Så tråkigt att det blev ett sånt hårt fall för dig med den andre killen. Jag tänker dock att just det där att en är så skör och hudlös och trasig, är några av anledningarna till varför en verkligen inte borde inleda något innan det gamla är färdigt och lämnat, när det är så destruktivt. Det svåra är ju att ta bra beslut för en själv. En kan inte kräva av omgivningen att förstå den skörheten och trasigheten, även om en förstås kan önska det. Men det enda en kan påverka är ens egna beslut.
Du har helt rätt, och jag borde ha sett det också. Han borde inte ha behövt bära det ansvaret som jag la på honom. Sen att han inte skötte allt särskilt snyggt är en annan sak, men en bättre rustad Singo hade inte behövt falla ner i en avgrund över det.
Det där skaver lite hos mig idag, det du säger om att omgivningen inte förstår den skörheten och trasigheten hos än. Dom som vet om vad som hänt kan uttrycka att det låter hemskt, det som hände. Men sen är det inget mer med det. Det är en ensamheten i det som gnager ibland.