10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Lite OT, men idag är det beräknat att Annies helsyskon ska komma ut i världen...får se om mammahäst tycker det....
Spännande sen och se om Annie och X är lika, framförallt mentalt ;)

Han är jättesöt verkligen! Blir ridsugen när jag ser bilderna :)

En fråga, varför känner du att du måste ta hem honom och träna flera veckor för Riks? Vad är det du ska träna på till dess?

Med tanke på att han bara är 2 år och behöver sitt bete.

Fast vad vet jag, ni kanske har samma drömhagar hemma :D

+ Hippocampus.

Tack, hon har alltid varit väldigt fin i hullet och växt ganska så jämt. Nu är hon dock väldigt tjock, behöver jag vara orolig om min två-åring börjar lägga fett på nacken, det är ju knappast muskler...
Känns inte så kul att begränsa betet till en unghäst.

Pirayan i egen hög person. han går på sommarbete för tillfället och lever livet. Han fick dock testa på bett för första gången häromdagen och det var inte allt för populärt om vi säger det som så.

Snyggingar! :d

I natt har korven varit ute på äventyr med en kompis! Stallägaren vaknade strax efter 3-tiden i natt av att något lät utanför huset,hon gick upp och kikade ut,då står korven och kompisen alldeles utanför huset!

Stallägare får tag på en grimma,kompisen kommer fram till henne och går med på att bli infångad,Orvar lunkar med bakom han också,sen fick dom sova inne i boxarna 4 timmar,för hon var inte så sugen på att laga hage den tiden på dygnet. :D

Orvar hade varit full med spån,långt in i öronen t.o.m så han hade nog sovit gott inne i sin lilla box efter sånna där nattliga äventyr.

Tur att dom bor låååångt in på en återvändsgränd,och sen är det bara skog runt om,ingen risk att dom har varit ute bland bilar/folk och sprungit iallafall.

Dom står ju i vinterhagarna nu eftersom dom är avmaskade,så Orvar (eller den andra) tyckte väll att det var orättvist att stå i lilla vinterhagen när dom andra får gå på grönbete,så dom fixade sitt egna grönbete genom att stå i slänten och äta! :cool:;)

Han är jättesöt verkligen! Blir ridsugen när jag ser bilderna :)

En fråga, varför känner du att du måste ta hem honom och träna flera veckor för Riks? Vad är det du ska träna på till dess?

Med tanke på att han bara är 2 år och behöver sitt bete.

Fast vad vet jag, ni kanske har samma drömhagar hemma :D

Han är tjock :p Och hans kompis är mager, hon behövde åka hem och äta upp sig så han behövde ändå åka hem ett tag. Vi ska bara gå igenom lite löshoppning, tömkörning och uppställning. Och ja, vi har superfina hagar hemma också :love:

kl
Lite nya bilder på min uppfödning Razzia TS, från ägaren!! (Hon bad mig lägga in bilderna)

2q1rm02.jpg

2dtptvc.jpg

nqs8lc.jpg

2s9f5si.jpg

Tack för hjälpen Grandezza.

Detta är dagen innan Razzia´s tvåårs dag. Fröken i fråga ser inte riktigt så liten ut som hon är, 145 cm fram & ca 148 cm bak. Har ngn en dunderväxt kur att delge, så tala gärna om vad:-)

3 månader sedan senaste " arbetet", mkt pga en sparkskada strax ovanför v framknä, ses om man granskar 3:e bilden. Från att ha varit en stor hängande flik, så kommer det endast återstå ett skönhetsfel/ en konturstörning när allt är färdigläkt. Evigt tacksam,med tanke på hur det sett ut.

Hon är väldigt duktig,men försiktig, innan hon anser att saker inte äter upp henne:-) Sötnosen...

* Ursäkta min säckiga klädsel, min mage:D :angel:vill inte längre få plats i normala kläder:-)*

Senast ändrad:

+ Hippocampus.

Tack, hon har alltid varit väldigt fin i hullet och växt ganska så jämt. Nu är hon dock väldigt tjock, behöver jag vara orolig om min två-åring börjar lägga fett på nacken, det är ju knappast muskler...
Känns inte så kul att begränsa betet till en unghäst.

Jag har varit tvungen att begränsa betet till mina russin, just nu har de inget bete alls tyvärr, men hellre det är fång...Vi har fårproduktion på gården så alla hagar är rejält kraftiga med en hel del klöver och efter torkan med efterföljande regn satte det rejält fart på tillväxten. Suveränt till slaktlammen som inte behöver något kraftfoder, mindre bra för två små russ...

De kommer att få gå ut på bete igen, efter utställningen och i en skogshage istället.

*kl*

Jag skriver ju väldigt sällan om mina små juveler men dom går på bete och latar sig så det händer ju inte jättemycket i deras liv just nu.
Sorexa har fortfarande sitt problem i bakbenet så hon blir ju aldrig ridhäst men Astro däremot ska iväg på inridning till vintern, han vilar sig i form tillsammans med en åringshingst och dom kör verkligen stenhårt med varandra mellan varven. Han är fantastiskt trevlig i temperamentet, snäll och go men samtidigt väldigt känslig. Han är runt 164cm i mankhöjd, växer jämnt och fint men är lite skranglig just nu tycker jag. Tog ett par bilder på honom häromdagen mellan regnskurarna, tyvärr hade jag kommit åt en knapp på kameran så bilderna blev väldigt skumma i färgen.

Astrocruiser HW e:Highcruiser-King Marco-Alibi (Mattes lilla hårboll :D)
astro2-4-2.jpg

astro1-7-2.jpg

astro-10-2.jpg

Arabis: Vad duktig och fin Razzia är :love: och vad långt du kommit i inridningen, mycket imponerande!! Får lite dåligt samvete när jag ser hur mycket ni andra håller på med era hästar, "min" unghästutbildare lär väl få stora dåndimpen när Astro kommer helt ohanterad och med mer man än värsta nordisen :D

jag som följer denna tråd i tysthet kan aldrig låta bli att skriva en kommentar när snyggaste Astro kommer på bild:love::D Han är verkligen underbar!

Nu har jag ju fått en lillasyster till honom (också e. HC) och även hon har ett makalöst temperament men samtidigt känslig! Hon är även en riktig snackpåse haha :D

Bra då kan du skicka över lite fett till min så slår vi två flugor i en smäll :D

Är han valack eller hingst?

Tack för komplimangerna om sötgöte. Just nu är han ju väldigt hårig,full med fågelskit och allmänt otrimmad men han är ändå en riktig pärla tycker jag.

Jag håller minsann koll på Hollie också, hon är ju så näpen och fin på alla sätt :love: verkar väldigt lik Astro i stilen, cool, känslig och med i diskussionerna :D

Han är så fin din Astro! :love: Ser så välvuxen ut! :laugh:

Ni andra har också grymt fina hästar allihopa! Blir så glad av alla bilder som läggs in! Grattis till er som redan gjort sina första uppsittningar, jättekul! Man blir så inspirerad!

kl
Här händer inte mycket. Kaptenen växer så det knakar, mätte honom häromdagen till 154 cm i manken, hade hjälp av hovis så vi fick honom att stå ordentligt. ;) Han har blivit lite lättare i typen igen och har äntligen börjat få tillbaka sin fina hals som gömt sig ett bra tag. :D I helgen har jag en kompis här så då ska hon få ta lite bilder på killarna! Vi ska dessutom försöka ha med Kaptenen på släp när vi kör nordisen. Blir en riktig kanonhelg med andra ord! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 839
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 007
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 890
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar