Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Tja, ligga? Förresten, testa dig innan, så hörs vi om två veckor."

Said no one till sitt ONS eller dejt någonsin.

Ok, om det handlar om ONS äre väl kondom som gäller ?
Trodde det handlade om KK tex.. då kan det väl vara värt att fråga?
Det går väldigt snabbt och smidigt att beställa hem ett test...

Gör nog ingen större skillnad. Mina KK ligger med andra också och jag litar inte på att dom alltid har kondom heller. Så även om de skulle testa sig idag så är det inte säkert att svaret är aktuellt efter helgen sen :p

Alla mina KKs har varit fd ONS eller fd dejter där man inte velat inleda något seriöst, dvs man har legat - funnit att man gillar varandra i sängen - fortsätter ligga - blir KK.

Jag säger inte att man inte kan fråga sitt KK om hen kan testa sig, jag säger att det knappast är troligt att det är det första man ser till innan man faktiskt ligger. Och som @Singoalla påpekade, i en perfekt värld har alla testat sig och alla använder kondom. Men så ser ju inte verkligheten ut.

Gör nog ingen större skillnad. Mina KK ligger med andra också och jag litar inte på att dom alltid har kondom heller. Så även om de skulle testa sig idag så är det inte säkert att svaret är aktuellt efter helgen sen :p

Haha, ok :D.
Det optimala vore väl då att hitta en KK som fyller varandras behov då? :p

Alla mina KKs har varit fd ONS eller fd dejter där man inte velat inleda något seriöst, dvs man har legat - funnit att man gillar varandra i sängen - fortsätter ligga - blir KK.

Jag säger inte att man inte kan fråga sitt KK om hen kan testa sig, jag säger att det knappast är troligt att det är det första man ser till innan man faktiskt ligger. Och som @Singoalla påpekade, i en perfekt värld har alla testat sig och alla använder kondom. Men så ser ju inte verkligheten ut.

Absolut, men när det är så enkelt borde fler vara måna om att göra det tycker jag :).
Jag har blivit frågat av två tjejer som jag dejtat och jag tycker det är bra att dom är försiktiga.

"Shit happens when you party naked" ;)
Det är inte alltid sånt hinns med i stridens hetta ^^

Påminner mig om när jag träffade M.

Jag: Jag fick testsvar nu och har glädjande besked! Jag har inte klamydia, så alltså har du inte det heller. Om du nu funderat på det eller tänkte testa dig!
Han: Jaha! Men jag hade ju redan testat mig innan, det berättade jag ju. Så du hade inte behövt vara orolig.
Jag. .....
Han: ....
Jag: .....
Han: .... eller... alltså.... jaha! Okej jag fattar!

Apropå det där med piedestalen :cool:

Jag har haft sex med betydligt fler än vad jag har varit ihop med... och inte sjutton användes det kondom alltid. Skitdumt, absolut, men man är inte smart jämt. Speciellt inte när man är kåt :D

Absolut, men när det är så enkelt borde fler vara måna om att göra det tycker jag :).
Jag har blivit frågat av två tjejer som jag dejtat och jag tycker det är bra att dom är försiktiga.

Alltså, som sagt, jag säger inte att det är fel att fråga innan. Jag påpekar bara att verkligheten oftast inte ser ut så. Hade jag fått den frågan av någon som jag bestämt dejt med hade jag funderat över vad det är för en självupptagen jävel som antar att vi ska sexa till det bara för att jag gått med på en dejt.

Behöver inte ens ringa, beställer på webben :p

Hehe, jag kommer ihåg när klamydia gick i ett gäng som jag umgicks med under studenttiden (jag var dock inte inblandad :p). Det blev liite svårt för en del att förklara för sin partner hur de kunde ha fått klamydia om vi säger så :angel: Det var väl en del som hamnat i annan säng än hemmasängen :D

Alltså, som sagt, jag säger inte att det är fel att fråga innan. Jag påpekar bara att verkligheten oftast inte ser ut så. Hade jag fått den frågan av någon som jag bestämt dejt med hade jag funderat över vad det är för en självupptagen jävel som antar att vi ska sexa till det bara för att jag gått med på en dejt.

Jag kan väl poängtera att det inte varit efter en dejt direkt. Utan efter flera när det blivit mer seriöst ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka