Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns inte så enkelt för oss, tycker jag. Jag tror att vi skulle funka jättebra om vi kunde slappna av. Vi har samma sorts humor och är lite sådär knäppa, på samma gång som vi också kan vara djupa och öppna. Tycker det finns potential bara vi kunde ta bort den där onödiga plexiglas-skivan mellan oss. Den är så dum!! Kanske det blir bättre om vi går in i "kompis-mode". :confused:

Försök det då. Jag har lyckats bli kär i två av mina kompisar (alltså en i taget) efter att ha känt dom ett bra tag, så kanske det händer för er med. :)

Fast det visade sig att jag hade ganska rätt :cry:
"Tycker väldigt mycket om ditt utseende och hur du är. Får bara inte den sköna känslan." "Kan gärna ses som vän. Komma och fika. kanske äta ihop nån gång? Om det är ok för dig?"
Ett tillägg till det tjocka. Jag har inte heller fått "den sköna känslan" och jag förstår inte hur någon av oss ens har kunnat få den då det där plexi-glaset funnits där. Jag hade bara gärna fortsatt träffas för att se... Nå, nu ska vi väl fortsätta ses lite ibland, och jag hoppas, som sagt, att vänskaps-inriktningen tar bort glaset.

Det känns inte så enkelt för oss, tycker jag. Jag tror att vi skulle funka jättebra om vi kunde slappna av. Vi har samma sorts humor och är lite sådär knäppa, på samma gång som vi också kan vara djupa och öppna. Tycker det finns potential bara vi kunde ta bort den där onödiga plexiglas-skivan mellan oss. Den är så dum!! Kanske det blir bättre om vi går in i "kompis-mode". :confused:

För mej personligen har det inte hänt att jag blivit "kär" i en kompis... Men träffat MASSOR med killar som jag nu är kompisar med... Träffat de i dejtingsyfte men som helt enkelt inte blivit nåt utan nu som sagt bara är kompisar... Ibland har intresset för mer funnits hos mej ibland hos dom men iom att det inte varit ömsesidigt har det alltid slutat med vänner... BRA vänner... Så är ni lika och ni kan ses som vänner så tycker jag absolut du ska det... Om inte annat så utvidgar du din "kompiskrets" och vem vet han kanske har nån i sin kompiskrets som är din match...
Men gå inte in i "vänner för att han ska se hur bra jag är" för det gör bara illa dej själv... Om du ändå hoppas på att det blir ni kommer du tolka allt han gör å säger och som andra skrivit tidigare i tråden ... Vissa killar (eller de flesta faktiskt) är såna att de säger "hej, jag gillar dej som vän" och då gäller det OAVSETT vad de gör, får du en längre kram är det för att de som VÄN inser att du behöver en, inte för att de börjar få känslor för dej... Har en kille satt en i vänfacket kan de mkt väl va "kärvänliga" men menar inget med de... Utan tycker fortfarande bara om en som väldigt bra vän...

Men gå inte in i "vänner för att han ska se hur bra jag är" för det gör bara illa dej själv... Om du ändå hoppas på att det blir ni kommer du tolka allt han gör å säger och som andra skrivit tidigare i tråden ... Vissa killar (eller de flesta faktiskt) är såna att de säger "hej, jag gillar dej som vän" och då gäller det OAVSETT vad de gör, får du en längre kram är det för att de som VÄN inser att du behöver en, inte för att de börjar få känslor för dej... Har en kille satt en i vänfacket kan de mkt väl va "kärvänliga" men menar inget med de... Utan tycker fortfarande bara om en som väldigt bra vän...
Jag går in i "vänner" för att jag trivs med honom och gillar honom på "någon nivå"...och hoppas nog att han ändå i något skede ska känna annorlunda än nu (om jag också vill det, givetvis ;)). Han gillar ju mig redan både till utseende och sätt, så jag behöver inte försöka nåt på den fronten.

Får lite vibbar från mig och (om ni minns) "benbrottet". Tekniskt sätt skulle vi kunna passa bra ihop. Jag tycker han är attraktiv, trevlig, vi delar intressen för matlagning, bakning och gillar att hänga på pub hellre än klubb, vi båda vill bo kvar på ön etc etc. Men det finns verkligen _ingenting_ där. Den där "sköna känslan" saknas helt.
Men sen är det ju svårt för mig/oss att sitta och bedöma era känslor och hur ni ter er när ni är tillsammans, så lita på magkänslan, även om jag håller med om att försöka bli kompisar för att se hur det utvecklas kanske inte är den bästa idén. Om inte kompis är det du vill bli :)

Jag går in i "vänner" för att jag trivs med honom och gillar honom på "någon nivå"...och hoppas nog att han ändå i något skede ska känna annorlunda än nu (om jag också vill det, givetvis ;)). Han gillar ju mig redan både till utseende och sätt, så jag behöver inte försöka nåt på den fronten.
Men alltså... jag tycker du ska släppa eventuella tankar om att få honom att gilla dig ändå och få honom att tvinga sig ändra åskt. Nu sa han ju rakt ut att han inte har den känslan för dig, på ett fint och respektabelt sätt. Då tycker jag att du ska respekera hans åsikt och inte tvinga dig på honom eller vara den som inte kan acceptera ett nej.

Hade det varit ombytta roller och det varit en man som försökt få dig att ändra din åsikt om honom även efter du sagt att det inte känns rätt, så hade han nog ansets vara "gränslös".
Snälla respektera hans känslor också.

Har en jävla skitdag på jobbet. Är egentligen ledig men ställde upp och självklart går allting åt helvete.
Lackade ur ordentligt på ryssen när han höll på att larva sig med mig så vi lär inte ses nästa helg.

Just nu vill jag slå alla män på käften :mad:

Men alltså... jag tycker du ska släppa eventuella tankar om att få honom att gilla dig ändå och få honom att tvinga sig ändra åskt. Nu sa han ju rakt ut att han inte har den känslan för dig, på ett fint och respektabelt sätt. Då tycker jag att du ska respekera hans åsikt och inte tvinga dig på honom eller vara den som inte kan acceptera ett nej.

Hade det varit ombytta roller och det varit en man som försökt få dig att ändra din åsikt om honom även efter du sagt att det inte känns rätt, så hade han nog ansets vara "gränslös".
Snälla respektera hans känslor också.
Jag respekterar hans känslor - inget annat! Han föreslog att vi skulle ses som vänner - fika och kanske käka middag osv. Han! Vi är två i den här kontakten och båda gillar varandra och vill träffa lite även i fortsättningen. Jag vet inte på vilket sätt jag gillar honom, men jag vet att jag gör det. Han gillar mitt utseende mycket och sättet jag är på. Vi trivs båda i varandras sällskap. Båda! Varför ska vi inte hålla kontakten då?

Får lite vibbar från mig och (om ni minns) "benbrottet". Tekniskt sätt skulle vi kunna passa bra ihop. Jag tycker han är attraktiv, trevlig, vi delar intressen för matlagning, bakning och gillar att hänga på pub hellre än klubb, vi båda vill bo kvar på ön etc etc. Men det finns verkligen _ingenting_ där. Den där "sköna känslan" saknas helt.
Men sen är det ju svårt för mig/oss att sitta och bedöma era känslor och hur ni ter er när ni är tillsammans, så lita på magkänslan, även om jag håller med om att försöka bli kompisar för att se hur det utvecklas kanske inte är den bästa idén. Om inte kompis är det du vill bli :)
Jag vill ta reda på vad jag vill och på vilket sätt jag gillar honom. Kanhända att jag har tänkt mera "förhållande" än han, men trots allt vet jag ju bara att jag gillar honom. ...och att han gillar mig.

@tott Vi kan endast grunda våra åsikter på hur du formulerar dig i text här, inget annat. Tror ingen ifrågasatt att ni träffar varandra igen utan snarare att du vill träffa honom för att eventuellt bli ett par. Ingen ifrågasätter om ni fortsätter hänga som kompisar liksom :)

Om vi båda säger att vi trivs (trots plexiglaset) - är din utsago mera sann då än våra känslor av vår kontakt?

Jag förstår inte ditt svar till mig överhuvudtaget. Jag utgår från vad du skriver, i vilken grad min tolkning är sann har jag ingen aning om.

@tott Vi kan endast grunda våra åsikter på hur du formulerar dig i text här, inget annat. Tror ingen ifrågasatt att ni träffar varandra igen utan snarare att du vill träffa honom för att eventuellt bli ett par. Ingen ifrågasätter om ni fortsätter hänga som kompisar liksom :)
Om du läser noga så ser du nog inlägg som ifrågasätter vänskap också...

Om du läser noga så ser du nog inlägg som ifrågasätter vänskap också...

Jag tror folk ifrågasatte vänskap för att du skrev att du hoppas det kan bli mer än vänskap via vänskapen.

Jag hade tyckt det var obehagligt om någon gick in i envänskapsrelation med mig med de förhoppningarna när jag sagt att jag inte vill mer än vänner.

Det har hänt några gånger(Dvs det kom fram sen hur de eg ville mer). Och har slutat med att vänskaperna tog slut.

Varför ska vi inte hålla kontakten då?

En risk med det där tror jag är att du får svårt att värdera dina egna känslor, du riskerar överskatta dem för att han dragit i bromsen. Min erfarenhet är att det är jättelätt att tro att man är jättekär i någon som håller en på avstånd. Man tror att man är kär bara för att man inte får honom.

Och jag tycker att det redan kan skönjas sådana tendenser i dina inlägg. De handlar mer om vad han tycker om dig än om vad du tycker om honom, är bilden jag får.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka