Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit online men inte läst. Känslan av att bli ignorerad sätter igång en massa otrevliga känslor (jag har issues). Pmsen gör ju inte saken bättre heller.

Varit online men inte läst. Känslan av att bli ignorerad sätter igång en massa otrevliga känslor (jag har issues). Pmsen gör ju inte saken bättre heller.

"Tänkte kolla om du är irriterad? Du får gärna säga det i så fall."

"Ja, nåt sånt".

Tack för det uttömmande svaret, nu är jag mindre förvirrad.

Jag kom precis hem från daten. :love::love:

Humöret var inte på topp när jag åkte hemifrån och är allmänt sliten efter en hel vecka borta på jobb, men oj vad trevligt jag hade. Superkul att äntligen träffa någon med samma intressen som jag och som bor nära. Vi umgick betydligt längre än jag räknat med, men ändå ville jag inte åka hem.
Vi kommer definitivt träffas mer. :)

Ja det låter ju som att han anser att det är nåt superallvarligt..?
Det var det tydligen inte..
Han upplevde mitt svar på messenger som ganska spydigt (jag var irriterad för att jag uppfattade honom som irriterad och nonchalant när jag tyckte att jag öppnade upp mig. Han blev därmed irriterad på mitt svar). Han vill prata om saker när vi ses och inte på messenger (vilket jag kan förstå, det blir uppenbarligen misstolkningar). Jag undrade varför han ignorerat mig i två dagar och förklaringen var att han jobbat massor extra och inte ville skriva ett svar som riskerade att förvärra situationen.
Ja, jag vet inte. Han vill ses imorgon iaf (det tog han också upp som en grej, att det alltid är han som föreslår att vi ska ses).

Han upplevde mitt svar på messenger som ganska spydigt (jag var irriterad för att jag uppfattade honom som irriterad och nonchalant när jag tyckte att jag öppnade upp mig. Han blev därmed irriterad på mitt svar). Han vill prata om saker när vi ses och inte på messenger (vilket jag kan förstå, det blir uppenbarligen misstolkningar). Jag undrade varför han ignorerat mig i två dagar och förklaringen var att han jobbat massor extra och inte ville skriva ett svar som riskerade att förvärra situationen.
Ja, jag vet inte. Han vill ses imorgon iaf (det tog han också upp som en grej, att det alltid är han som föreslår att vi ska ses).
Jag hade inte velat fortsätta träffa honom....

Sluta kommunicera viktiga saker i text!

Alltså - jag gillar att messa och babbla på sms och Messenger osv men när det gäller viktiga grejer (som att du tyckte att du öppnade upp dig) gör sig bättre irl eller på telefon, åtminstone tills man lärt känna varandra och varandras skriftspråk bättre.

Sluta kommunicera viktiga saker i text!

Alltså - jag gillar att messa och babbla på sms och Messenger osv men när det gäller viktiga grejer (som att du tyckte att du öppnade upp dig) gör sig bättre irl eller på telefon, åtminstone tills man lärt känna varandra och varandras skriftspråk bättre.
Jag håller verkligen med! Jag är skitdålig på det och han har verkligen en poäng.

Han har jobbat jättemycket. Han jobbar fan jämt :p

Tror också på att prata om viktiga saker när man ses och inte via text.

För mig har det alltid fungerat bra att kommunicera i text med vissa personer. Andra inte. Jag och M kunde ju knappt skriva "Hej!" till varandra över mess utan att missförstå varandra. Men de flesta av mina vänner och min KK går det jättebra för. Även allvarliga saker. Ibland upplever jag att jag formulerar mig bättre i text än i tal när jag har något viktigt att säga.

Klart det kan bli missförstånd men det blir det väl när man snackar också. Igår blev det en liten klaff mellan min KK och mig när vi messade. Han skämtade och jag skämtade tillbaka, fast han trodde jag var allvarlig. Så konversationen gick väl typ:

Han: Skämt
Jag: Skämt tillbaka
Han: Jag vet inte alls hur jag ska tolka det där.
Jag: Vad menar du?
Han: Ja, att du blev så allvarsam plötsligt.
Jag: Va?! Nej alltså jag skämtade tillbaka. Förlåt, jag är ledsen om det var otydligt!
Han: Jaha! Då fattar jag. Sorry jag är full och lite känslig just idag, kanske reagerar på konstiga saker just nu känner jag. Ska lägga mig nu!
Jag: Ingen fara alls! Sov så sött!
Han: Du med! Natti natti!

Och så var det inge mer med det sen.

Jag håller verkligen med! Jag är skitdålig på det och han har verkligen en poäng.
Jag håller helt med @LenaH! Min tanke när du skrev att han ville prata i st f messenger var inte att det gällde något superallvarligt, utan att han var mån om att ni skulle reda ut det det handlade om. Assumption is the mother of all fuck ups skrev någon, jag skulle kunna ersätta assumption med messenger.

För mig har det alltid fungerat bra att kommunicera i text med vissa personer. Andra inte. Jag och M kunde ju knappt skriva "Hej!" till varandra över mess utan att missförstå varandra. Men de flesta av mina vänner och min KK går det jättebra för. Även allvarliga saker. Ibland upplever jag att jag formulerar mig bättre i text än i tal när jag har något viktigt att säga.

Klart det kan bli missförstånd men det blir det väl när man snackar också. Igår blev det en liten klaff mellan min KK och mig när vi messade. Han skämtade och jag skämtade tillbaka, fast han trodde jag var allvarlig. Så konversationen gick väl typ:

Han: Skämt
Jag: Skämt tillbaka
Han: Jag vet inte alls hur jag ska tolka det där.
Jag: Vad menar du?
Han: Ja, att du blev så allvarsam plötsligt.
Jag: Va?! Nej alltså jag skämtade tillbaka. Förlåt, jag är ledsen om det var otydligt!
Han: Jaha! Då fattar jag. Sorry jag är full och lite känslig just idag, kanske reagerar på konstiga saker just nu känner jag. Ska lägga mig nu!
Jag: Ingen fara alls! Sov så sött!
Han: Du med! Natti natti!

Och så var det inge mer med det sen.
Haha kan relatera. Jag är supersarkatisk ofta och måste verkligen vara på min vakt när jag skämtar över sms. :angel: Brukar hellre komma med ett lite mer "lame" svar än att skämta när det kommer till nya vänner eller bekantskaper, brukar vara säkrare. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka