Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
En risk med det där tror jag är att du får svårt att värdera dina egna känslor, du riskerar överskatta dem för att han dragit i bromsen. Min erfarenhet är att det är jättelätt att tro att man är jättekär i någon som håller en på avstånd. Man tror att man är kär bara för att man inte får honom.

Och jag tycker att det redan kan skönjas sådana tendenser i dina inlägg. De handlar mer om vad han tycker om dig än om vad du tycker om honom, är bilden jag får.
Jag har flera ställen skrivit att jag vet ATT jag gillar honom men INTE vet på vilket sätt, och skulle vilja ta reda på det.
Jag vet ju hur jag känner (men inte vad) men jag vet ju inte hur han känner. ...eller jo, lite nu.
Kär är jag definitivt inte!

Jag tror folk ifrågasatte vänskap för att du skrev att du hoppas det kan bli mer än vänskap via vänskapen.

Jag hade tyckt det var obehagligt om någon gick in i envänskapsrelation med mig med de förhoppningarna när jag sagt att jag inte vill mer än vänner.

Det har hänt några gånger(Dvs det kom fram sen hur de eg ville mer). Och har slutat med att vänskaperna tog slut.
Precis, det var såhär jag menade! Ingen ifrågasätter vänskapen, utan tanken bakom vänskapen. Sen lär man ju alltid känna människor ju mer man umgås med dem, vänner eller potentiella partners spelar ingen roll :)

Jag har flera ställen skrivit att jag vet ATT jag gillar honom men INTE vet på vilket sätt, och skulle vilja ta reda på det.
Jag vet ju hur jag känner (men inte vad) men jag vet ju inte hur han känner. ...eller jo, lite nu.
Kär är jag definitivt inte!
Nej, att du inte är kär förstår jag, jag menade mer risken som uppstår framåt om ni fortsätter som vänner men du känner att du vill mer. Min erfarenhet är att det är lätt att bli så upptagen av att läsa av den andres känslor än man förbiser sina egna.

Vad det är för skillnad på hur du känner och vad du känner förstår jag dock inte.

Nej, att du inte är kär förstår jag, jag menade mer risken som uppstår framåt om ni fortsätter som vänner men du känner att du vill mer. Min erfarenhet är att det är lätt att bli så upptagen av att läsa av den andres känslor än man förbiser sina egna.

Vad det är för skillnad på hur du känner och vad du känner förstår jag dock inte.
Jag vet hur det känns, men jag vet inte vad det är

Jag och dejten verkar ha någon konflikt nu. Jag har varit borta på kurs i två dagar och igår skrev jag på messenger om en situation som jag haft lite dåligt samvete för. Mottagandet var typ "märkligt att du tar upp det nu och inte när det hände". När jag förklarade mer ingående hur jag tänkte och resonerade svarade han inte alls, och har inte hört av sig idag heller.

Jag tror folk ifrågasatte vänskap för att du skrev att du hoppas det kan bli mer än vänskap via vänskapen.

Jag hade tyckt det var obehagligt om någon gick in i envänskapsrelation med mig med de förhoppningarna när jag sagt att jag inte vill mer än vänner.

Det har hänt några gånger(Dvs det kom fram sen hur de eg ville mer). Och har slutat med att vänskaperna tog slut.
Hittills har vi ju inte varit mer än vänner heller, men tanken på att eventuellt inleda ett förhållande har funnits hos båda.

Jag och dejten verkar ha någon konflikt nu. Jag har varit borta på kurs i två dagar och igår skrev jag på messenger om en situation som jag haft lite dåligt samvete för. Mottagandet var typ "märkligt att du tar upp det nu och inte när det hände". När jag förklarade mer ingående hur jag tänkte och resonerade svarade han inte alls, och har inte hört av sig idag heller.

Han kanske behöver tid att smälta/ta ställning till det du berättade?

Småpratade lite med en trevlig kille på nätet, om allt möjligt och han verkar vettig. Men så skickar han bilder som bevisligen inte är på honom så jag googlar runt lite tills jag hittar dem på annat håll (det är tydligen Britney Spears pojkvän, jag hänger verkligen inte med i svängen).

När jag påpekar det blir han genast otrevlig, påstår att han testar min källkritik (ljuger om att det står text på bilden så han trodde ju att jag skulle fatta med detsamma) och Vännen, jag är myndighetsperson som jobbar för högra handen av regeringen. Du tror väl inte att jag avslöjar mig så enkelt och en hel del liknande otrevligheter.

Jag är mest fascinerad. Jag tror att det är första gången (eller så har tidigare individer varit smarta nog att använda mer "normala" bilder). Känner bara varför. Om jag gått på det, vad hade varit vunnit då? Ännu roligare är det väl att jag inte ens tycker att personen på bilden är särskilt snygg. Objektivt sett ser jag ju att personen ser bra ut men det är inte riktigt min kopp te.

I vilket fall bad han till slut om ursäkt. Jag orkar inte ens bli arg, jag antar att det finns anledningar jag inte förstår. Men intresserad av en fortsatt kontakt blev jag ju inte.

Jag vet ju hur jag känner (men inte vad) men jag vet ju inte hur han känner.

Fast du vet ju vist hur han känner? (Jag vet att det fanns ett tillägg om att du vet "lite") Han vill inte mer än att vara vänner.
Jag har inga problem om du också vill vara vänner, men går du in i den relationen och hoppas på något mer tycker jag varken du respekterar vad han sagt eller lägger upp det särskilt bra för dina egna känslors skull.

Är det inte bättre att se honom som en potentiell vän och fortsätta söka någon annan stans? Så riskerar inte heller du att bli sårad i det här!

Är du säker på att han inte skrev det där om vänner för att försöka dumpa mjukt?

Jag hade inte tagit det bokstavligt utan sett det som att personen försöker göra det mildare. Vilket dock sällan blir bra..
Hur kan jag veta? ...men han har inte känts feg förut så jag räknar med att han menar vad han skrev.

Fast du vet ju vist hur han känner? (Jag vet att det fanns ett tillägg om att du vet "lite") Han vill inte mer än att vara vänner.
Jag har inga problem om du också vill vara vänner, men går du in i den relationen och hoppas på något mer tycker jag varken du respekterar vad han sagt eller lägger upp det särskilt bra för dina egna känslors skull.

Är det inte bättre att se honom som en potentiell vän och fortsätta söka någon annan stans? Så riskerar inte heller du att bli sårad i det här!
Tänker inte hänga upp mig på honom utan kolla vidare. Exakt just nu har jag ingen lust dock. Nätdejting suger verkligen just nu och irl träffar jag inte så mycket nya människor så här års.

Den här mannen är jag mest av allt intresserad av att lära känna bättre - längre än så har vi inte kommit ens.

Småpratade lite med en trevlig kille på nätet, om allt möjligt och han verkar vettig. Men så skickar han bilder som bevisligen inte är på honom så jag googlar runt lite tills jag hittar dem på annat håll (det är tydligen Britney Spears pojkvän, jag hänger verkligen inte med i svängen).

När jag påpekar det blir han genast otrevlig, påstår att han testar min källkritik (ljuger om att det står text på bilden så han trodde ju att jag skulle fatta med detsamma) och Vännen, jag är myndighetsperson som jobbar för högra handen av regeringen. Du tror väl inte att jag avslöjar mig så enkelt och en hel del liknande otrevligheter.

Jag är mest fascinerad. Jag tror att det är första gången (eller så har tidigare individer varit smarta nog att använda mer "normala" bilder). Känner bara varför. Om jag gått på det, vad hade varit vunnit då? Ännu roligare är det väl att jag inte ens tycker att personen på bilden är särskilt snygg. Objektivt sett ser jag ju att personen ser bra ut men det är inte riktigt min kopp te.

I vilket fall bad han till slut om ursäkt. Jag orkar inte ens bli arg, jag antar att det finns anledningar jag inte förstår. Men intresserad av en fortsatt kontakt blev jag ju inte.

"Jag är ju myndighetsperson". Ja, för då får man ju inte dejta?

:wtf: :wtf: :wtf:

Jodå, det går. Även om en del av oss fått pussa på lite väl många grodor på vägen dit ;) :D

Det börjar bli en hög med grodor ja :grin: Min vän har en teori om att jag inte faller för vanliga reko killar, och jag vet ju att han har rätt. Det har varit killar med trasslig bakgrund, psykiska sjukdomar eller andra issues. Det ger ju ofta sina konsekvenser i form av trubbel på olika sätt. Jag vet inte varför jag faller för dessa trasiga människor men en teori jag haft är att jag känner mig hemma med dem. Att jag liksom inte känner mig ensam med mitt bagage utan att personen förstår mig. En annan mindre smickrande teori är att mitt ack så starka "ta hand om" behov får utlopp :nailbiting: Eller en kombination av båda.

Positivt är i alla fall att jag med åren lärt mig att inte ta någon skit. Så dessa typer har en tendens att komma in som heta romanser i mitt liv och sedan bli utslängda lika snabbt :p Nåväl, nu säger jag inte att alla med issues är skitstövlar. Jag har själv issues och hoppas att jag inte är en skitstövel. Men allt som oftast så lyckas det iaf skära sig på något vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka