Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
EN av orsakerna till missförstånden i text är nog också att vi använder det svenska språket olika. Han förklarade vad han menat med det första han skrev, som jag uppfattade som drygt, och när han ersatte ett ord med ett engelskt blev det inte alls samma innebörd för mig. I tal är det ju enklare att ställa följdfrågor.

Har inte det här problemet med chattjejen, men det kan ju bero på många saker.

Haha kan relatera. Jag är supersarkatisk ofta och måste verkligen vara på min vakt när jag skämtar över sms. :angel: Brukar hellre komma med ett lite mer "lame" svar än att skämta när det kommer till nya vänner eller bekantskaper, brukar vara säkrare. :cautious:

Samma här :D Den här killen känner mig dock väldigt väl och vi har en ganska retsam jargong. Men det var väl som han sa, att han var full och lite känslig just igår som missade mitt skämt. Med nya bekantskaper uttrycker jag mig mildare :p

Värre är nästan med min andra KK. Förra veckan skrev jag:
- Det är lite dåligt med dic-pics från dig nu för tiden (för att han brukar skicka naken-snaps när han duschar osv. vilket i det här fallet faktiskt uppskattas mycket av mig).
Varpå han svarar:
- Jag ser inga fittbilder från dig heller.

Jag har aldrig skickat honom någon så.. touche :p Ja, ungefär så det brukar låta mellan oss :angel: Varmt och kallt. Bitskt, sarkastiskt och ibland till och med aningens kyligt. Men ack så kul vi har ihop.

Äsch.. Gick inte så bra med tjejen idag. Jag har helt enkelt trasslat till allt för mig med henne så nu är det kört. Känner mig besviken på mig själv, samtidigt som jag andas ut. Hade önskat att jag varit smidigare dock..
Min kompis sa i veckan att jag nog hade anknytningsproblem, så har läst in mig på det under se senaste dagarna och pratat med en annan kompis om det och kommit fram till att det låter helt och fullt rimligt att jag skulle ha.

Så trött på att aldrig lyckas ha en hälsosam relation med en människa, att med de man gillar alltid lyckas förstöra det genom att bli distanserad och få ångest. Flykt och relationer verkar inte vara en bra kombination.

Måste nog försöka reda ut detta lite mer med mig själv innan jag ger mig in i något nytt.

Äsch.. Gick inte så bra med tjejen idag. Jag har helt enkelt trasslat till allt för mig med henne så nu är det kört. Känner mig besviken på mig själv, samtidigt som jag andas ut. Hade önskat att jag varit smidigare dock..
Min kompis sa i veckan att jag nog hade anknytningsproblem, så har läst in mig på det under se senaste dagarna och pratat med en annan kompis om det och kommit fram till att det låter helt och fullt rimligt att jag skulle ha.

Så trött på att aldrig lyckas ha en hälsosam relation med en människa, att med de man gillar alltid lyckas förstöra det genom att bli distanserad och få ångest. Flykt och relationer verkar inte vara en bra kombination.

Måste nog försöka reda ut detta lite mer med mig själv innan jag ger mig in i något nytt.
Vad tråkigt, det verkade ju så bra!
Finns en bok som heter Hemligheten, som bygger på anknytningsteorin och kärleksrelationer i vuxen ålder. Kanske kan vara något?

Vad tråkigt, det verkade ju så bra!
Finns en bok som heter Hemligheten, som bygger på anknytningsteorin och kärleksrelationer i vuxen ålder. Kanske kan vara något?
Japp, det var bra, tills jag började få panik av bara känslan av att träffa henne igen. Paniken kom från ingenstans egentligen, men förstörde allt.
Idag kan det också ha eskalerat av att jag gick av ett dygnspass på jobbet och knappt lyckats sova något. Lägger ingen bra grund för vettiga samtal..

Tack för boktipset!

Japp, det var bra, tills jag började få panik av bara känslan av att träffa henne igen. Paniken kom från ingenstans egentligen, men förstörde allt.
Idag kan det också ha eskalerat av att jag gick av ett dygnspass på jobbet och knappt lyckats sova något. Lägger ingen bra grund för vettiga samtal..

Tack för boktipset!

Var längesen jag läste den men börjar läsa den igen nu, kanske kan hjälpa lite!

"Hej!
Jag har aldrig varit med en kraftig tjej men skulle gärna vilja prova. Kanske kan vi klicka du och jag. Min ålder överstiger visserligen lite med dina önskemål, men å andra sidan är jag ärlig med den.
Vi kan väl börja ha kontakt och se hur vi trivs med varandra.Vi bor ju ändå nära varandra och det är ju alltid en start. Kram"

Joråsåatteh... :meh:

"Hej!
Jag har aldrig varit med en kraftig tjej men skulle gärna vilja prova. Kanske kan vi klicka du och jag. Min ålder överstiger visserligen lite med dina önskemål, men å andra sidan är jag ärlig med den.
Vi kan väl börja ha kontakt och se hur vi trivs med varandra.Vi bor ju ändå nära varandra och det är ju alltid en start. Kram"

Man ba "jo men tack.."

"Hej!

Fast ja.. Ni bor ju ändå nära varandra liksom? Vad tvekar du för? ;)

En kille jag träffade i somras skrev inatt:

"Tiden vandrar, kort är natten, sinom dvala, fort därefter dagen rusa, vad jag undrar vad du gömmer, kanske glömmer, kanske ruter kanske klöver, blir jag över? Toner famna, ont ej gagna, brusten kan ej dig omfamna. Given gav, ej det jag önskar, men jag hoppas tillit famnar. Grattis i efterskott till 1 år kvar till 1/3 del 100, fin blomma runt handleden by the way "

:cautious: Jag fyllde år för över en vecka sen...

"Hej!

Jag ger upp hoppet om män-skligheten.

"Hej!

Men han vill ju prova, klart du måste ställa upp!

En liten nutidsanalys såhär sjukdag 5. Jag har sett många chick-flicks och rom-coms nu när jag varit sängliggandes senaste veckan, och lägger märke till hur storslagen den där sista scenen alltid blir. Dom hånglar i regnet, han springer med blommor i famnen förbi all idyllisk julpyntning och kysser henne passionerat. Eller som i Pretty Woman, kommer åkandes i takluckan på bilen och lovar henne happy ever after. Det roliga är att.. sånt där händer mig några gånger per år. Ja, inte takluckan alltså. Men meet cutes, blommor, hångel i regnet, stora bråk som slutar med passionerade kyssar osv osv. It don't mean shit förrän man vet hur första månaderna efter det där går. I de här filmerna så ser det ut som att det där är vad som krävs. Förälskelse, lite bråk och sen make up hångel och sen lever de lyckliga i alla sina dagar. Och så sitter alla i TV-soffan och suckar förälskat över det här vackra med romantik.

Känner mig bitter där under täcket med mina popcorn, men det stör mig faktiskt lite vilken skev bild av kärlek de förmedlar :p

Var på min första Tinder-dejt i går...! Oerhört trevlig kille, men inte lika snygg IRL som på bild, och hans kyssar påminde mig om dementorarna i Harry Potter.......

Hur unmatchar man någon? Och om jag vill skicka ett meddelande innan, måste jag vänta tills han läst det innan jag tar bort honom, eller kommer konversationen att finnas kvar?

Var på min första Tinder-dejt i går...! Oerhört trevlig kille, men inte lika snygg IRL som på bild, och hans kyssar påminde mig om dementorarna i Harry Potter.......

Hur unmatchar man någon? Och om jag vill skicka ett meddelande innan, måste jag vänta tills han läst det innan jag tar bort honom, eller kommer konversationen att finnas kvar?

Ni måste vara matchade för att han ska kunna läsa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka