Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch på dressyr diskuteras ju inget sen åratal annat än färg på benlindor typ och ngn gång ngn enstaka tråd om annat .@Fiorano De va lite de jag hade förväntat mig. Men han kanske redan är diskuterad så mkt att folk tröttnat. Toto och Edward har i alla fall en stor plats i mitt hjärta.
@Marvin Instämmer med övriga, det är roligt att se dig på en ny häst. Tycker att det ser riktigt trevligt ut och att den hästen får dig att komma till ridning
Men alltså, var inte grejen att du skulle låna den ett år? Har ägaren ändrat sig nu eller?
@Marvin Det är både lättare och svårare att rida en kvick häst. Lättare för man behöver inget göra mellan hindren, svårare då den har samma galopp ända fram o man ser inga distanster och avsprång. I vilket fall så är det en himla käck häst och roligt för dig om du får fortsätta rida den.
Tack!@Marvin jobbigt läge! Tycker du rider henne bra. Funderar du på att köpa henne?
Ha ha, lite därför jag inte läser så mkt på dressyr längre.Äsch på dressyr diskuteras ju inget sen åratal annat än färg på benlindor typ och ngn gång ngn enstaka tråd om annat .
Tycker beslutet om att pensionera Totilas är det enda rätta utifrån läget . Han är för gammal nu snart att komma tillbaka i toppen efter allt som hänt och pauser om de verkligen vill ha ut ngt av hans värde i fråga om att fortfarande vara eftertraktad i avel , samtidigt som de givetvis månar om hästen så tycker beslutet knappast kunde gått på annat sätt . Vill man förkovra sig i folkhets runt ämnet är det bara att kasta sig in på FB eller var man vill dock
Jag och Caspian har börjat göra på långsidan, från förvänd till rätt. Genom att ge hjälpen och svänga lite samtidigt. Funkar ibland. Då får han massor av beröm. Kommer nog att sitta lagom till nästa vår, vilket är planen.@mackan är rädd att jag också kommer få problem med bytena. Divan har sån sjukt bra takt och är så välbalanserad att hon inte bjuder in till byte direkt. Hur har du tränat med din 00a för att få till det? Tänkte om du hade någon bra övning som man kan rida. Är redo att börja med bytena nu när hon gör samlad galopp igen och är kvick.
Funkar inte hahahaha det går inte att sätta henne ur balans med att svänga lite. Måste se till att hon är ordentligt undan nya innerskänkeln och sen ge nya hjälpen. Hon byter på hjälp bak det är bara det att hon inte fattat att fram ska med också. Hon måste liksom förstå rörelsen för att kunna utföra den. Man kan inte "fuska" med att sätta henne ur balans eller över bom. Hon kan alltså göra 8-10 m volter i förvänd inget jag tränat på men jag har testat för att få henne att byte när hon var 5-6 typ.Jag och Caspian har börjat göra på långsidan, från förvänd till rätt. Genom att ge hjälpen och svänga lite samtidigt. Funkar ibland. Då får han massor av beröm. Kommer nog att sitta lagom till nästa vår, vilket är planen.
Med Fanta har jag för mig att jag såg till att hon var ordentligt på den nya yttertygeln och flyttade ut mot den, sen gav jag hjälpen så tydligt jag bara kunde, med säte och nya ytterskänkeln i riktning framåt. Det var enda sättet att få henne att byta utan att fuska.Funkar inte hahahaha det går inte att sätta henne ur balans med att svänga lite. Måste se till att hon är ordentligt undan nya innerskänkeln och sen ge nya hjälpen. Hon byter på hjälp bak det är bara det att hon inte fattat att fram ska med också. Hon måste liksom förstå rörelsen för att kunna utföra den. Man kan inte "fuska" med att sätta henne ur balans eller över bom. Hon kan alltså göra 8-10 m volter i förvänd inget jag tränat på men jag har testat för att få henne att byte när hon var 5-6 typ.
Min förra häst satte jag bytena på på en vecka men med honom var det enkelt för han hade inte lika bra takt så det inbjöd mer till byte. Honom kunde jag byte ner till vart tredje med.