F
Fruentimber
Iom det och att vi inte har barn(hans barn från tidigare förhållande är alla vuxna) så påverkar det ingen om vi gör vad vi tycker är kul. Eller ja, det påverkar ju oss i form av att vi får mer glädje och färre tråk-måsten i livet.
First: jag är ytterst tveksam till att det verkligen skulle handla om att folk kan men sen ändå gör det som är "roligt". Är det "roligt" som gör att kvinnor står i köket? Är det "roligt" att det är männen som snickrar? Nej, svaret är ju fortfarande könsnormer. Vad vi (ska) anse vara "roligt" är ju också något som omgivningen trycker på oss. Vad som är roligt för killar, och vad som är roligt för tjejer. Representation har en mycket stor del i detta, speciellt under uppväxten.
Vilket för mig till ovan citat. "Påverkar ingen", ja, om man är fullständigt isolerad så påverkar det ingen. Om inte, så påverkar det alltid någon. Jag har vänners barn, grannbarn, syskonbarn jag i allra högsta grad påverkar ändå. Jag påverkar de som ser vad jag gör i sociala medier. Alla handlingar som ses av andra, ger intryck.