Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tråkigt att det blev ett sånt hårt fall för dig med den andre killen. Jag tänker dock att just det där att en är så skör och hudlös och trasig, är några av anledningarna till varför en verkligen inte borde inleda något innan det gamla är färdigt och lämnat, när det är så destruktivt. Det svåra är ju att ta bra beslut för en själv. En kan inte kräva av omgivningen att förstå den skörheten och trasigheten, även om en förstås kan önska det. Men det enda en kan påverka är ens egna beslut.

Du har helt rätt, och jag borde ha sett det också. Han borde inte ha behövt bära det ansvaret som jag la på honom. Sen att han inte skötte allt särskilt snyggt är en annan sak, men en bättre rustad Singo hade inte behövt falla ner i en avgrund över det.

Det där skaver lite hos mig idag, det du säger om att omgivningen inte förstår den skörheten och trasigheten hos än. Dom som vet om vad som hänt kan uttrycka att det låter hemskt, det som hände. Men sen är det inget mer med det. Det är en ensamheten i det som gnager ibland.

Alltså somliga killars kommunikationsförmåga.... En kille på hp gillar mina bilder, skickar flört och skriver ett mail "Vad gör du idag då? :)". Jag svarar först en vecka senare vilket är första gången jag är inloggad igen. Ber då om ursäkt för svarstiden och skriver några meningar om vad jag gjort, för att försöka starta en konversation. Avslutar med att fråga vad han gjort i helgen. Får till svar "Inte så mycket". Varför svarar han ens? För han verkar ju inte direkt intresserad av att kommunicera.

Var på dejt med min chattjej igår, och det var sååå trevligt! Kände att vi klickade och nog lite pirr i magen med :) Tror säkert vi kan vara vänner om inte pirret blir mer än så! Båda två var ense om att ses igen redan innan vi skiljdes åt :D
Åh vad kul Ceta!!! Vad glad jag blir! Trevlig dejt med lite pirr i magen kan ju va bland det bästa som finns!

Som sagt B är nog mer "försöka komma innanför byxorna" än jag först trodde...

Vi ska ju ses idag så frågar när han slutar jobbet och när han tänkte sej komma...
Han svarar när han slutar och sen skriver han "vad ska vi göra :angel: ?! " Nu inte samma smiley som mobilen men ni fattar ändå ...

Alltså just den frågan "vad ska vi göra när vi ses" är jag så less på ...
Man bara VAD TROR DU ? Och brukar svara "lära känna varandra" men de e ju liksom rätt genomskinligt att de bara vill komma över om det är sex inblandat...
Jag svarade helt sonika "vad vill du göra ?"
Kommer nog klockrent få svaret "mysa lite"...

Missförstå mej rätt... Jag har inget emot sex... Inte alls... Men som sagt vill ju gärna känna att de är intresserade av en som person inte som sexobjekt....

Alltså... har spenderat två dagar med min dejt och självklart börjar jag försiktigt gilla honom (jag är superförsiktig med vem jag gillar, är för rädd för att bli sårad osv vilket är anledningen till varför jag tagit distans för de flesta).
Nu visar det sig idag att han har ett ex som han tog en paus med en månad sedan. Och nu är han ledsen över att hon aldrig kommer komma tillbaka till honom. Och jag vet inte vad jag ska tycka.
VARFÖR börjar man dejta innan man är över sitt ex?

Jag var redo att kasta de andra tinder matchningarna och inte lägga mer tid på appen för att den här snubben kändes så rätt. Jag har inte alls bråttom att dejta eller påbörja ett förhållande, men jag vill ändå inte investera massor av känslor i någon som riskerar att använda mig som en rebound för att komma över sitt ex.
Det var exakt av en här anledningen som jag bröt med min förra dejt för ett år sen efter ett par månader, han var inte över sitt ex.
Är jag känslig som blir upprörd över detta? Eller borde jag fortsätta dejta den här killen trots sitt ex? Kan det ens sluta bra? (eller riskerar jag bara att vara ett tidsfördrift för att han känner sig ensam/bli en slags rebound) :(

Just nu känns det lite hopplöst, men jag kan nog mycket väl bara plocka upp tinder igen och fortsätta från början och ta lite distans till den här killen. Synd bara när jag hittade en så bra en.

VARFÖR börjar man dejta innan man är över sitt ex?

riskerar att använda mig som en rebound för att komma över sitt ex.

Tror du svarar på din egen fråga där. Jag är definitivt skyldig till att dejta utan att ha kommit över någon, men då gör jag det inte för att träffa någon seriöst utan för att det är kul att dejta, ligga och komma på andra tankar. Jag tror tyvärr att det är farligt att anta att andra har samma agenda som än själv med sitt dejtande. Du ville dejta mer seriöst, men det är kanske inte säkert att det var det han var ute efter från början. Eller har han sagt det? (Har missat lite i tråden så minns inte om du skrivit något om det).

Om du själv vill investera tid och känslor i någon så skulle jag inte fortsätta dejta honom om jag var du. Om du kan ta det lite casual och mer "se vad som händer" så skulle jag inte se det som något större problem att han inte gått vidare ännu. Hur som helst så tycker jag att det är ytterst märkligt att han berättar för dig att han inte är över sitt ex på det sättet.

Tror du svarar på din egen fråga där. Jag är definitivt skyldig till att dejta utan att ha kommit över någon, men då gör jag det inte för att träffa någon seriöst utan för att det är kul att dejta, ligga och komma på andra tankar. Jag tror tyvärr att det är farligt att anta att andra har samma agenda som än själv med sitt dejtande. Du ville dejta mer seriöst, men det är kanske inte säkert att det var det han var ute efter från början. Eller har han sagt det? (Har missat lite i tråden så minns inte om du skrivit något om det).

Om du själv vill investera tid och känslor i någon så skulle jag inte fortsätta dejta honom om jag var du. Om du kan ta det lite casual och mer "se vad som händer" så skulle jag inte se det som något större problem att han inte gått vidare ännu. Hur som helst så tycker jag att det är ytterst märkligt att han berättar för dig att han inte är över sitt ex på det sättet.
Men åh vad dum jag känner mig som antog det :banghead::banghead: Självklart har du rätt. Och ja, jag har varit mer casual och laid back runt det hela tidigare, men sen började jag gilla han mer och mer ju mer vi pratade pga hur drivande han var. Men du har rätt, det är inte säkert att han ens tänkt så långt. Och nu känner jag mig dum som antog annat (och råkade skicka ett meddelande som hintade om mina känslor runt det hela). Men ja, jag borde nog ta ett steg tillbaka. Skiter det sig så finns det fler människor där ute... :)

Men åh vad dum jag känner mig som antog det :banghead::banghead: Självklart har du rätt. Och ja, jag har varit mer casual och laid back runt det hela tidigare, men sen började jag gilla han mer och mer ju mer vi pratade pga hur drivande han var. Men du har rätt, det är inte säkert att han ens tänkt så långt. Och nu känner jag mig dum som antog annat (och råkade skicka ett meddelande som hintade om mina känslor runt det hela). Men ja, jag borde nog ta ett steg tillbaka. Skiter det sig så finns det fler människor där ute... :)

Äh, det ska du inte känna dig dum för! Det är mest för att skydda sig själv tänker jag, som det kan vara bra att vara medveten om att andra kan ha andra agendor. Killar som dejtar mig och vill något seriöst riskerar att åka på en törn :nailbiting: Jag brukar visserligen vara ganska öppen och ärlig i mitt dejtande, men ofta går det ju några dejter åtminstone innan diskussionen "vart är det här på väg?" dyker upp. Om du känner att du kan vara lite tillbakalutad och inte ta för hårt på hur han agerar och känner (oavsett vilket håll det lutar åt efter ett tag) så är det ju bara att köra på :)

Äh, det ska du inte känna dig dum för! Det är mest för att skydda sig själv tänker jag, som det kan vara bra att vara medveten om att andra kan ha andra agendor. Killar som dejtar mig och vill något seriöst riskerar att åka på en törn :nailbiting: Jag brukar visserligen vara ganska öppen och ärlig i mitt dejtande, men ofta går det ju några dejter åtminstone innan diskussionen "vart är det här på väg?" dyker upp. Om du känner att du kan vara lite tillbakalutad och inte ta för hårt på hur han agerar och känner (oavsett vilket håll det lutar åt efter ett tag) så är det ju bara att köra på :)

Brukar de killarna vilja sluta träffa dig då när du klargör att du inte är ute efter något seriöst/bara känner dig för?

Alltså somliga killars kommunikationsförmåga.... En kille på hp gillar mina bilder, skickar flört och skriver ett mail "Vad gör du idag då? :)". Jag svarar först en vecka senare vilket är första gången jag är inloggad igen. Ber då om ursäkt för svarstiden och skriver några meningar om vad jag gjort, för att försöka starta en konversation. Avslutar med att fråga vad han gjort i helgen. Får till svar "Inte så mycket". Varför svarar han ens? För han verkar ju inte direkt intresserad av att kommunicera.
Fast om du tar en vecka på dig att svara är det väl inte han som verkar ointresserad av konversation? ;)

Brukar de killarna vilja sluta träffa dig då när du klargör att du inte är ute efter något seriöst/bara känner dig för?

Ja, det har hänt. Det är lite olika. Ibland har jag bara pratat öppet om att jag trivs som singel och nog vill ha det så framöver, dom har fortsatt höra av sig och det har blivit casual häng. Om dom velat något seriöst från början eller inte är ytterst oklart eftersom tal om något annat aldrig dykt upp mellan oss, det kan lika gärna vara så att de haft samma agenda som mig från start. Båda mina KK träffade jag genom att först dejta. Andra har brutit, sagt att dom är ute efter att dejta seriöst och inte vill träffa någon som samtidigt ligger med andra. Jag har sagt att jag inte vill dejta på det sättet just nu och att jag är ledsen att jag inte kan ge dem mer än såhär, och då har dom tackat för sitt.

Som sagt B är nog mer "försöka komma innanför byxorna" än jag först trodde...

Vi ska ju ses idag så frågar när han slutar jobbet och när han tänkte sej komma...
Han svarar när han slutar och sen skriver han "vad ska vi göra :angel: ?! " Nu inte samma smiley som mobilen men ni fattar ändå ...

Alltså just den frågan "vad ska vi göra när vi ses" är jag så less på ...
Man bara VAD TROR DU ? Och brukar svara "lära känna varandra" men de e ju liksom rätt genomskinligt att de bara vill komma över om det är sex inblandat...
Jag svarade helt sonika "vad vill du göra ?"
Kommer nog klockrent få svaret "mysa lite"...

Missförstå mej rätt... Jag har inget emot sex... Inte alls... Men som sagt vill ju gärna känna att de är intresserade av en som person inte som sexobjekt....
Det här anknyter till något jag undrat länge. Gör du aldrig annat än ligger med dina dejter? Du skriver alltid att de "kommer över", alltså innebär en dejt att de kommer hem till dig. GÖR ni aldrig något på dina dejter, typ fikar, promenerar, kollar film eller nåt? Du verkar ju vilja träffa någon för ett seriöst förhållande men jag undrar hur man gör det när dejtande innebär att han ringer på dörren, ligger och sedan går igen.

Det här anknyter till något jag undrat länge. Gör du aldrig annat än ligger med dina dejter? Du skriver alltid att de "kommer över", alltså innebär en dejt att de kommer hem till dig. GÖR ni aldrig något på dina dejter, typ fikar, promenerar, kollar film eller nåt? Du verkar ju vilja träffa någon för ett seriöst förhållande men jag undrar hur man gör det när dejtande innebär att han ringer på dörren, ligger och sedan går igen.

Mysiga skogspromenader och bio:D

@mandalaki s fråga ovan gjorde mig nyfiken på vad samtliga i den här tråden brukar göra på era dejter? För egen del är det nästan uteslutande AW på någon krog här i stan. Ibland har det hänt att vi gått direkt på middag ute. Några få promenader. Nu bjöd jag faktiskt ut en kille på frukostdejt innan jobbet i veckan :)

@mandalaki s fråga ovan gjorde mig nyfiken på vad samtliga i den här tråden brukar göra på era dejter?
Nu är det förstås ett tag sedan, men jag brukar nästan genomgående föreslå att göra något aktivitetsliknande. Ta skärgårdsbåten ut till nån ö och promenera, kolla nån utställning, gå på nån tävling, utflykta nånstans... sådana saker. Sen är en lång gofika inte heller så dumt, erkännes. :D

@mandalaki s fråga ovan gjorde mig nyfiken på vad samtliga i den här tråden brukar göra på era dejter? För egen del är det nästan uteslutande AW på någon krog här i stan. Ibland har det hänt att vi gått direkt på middag ute. Några få promenader. Nu bjöd jag faktiskt ut en kille på frukostdejt innan jobbet i veckan :)

Vad är AW ?
Promenad, fika, lunch, bio, titta på vattenfall är de jag har gjort på en första dejt :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka