Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kanske behöver tid att smälta/ta ställning till det du berättade?
Kanske, men det verkar konstigt. Det var inget som hände mellan oss egentligen, utan mer att jag tänkt på att jag borde sagt ifrån i en viss situation (en person uttryckte sig rasistiskt på hans fest). Jag ville veta hur han tyckte att jag skulle hanterat det, och han tyckte inte att det var någon idé att ta diskussionen med någon som är apfull, alltså är han inte besviken på mitt agerande, men däremot reagerar han på att jag pratar om det här med honom nu och inte när det hände.

Det börjar bli en hög med grodor ja :grin: Min vän har en teori om att jag inte faller för vanliga reko killar, och jag vet ju att han har rätt. Det har varit killar med trasslig bakgrund, psykiska sjukdomar eller andra issues. Det ger ju ofta sina konsekvenser i form av trubbel på olika sätt. Jag vet inte varför jag faller för dessa trasiga människor men en teori jag haft är att jag känner mig hemma med dem. Att jag liksom inte känner mig ensam med mitt bagage utan att personen förstår mig. En annan mindre smickrande teori är att mitt ack så starka "ta hand om" behov får utlopp :nailbiting: Eller en kombination av båda.

Positivt är i alla fall att jag med åren lärt mig att inte ta någon skit. Så dessa typer har en tendens att komma in som heta romanser i mitt liv och sedan bli utslängda lika snabbt :p Nåväl, nu säger jag inte att alla med issues är skitstövlar. Jag har själv issues och hoppas att jag inte är en skitstövel. Men allt som oftast så lyckas det iaf skära sig på något vis.

Det där hade jag kunnat skriva. Om du vill kan jag skriva lite mer sen om hur jag lyckades bryta trenden (låt vara att det nog var lika delar tur som skicklighet). Sitter med mobilen nu och då ids jag inte skriva några längre noveller. :p

Det där hade jag kunnat skriva. Om du vill kan jag skriva lite mer sen om hur jag lyckades bryta trenden (låt vara att det nog var lika delar tur som skicklighet). Sitter med mobilen nu och då ids jag inte skriva några längre noveller. :p

Du får gärna skriva en novell sen om du orkar :p Jag börjar bli less på att känna mig sval inför de genuint bra killarna som dyker upp i mitt liv.

Du får gärna skriva en novell sen om du orkar :p Jag börjar bli less på att känna mig sval inför de genuint bra killarna som dyker upp i mitt liv.
Jag tycker att anknytningsteorin förklarar väldigt mycket för min egen del. Och att det som man känner igen är tryggt, även om det är destruktivt eller dåligt på olika sätt.

Ska sälja några smycken över nätet och en man har hört av sig och vill köpa dessa. Han verkar lite speciell och ingen man jag kommer släppa in i min lägenhet, utan vi får mötas upp ute sen när affären görs. Nu kom vi överens om att mötas på måndag. Sedan skriver han: "Du kan få bjuda på ett råd. Vad gillar kvinnor förutom blommor och smycken?"

:wtf:

Det känns opassande att ställa en sådan fråga till någon som enbart ska sälja än något, men tyder också på en så unken kvinnosyn att jag kräks. Ja, vi är en homogen grupp av halva jordens befolkning som alla gillar blommor och smycken som gärna kommer med en matchande piedestal. Jag svarade att vi är olika och att det är bättre att han försöker ta reda på vad just kvinnan i fråga uppskattar.

Småpratade lite med en trevlig kille på nätet, om allt möjligt och han verkar vettig. Men så skickar han bilder som bevisligen inte är på honom så jag googlar runt lite tills jag hittar dem på annat håll (det är tydligen Britney Spears pojkvän, jag hänger verkligen inte med i svängen).

När jag påpekar det blir han genast otrevlig, påstår att han testar min källkritik (ljuger om att det står text på bilden så han trodde ju att jag skulle fatta med detsamma) och Vännen, jag är myndighetsperson som jobbar för högra handen av regeringen. Du tror väl inte att jag avslöjar mig så enkelt och en hel del liknande otrevligheter.

Jag är mest fascinerad. Jag tror att det är första gången (eller så har tidigare individer varit smarta nog att använda mer "normala" bilder). Känner bara varför. Om jag gått på det, vad hade varit vunnit då? Ännu roligare är det väl att jag inte ens tycker att personen på bilden är särskilt snygg. Objektivt sett ser jag ju att personen ser bra ut men det är inte riktigt min kopp te.

I vilket fall bad han till slut om ursäkt. Jag orkar inte ens bli arg, jag antar att det finns anledningar jag inte förstår. Men intresserad av en fortsatt kontakt blev jag ju inte.
Låter som en mytoman. Bra att du klipper honom.

Jag tycker att anknytningsteorin förklarar väldigt mycket för min egen del. Och att det som man känner igen är tryggt, även om det är destruktivt eller dåligt på olika sätt.

Jag håller helt med om det. Det märkliga är att jag inte vet vart den anknytningen kommit ifrån. Min pappa är en väldigt trygg och varm far. Om än lite trasig, han har vart nere i helvetet och vänt i sitt liv den stackarn. Men han har alltid varit närvarande, klok och varm. Att han haft det tufft är inget som märks på hans beteende utan enbart när han pratar om det. Min första pojkvän som jag hade 15-20 år var också en väldigt stabil individ. Det är först efter det som jag börjat dejta svåra personer. Hmm..

Hur kan jag veta? ...men han har inte känts feg förut så jag räknar med att han menar vad han skrev.
Det har nog inte så mkt med feghet att göra.. Men tror inte att det är ovanligt att man väljer att göra ett avslut lite mildare..

Det här är väl såklart olika för alla.. Men jag tror att många som dejtar söker just en partner, och de flesta är då inte intresserade av att istället bli vän med folk de dejtat. Framförallt inte om personen verkat lite sval mot en - hade han velat vara vän hade han ju varit mer inbjudande till att ni ska umgås?

Det har nog inte så mkt med feghet att göra.. Men tror inte att det är ovanligt att man väljer att göra ett avslut lite mildare..

Det här är väl såklart olika för alla.. Men jag tror att många som dejtar söker just en partner, och de flesta är då inte intresserade av att istället bli vän med folk de dejtat. Framförallt inte om personen verkat lite sval mot en - hade han velat vara vän hade han ju varit mer inbjudande till att ni ska umgås?
Han har bjudit in till umgänge minst lika mycket som jag. Han är den som har ringt osv. Förstår inte vad du grundar dina slutsatser på.
Jag har varit bortrest hela veckan och nu är han hos sitt barnbarn. När borde han ha bjudit in till vänskapsumgänge menar du?

Han har bjudit in till umgänge minst lika mycket som jag. Han är den som har ringt osv. Förstår inte vad du grundar dina slutsatser på.
Jag har varit bortrest hela veckan och nu är han hos sitt barnbarn. När borde han ha bjudit in till vänskapsumgänge menar du?
Kan också tillägga att han inte dejtar aktivt. Vi råkade träffas och är där vi är nu.

Skrev till min gamla kk att jag har ont i halsen och att jag hoppas att jag inte blir mer sjuk.

Han tipsade om honungste och skrev sen "Annars får jag komma å bädda ner dig i sängen och göra kyclingsoppa"
Haha. Ibland undrar jag varför vi inte är ett par, vi återkommer liksom alltid till varandra..

"Jag är ju myndighetsperson". Ja, för då får man ju inte dejta?

:wtf: :wtf: :wtf:

Ooops, det har ingen sagt till mig :nailbiting::nailbiting: Undrar om jag får problem på jobbet nu :angel::rofl:

Kanske, men det verkar konstigt. Det var inget som hände mellan oss egentligen, utan mer att jag tänkt på att jag borde sagt ifrån i en viss situation (en person uttryckte sig rasistiskt på hans fest). Jag ville veta hur han tyckte att jag skulle hanterat det, och han tyckte inte att det var någon idé att ta diskussionen med någon som är apfull, alltså är han inte besviken på mitt agerande, men däremot reagerar han på att jag pratar om det här med honom nu och inte när det hände.

Jag tycker överlag han reagerat rätt märkligt, på vad du beskriver... Hur går det med chattjejen? :D

Ooops, det har ingen sagt till mig :nailbiting::nailbiting: Undrar om jag får problem på jobbet nu :angel::rofl:

Jag tycker överlag han reagerat rätt märkligt, på vad du beskriver... Hur går det med chattjejen? :D
Ja jag förstår faktiskt inte vad jag gjort för fel. Att vi inte hörts på två dagar har inte hänt förut, och jag känner mig ignorerad. Både vill och inte vill höra av mig för att försöka reda ut det.

Chattjejen är fantastisk. Vi pratar varje dag på messenger, men har inte setts sedan fikan (vi bor typ 10 mil från varandra). Hon verkar bry sig på riktigt, vi pratar djupt och skojar mycket. Hon har i förbifarten bjudit hem mig på vin men inget är bestämt. Tror jag behöver mer tid med henne för att veta om det finns attraktion (kanske lite hångel också), men om inte så har jag nog en väldigt fin vän.

Ja jag förstår faktiskt inte vad jag gjort för fel. Att vi inte hörts på två dagar har inte hänt förut, och jag känner mig ignorerad. Både vill och inte vill höra av mig för att försöka reda ut det.

Chattjejen är fantastisk. Vi pratar varje dag på messenger, men har inte setts sedan fikan (vi bor typ 10 mil från varandra). Hon verkar bry sig på riktigt, vi pratar djupt och skojar mycket. Hon har i förbifarten bjudit hem mig på vin men inget är bestämt. Tror jag behöver mer tid med henne för att veta om det finns attraktion (kanske lite hångel också), men om inte så har jag nog en väldigt fin vän.
Härligt! Jag har hittat mig en egen chattjej och ska träffa henne första gången imorgon :) Så bra kontakt i skrift iaf, så hoppas vi minst blir vänner!

Jag tycker du kan höra av dig.
Var det någon av mina kollegor förstår jag att han inte brydde sig om det.
Vissa går verkligen inte prata med och jag brukar bara ignorera.
Det är liksom inte värt det.

Jag tycker du kan höra av dig.
Var det någon av mina kollegor förstår jag att han inte brydde sig om det.
Vissa går verkligen inte prata med och jag brukar bara ignorera.
Det är liksom inte värt det.
Ja jag är helt med på att han inte tog striden och att han inte förväntade sig att jag skulle ta den heller.
Men jag har skrivit två meddelanden om hur jag tänkt och känt (visserligen med ett uns att irritation) och han har inte ens bemött och svarat på det. Han är uppenbarligen sur över någonting och jag vet inte om det är bäst att bollen får ligga kvar hos honom.

Ja jag är helt med på att han inte tog striden och att han inte förväntade sig att jag skulle ta den heller.
Men jag har skrivit två meddelanden om hur jag tänkt och känt (visserligen med ett uns att irritation) och han har inte ens bemött och svarat på det. Han är uppenbarligen sur över någonting och jag vet inte om det är bäst att bollen får ligga kvar hos honom.

Det låter konstigt.
Skulle nog fråga om han irriterad över något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 596
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka