Jag har ju ganska svårt att komma ner i traven på min häst. Beror mycket på mina mentala störiga spärrar med för känner själv att när jag har sämre fokus och är spänd blir det än värre. Fick lite bra tanke övningar av sista tränaren dock. Påminde mycket om bubbletänket som det stod om i sista numret av Hippson.
Sen har jag beställt en sån här
..
På lördag är det tävling igen och det känns lite halvfabrikat då vi inte alls är redo. Är la:4 och visst kan långbana vara bra på lite större hästar mm men samtidigt blir det ju ännu mer att orka rida ihop och passa sas..Sen kan vi inte bakdelsvändningar.
Så fick jag frågan om en lagkamrat kunde åka med mig med häst. Hon är ridskole elev och tävlar en av skolans hästar. Det är väl inget problem förutom att hon startar klockan tio och jag halv tre. Dessutom har vi restid på 1,5 h..
Ja, ja..får väl ägna mig åt rykt och puts.
Hon kollade med tävlingsledningen om dom kunde lägga våra start tider lite närmre varandra men det gick tydligen inte
..
Tycker det blir skönt sedan att lägga fokus på träning och lite annat, massage/behandling, tandvård står på schemat och sadelprovning framöver
.
Hatar sadeljakt. Varit hos välkända sadelprovare som jag själv tycker haft tokfel och även utav min okunskap eller tillit till deras "kunskap" köpt ny sadel som inte alls passade hästen..
Sålde min Amerigo Alto och har nu ett litet maxbelopp där jag hoppas hitta något lämpligt till mig å Bellona..
Ingen som vet bra sadelutprovare i VG?