Vegansk efterrätt?

Fast vem vill sitta och äta äppelkompott rakt av som efterrätt när det finns pavlova, chokladfondant, glass, osv.?

Sorbet och italiensk granita är annars helt utan animalisk produkter.
Precis. Det var därför jag inte tyckte kompott var så kul som efterrätt, och ville ha andra alternativ.

Sorbet och granita enbart tycker jag också är lite magert. Egengjord granita är dessutom pyssligt - jag vill ha en efterrätt som jag kan göra klart helt och hållet i förväg.

Precis. Det var därför jag inte tyckte kompott var så kul som efterrätt, och ville ha andra alternativ.

Sorbet och granita enbart tycker jag också är lite magert. Egengjord granita är dessutom pyssligt - jag vill ha en efterrätt som jag kan göra klart helt och hållet i förväg.

Äpplesorbet med karamelliserat äpple och granola?

Men det kanske faller på att du inte kan tänka dig att karamellisera i annat än smör…?

Måste bara tipsa om riven mandelmassa rostad i ugn som crunch!
Modern gjorde det till jul, som topping till fruktsallad m. grädde. Yum.

Smaken påminner, förståeligt, om de små mandelbeskvierna man har i nyponsoppa, men såå mycke begärligare! Kan tänka mig att det borde bli smarrigt på en paj oxå.
Eller enschi...hm..kanske måste prova om det blir lika bra i airfryern ikväll..

Måste bara tipsa om riven mandelmassa rostad i ugn som crunch!
Modern gjorde det till jul, som topping till fruktsallad m. grädde. Yum.

Smaken påminner, förståeligt, om de små mandelbeskvierna man har i nyponsoppa, men såå mycke begärligare! Kan tänka mig att det borde bli smarrigt på en paj oxå.
Eller enschi...hm..kanske måste prova om det blir lika bra i airfryern ikväll..
Det låter gott! Man borde kunna göra nån sorts tillagad frukt, och så crunch på det… Kanske nyponsoppa, från grunden? På nyponskalmjöl, alltså. Det är ju väldigt gott.

Kolla isåfall ingredienserna först, en del mandelmassa innehåller äggvita.
Verkligen? Det är väl bakverk med mandelmassa man brukar ha äggvita i. Mandelmassa i sig innehåller inte äggvita - kollade nu för säkerhets skull Mandelmassa från Odense, ICA och Coop. Ingen äggvita i någon av dem.

Eller vad var det för märke du tänkte på?

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 585
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 299
Senast: Badger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 865
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar