Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
A (dejten) sa att han tänkt gå vidare ändå (alltså släppa sitt ex), och även om det känns sådär att han har något färskt med sitt ex, så ska vi på en till dejt på fredag. Ser fram emot det, men har beslutat att hålla eventuella känslor under kontroll. Fortfarande bara en rolig grej. :p

Funderar också på att plocka upp tinder igen. Finns bland annat en matchning men en kille jag träffade på gymmet när jag jobbade där, tyvärr slutade jag svara honom efter dejten med A. Men han verkar väldigt trevlig (men jag har problem med att se potential i flera samtidigt så jag vet inte).

Verkar inte vara helt kört med brasilianaren ändå, trots att jag trodde jag fuckat upp allt i lördags. Hon hörde av sig idag med några väldigt fina meddelanden om att hon ville vara med mig, trots att jag strulat till allt. Hon ville ge mig den space jag behöver, för att hon tycker om mig.
Väldigt seriösa och omtänksamma meddelanden som fick mig att tänka om lite, att det kanske är värt att satsa på oss tillsammans ändå. Problemen ligger trots allt egentligen i mitt huvud, och står hon ut med det så är hon guld värd.

Bad iaf om att få tid att tänka och reda ut saker lite innan jag kan fortsätta träffa henne, vilket verkar vara helt okej för henne. Hon verkar förstå min situation.
Jag behöver komma ur min ångestspiral om det ska fungera.
Känns dock jobbigt att jag betett mig illa mot någon som egentligen inte förtjänar det.

Hade en mysig kväll med dejten i lördags, vi såg film och slocknade rätt tidigt. På söndagen for han och köpte god frukost :)

Idag när jag kom hem hade jag ett mindre kul kuvert från barnmorskan... O_o

@mandalaki s fråga ovan gjorde mig nyfiken på vad samtliga i den här tråden brukar göra på era dejter? För egen del är det nästan uteslutande AW på någon krog här i stan. Ibland har det hänt att vi gått direkt på middag ute. Några få promenader. Nu bjöd jag faktiskt ut en kille på frukostdejt innan jobbet i veckan :)

Mina (första) dejter brukar vara promenad, andra plats av att ta ett glas ute. Nån gång har det även varit nån aktivitet typ bowling eller biljard. Tycker promenad eller inblandning av alkohol är bra:angel:

Måste vara nåt fel på mig. Nu när jag hittat en kk har jag ingen lust att träffas och ligga :banghead:. Han hörde av sig igår men jag hade varken tid och lust att ses. Samtidigt känns det lite skönt att inte ha något behov av någon annan.

Jag har inte uppdaterat på hur länge som helst. Mest för att det är super krångligt av någon anledning för mig att a) vara inloggad b) svara på poster tar ett flertal försök c) posta något tar ofta ett flertal försök. Det har också varit väldigt mycket jobb i några månader. Så jag ber om ursäkt, jag känner mig efter i era dejting historier :D

Uppdatering från här:
Advokaten som verkade så trevlig och inte alls följde stereotypen för en advokat började bli som stereotypen av en advokat efter 3 eller 4 veckor. Han gjorde det väldigt uppenbart att han egentligen inte vill veta något om MIG när jag var över, helst skulle jag väl typ vara tyst tills han ville något. Jag skulle heller inte veta något om honom, om det inte var typ grejer som egentligen inte säger något om honom. Helst berättades de här grejerna som en ursäkt för dåligt beteende.

Exempel:
Jag: bryr du dig alltid så här lite om dina dejter och vad som händer dem?
Han: min katt är sjuk.

(eller jag har brutit benet, de är elaka på jobbet osv osv grejer som liksom hänt eller börjat för flera dagar sedan som jag inte visste något om eftersom han inte sagt något).

Kommunikations nivån på zero liksom, helst skulle jag liksom aldrig messa förutom när han messat då skulle jag svara skit snabbt (fast det är liksom ok om han ignorerar eller tar flera dagar på sig att svara, gör jag samma sak då är jag elak) och släppa allt och komma över när han kände för det. Mainsplainandet började hagla tätare än ett tropiskt skyfall, tänk dig "du har klor på kroppen" efter att man varit i poolen.

För ungefär en månad sedan hade jag precis kommit tillbaka från att ha sorterat ut mitt visa i Borneo. Dvs ingen sömn knappt alls över helgen (eftersom jag inte kunde flytta in i nya boendet tills Söndag morgon jobbade jag hela Lördag natten t.ex. och flyttade in direkt på morgonen, men hade inget internet hemma).

Måndag morgon ligger jag därmed och sover, hade sagt att jag skulle komma över någon gång i veckan för att träffa honom, möjligtvis Måndag (han hade gjort illa benet, vilket han mystiskt bara sa att något hade hänt i flera dagar - vilket fick det att framstå som något väldigt mycket värre än sträckning av knämuskeln). Jag anländer till jobbet vid 14 och får följande meddelanden (tid efter):
A : what time? (7:28)
A : if you're not coming let me know so I can make other plans. Thanks (7:56)
A: WTF! all this drama of wanting to meet then this! I'm disappointed. (10.02)

Jag (väldigt trött): Mate, I don't have internet on my room atm and I was working until 3am.

A: Mate! Are you frikking ok or did you have a lobotomy?

Jag som redan var less efter de sura meddelanden på morgonen, det finns ingen jävel som räknar med att jag är vaken vid 7 på morgonen om jag inte fältjobbar tänkte bara "NÄ NU JÄVLAR"
Jag : Excuse me? I have quite a lot of work to do, I obviously assumed this evening not the whole day.
Jag: You really are a complete f***ing arse. Don't bother contacting me again.

Iaf, så lyckades jag inte vara den där starka personen den där gången utan lugnade ner mig lite (inte för att han förstod varför man inte i hela jävla helvetet någonsin säger till någon man dejtar att de har haft en lobotomering), så lyckades gå med på och träffade han veckan efter. Hans kattunge var ju enormt söt i alla fall :angel: (och sen flyttar jag möjligtvis i Januari så att dejta någon jag inte är så intresserad av är ju rätt behändigt). Sen åkte jag på konferens och han skickade väl rätt söta meddelanden och sånt under veckan jag var där.

Däremot kommer jag tillbaka, och skickar han ett meddelande på Söndagen då jag frågar hur saker är (han har precis bytt jobb, mycket högre position men förra företaget ska nu stämma honom :up: Alltid är det något liksom) med bilder från en väns hus som jag är på besök hos.

Han läser, men svarar inte :confused: jag kan se att han är aktiv på WhatsApp och och senare på Facebook så det är ju liksom ingen fara med honom. Ghosted, jag liksom "whatever, jag har inte tid ändå. Sist satt jag ju på den där jädra tunnelbanan i en timme igen för att träffa honom och tänkte att jag hellre gett mig ut och sprungit i 10km".

Tills igår, efter två veckor av tystnad (!!!! seriöst, vi har liksom dejtat i fyra månader och personen är 37 år gammal och kan inte säga att han inte vill ses mer eller att han har för mycket just nu så kommer inte skicka meddelanden på några veckor. Min tur att säga WTF). Han frågar hur saker är.

Jag rynkar på näsan och petar ner telefon i väskan igen.

I hela tio minuter.

Sen fiskar jag upp den.

Loggar in på WhatsApp.

Klickar på konversationen.

Ser till att han vet att jag läst meddelandet, men ändå inte svarar.

Sen loggar jag ut igen :cool:

Jag tänkte undvika att svara i två veckor.....eller.....för alltid är nog mer rimligt. Jag promenerade in på H&M några minuter efter det och kunde inte sluta skratta då de hade en t shirt där som sa "Don't text him back".

Inglorion - assnygga killar med mycket pengar är inte så intressanta för mig att dejta om de inte har en bra personlighet (jag har varit rätt uttråkad).
Oj.
Detta fascinerar mig. Att ni orkar med så mkt drama :D

Jag och A ska se Det på onsdag. Då får
Hade en mysig kväll med dejten i lördags, vi såg film och slocknade rätt tidigt. På söndagen for han och köpte god frukost :)

Idag när jag kom hem hade jag ett mindre kul kuvert från barnmorskan... O_o
Nån som inte hållit sig från sjukdomar...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Orolig katt i bil