rastlös att jag blir galen.

Har dessutom köpt den här boken, av misstag. (Måste lära mig att läsa fakturorna från Topphälsa bättre...)
Den är hur bra som helst! Bästa överraskningsköpet på länge! :D

2014-02-17-2144_530274b2ddf2b378559766c4.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vilken tur att jag inte såg det där förrän nu... :p tänkte vilodag idag (promenader bara) och springa imorgon fm.

Cili: såg gott ut!

Chili: härligt att ha sjukgymnast bokad.

Emth: lät gott, vad hungrig jag blev!

Kl
Jag är glaaaad idag! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, varför blir jag alltid sugen på att fota precis när det håller på att bli mörkt för?
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

3 km löpning, intervallträning, faan vad jobbigt! Sprang snabbt varannan lyktstolpe och sakta varannan lyktstolpe.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Är utfallsstegen och promenaderna en del av rehab eller sjukgymnastik av något slag?

Japp det är dom!
Det är läkaren som ordinerat 30 min promenad dagligen för att få ner eventuell svullnad.
Och sjukgymnasten vill att jag gör utfallsstegen eftersom det är genom dom vi märker av hur mycket smärta som försvunnit. Förut kunde jag inte göra några alls utan knäont, nu klarade jag 30 per knä :bump:


Och det är klart att du kommer bli frisk! Fortsätt att promenera så får du igång kroppen :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Glömde ju det bästa. Min vän skickade en länk till en tävling för nån vecka sen och skrev "kan inte du vinna det här till oss?". Och självklart kan jag inte göra en vän besviken, så vi ska till Göteborg!!!! :bump: :D :bump:

1013321_746015442084652_1506439690_n.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Tack för alla era tillrop om tillfrisknande och uppmaningar att ta det lugnt ett tag. :D Jag lovar att lyda. :D

Förresten, kan jag säga att jag fått magrutor nu..? :angel:

magrutor.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Vad kul?! Grattis! :up: Håller tummarna för att knäna fortsätter att sköta sig:)

Emtherlia: Det lät som en riktigt god meny! Nu blev jag ännu hungrigare :D

Blueberry: Det påminner mig om att jag beställde de där gratis nr av någon liknande tidning för ett rätt bra tag sen nu... Hoppas de dyker upp snart!

Jag har precis kommit hem från spinningen, först "icke-soft" passet, gick bra! Dock var det fullt i salen så syrebrist och värmeslag fick man på köpet! :o

Har dessutom fått ett jobb idag, bara deltid men det känns som om det kan bli kul ändå :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha tjusiga magrutor!

Jenka: Det var gott. Och det bästa är att jag har ytterligare 5 pannkakor kvar i kylen!

Rostis: Ja, det ska bli jätteroligt! Det har gått några år sen jag var där sist :)
Grattis till jobbet!! :bump:


och kl
Jag har bara kommit upp i ca 950 kcal idag, trots att jag precis åt min middag. Vettefan hur jag ska få i mig minst 450 till. Eller är det här ett gyllene tillfälle att utnyttja situationen och göra hemmagjort godis?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Jag gjorde tomatsoppa till middag. Sjukt gott! Med basilika, linser och mozarella.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Och jag gjorde supergod köttfärssås (hade i vanliga krossade tomater och de där fantastiska konserverade cocktailtomaterna en får när en springer vårruset - de är så goda!) och kokade spaghetti till maken medan jag fick festa loss på kokt strimlad vitkål, "morotsskal" och lite broccoli. HUR GOTT SOM HELST! :d

Jag känner mig uppenbarligen väldigt inspirerad av boken och tänker undvika kolhydrater på kvällen.


*försöker att inte tänka på chokladbiten som ligger i väskan*
 
Sv: Beach 2014 del IV

Här blev det tacopaj med skal gjort på vita bönor, äggstanning och så paprika/rödlök och tomat i!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 977
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp