After Work.
Okey
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
After Work.
Okey, inte ragg på arbetskamrater då antar jag :P
En liten nutidsanalys såhär sjukdag 5. Jag har sett många chick-flicks och rom-coms nu när jag varit sängliggandes senaste veckan, och lägger märke till hur storslagen den där sista scenen alltid blir. Dom hånglar i regnet, han springer med blommor i famnen förbi all idyllisk julpyntning och kysser henne passionerat. Eller som i Pretty Woman, kommer åkandes i takluckan på bilen och lovar henne happy ever after. Det roliga är att.. sånt där händer mig några gånger per år. Ja, inte takluckan alltså. Men meet cutes, blommor, hångel i regnet, stora bråk som slutar med passionerade kyssar osv osv. It don't mean shit förrän man vet hur första månaderna efter det där går. I de här filmerna så ser det ut som att det där är vad som krävs. Förälskelse, lite bråk och sen make up hångel och sen lever de lyckliga i alla sina dagar. Och så sitter alla i TV-soffan och suckar förälskat över det här vackra med romantik.
Känner mig bitter där under täcket med mina popcorn, men det stör mig faktiskt lite vilken skev bild av kärlek de förmedlar![]()
Jag såg precis Sleepless in Seattle för första gången och tyckte den var sjukt obehaglig. Creepy stalkerFörutom att det har lagt till romantiskt musik för att man ska tro att det är romantiskt för att någon man inte känner letar rätt på ens adress och dyker upp vid ens hus
![]()
Jag och kollegan började förvisso prata lite på messenger, men första pratstunden utanför jobbet var på aw:n.Okey, inte ragg på arbetskamrater då antar jag :P
Jag såg precis Sleepless in Seattle för första gången och tyckte den var sjukt obehaglig. Creepy stalkerFörutom att det har lagt till romantiskt musik för att man ska tro att det är romantiskt för att någon man inte känner letar rätt på ens adress och dyker upp vid ens hus
![]()
Haha tänkte precis samma sak när jag såg "Titta han snackar" häromkvällen. När han tar ungen o drar iväg några timmar....han hade varit polisanmäld i min värld.
Jag och kollegan började förvisso prata lite på messenger, men första pratstunden utanför jobbet var på aw:n.
En kollega är väl inte vad jag hade tänkt mig, men vi jobbar inte med samma saker och det enda gemensamma nämnaren är att vi tillhör samma avdelning och sitter på samma våningsplan (ihop med 170 andra). Så jag tänker att det ska gå bra.
Det är nog mest att det är en mer avslappnad social miljö än att bara sitta och stirra på varandra, finns mer naturligt att umgås och konversera om. Lite som att göra en aktivitet tillsammans.Okej, visste inte att det varit ett vanligt sätt att dejta. Jag är sämst på att mingla och går aldrig på AW´s . Dessutom är 80% av dom anställda på mitt jobb Män![]()
Till mitt försvar så hade jag ju inte varit inloggad alls på en vecka, vilket han kan se. Jag svarade omgående när jag loggade in, med ett i mitt tycke betydligt mera inbjudande svar. Men nä, ingen av oss är nog speciellt intresseradeFast om du tar en vecka på dig att svara är det väl inte han som verkar ointresserad av konversation?![]()
Studie: ”Kvinnor med fula män är lyckligare”
http://archive.is/qI8rn
Det man funderar över är ju varför man inte tar upp männens lycka. Undra om den följer samma mönster.
Mitt tips är: Personer som har en trevlig partner är lyckligare.. (än de som har en otrevlig)Studie: ”Kvinnor med fula män är lyckligare”
http://archive.is/qI8rn
Det man funderar över är ju varför man inte tar upp männens lycka. Undra om den följer samma mönster.
Jag tror att artikeln faktist kollade på båda i den specifika studien, men det hade inte något klart resultatDäremot vet jag inte om jag håller med
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1740144516304624
Däremot finns den här studien och associerat TED talk.
http://thepowerofideas.ideapod.com/...l&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Mitt tips är: Personer som har en trevlig partner är lyckligare.. (än de som har en otrevlig)
Jo, men det är väl logiskt kanske om man har en partner som tränar och äter bra att det påverkar en...
Jag håller nog med lite om TED. Men fn va svårt det ska vara att hitta kärleken och det gör fruktansvärt ont när den tar slut. Så man kan fråga sig om det är värt att leta efter kärleken för en kort stunds lycka? Att hitta kvalitéts relationer är helt klar svårt![]()
Okej, visste inte att det varit ett vanligt sätt att dejta. Jag är sämst på att mingla och går aldrig på AW´s . Dessutom är 80% av dom anställda på mitt jobb Män![]()
@Inglorion Jag fattar verkligen inte att du orkar engagera dig i så otroligt töntiga killar. Hur har du ens energi till allt det där fabricerade dramat?